Honda vision kan den ikke køre hurtigere?
Fra : Plop

Dato : 08-04-05 08:50

Hej
Jeg har en gammel Honda Vision som jeg har forsøgt at få til at køre bare
lige lidt stærkere.
Jeg har modifiseret udstødningen uden resultat...
Skiftet ruller til 9 gr. uden resultat..

Hvad skal der til???

Fredsommeligst
Plop

Fra : Thomas B

Dato : 08-04-05 10:56

"Plop" <plopboll@it.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Jeg har en gammel Honda Vision som jeg har forsøgt at få til at køre bare
> lige lidt stærkere.
> Jeg har modifiseret udstødningen uden resultat...

Hvad har du lavet ved udstødningen. plumpen sidder i selve potten på den
orginale udstødning.. Jeg har også prøvet T.hansens basic udstødning med
den gik scooteren ikke særlig godt.

Jeg monterede en udstødning der hed city power kan ikke finde den igen. samt
fjernede begrænsningen i variatoren.
Med de 2 ting lavet kunne nålen uden problemer gå forbi de 60 km/t.

Mvh. Thomas

Fra : Plop

Dato : 08-04-05 11:00

Hej Thomas

> [...]
> igen. samt fjernede begrænsningen i variatoren.
> Med de 2 ting lavet kunne nålen uden problemer gå forbi de 60 km/t.

Der var ligesom en forsnævring i forrøret som jeg fjernede
Hvordan fjernede du begrænsningen hvad gjorde og hvordan?

Plop

Fra : Thomas B

Dato : 08-04-05 15:59

> Der var ligesom en forsnævring i forrøret som jeg fjernede
> Hvordan fjernede du begrænsningen hvad gjorde og hvordan?

Har aldrig selv fjernet den plumpbering. Da det orginale udstødnings rør var
gennem tæret af rust mange steder.
så det blev udskiftet til et tun udstødning.

Men Tog en nedstryger og skar forskellige steder for at finde ud af hvor
plumberingen var på det orginale rør. Da jeg skal helt inde ved selve
lyddæmperen. Var der meget mere gods i røret. Hvor langt det går ind i selve
potten ved jeg ikke.

Hvis du bor i nærheden af Aalborg. har jeg den gammle noget rusten tun
udstødning liggende. som du kan få. Har næsten en hel Honda vision på lager.

Mvh. Thomas

Fra : Plop

Dato : 08-04-05 18:18

Thomas B wrote:
> [...]
>
> Hvis du bor i nærheden af Aalborg. har jeg den gammle noget rusten tun
> udstødning liggende. som du kan få. Har næsten en hel Honda vision på

Jeg eg bor desværre ikke i nærheden af Ålborg og men tak for tilbudet..
Men hvordan fjernede du begrænsningen i variatoren??
Plop

Fra : Thomas B

Dato : 08-04-05 20:49

> Men hvordan fjernede du begrænsningen i variatoren??

Jeg ved ikke om man kan købe sætet mere med den forhandler som solgte honda
vision til min søster.
Kunne på daværende tidspunkt få et nyt afstandsrør med tilhørende skive
hjem til variatoren. Som gjorde at den ene af de 2 begrænsninger var væk.
Da Honda Vision efter ganske kort tid ikke kunne køre mere end ca 40 km/t.
hvilket nu ikke var iden med en 45 knallert.
Den var plumberet for godt.

Man kan gøre det at man afmonter det afstands rør der sidder i variatoren.
montere det i en drejebænk og fjerner 2mm. finder eller laver en skive på
2mm som man flytter ud på den anden side af blæserhjulet. På grund af at man
jo gerne skulle bibeholde afstanden ud imod møtrikken som sidder på
krumptapen. ellers vil man ødelægge strålerne på selve krumptappen.
Afstandsrøret er på 35mm med plump det skal ned på 33mm.

Mvh. Thomas