Hyperlink gemmer i session
Fra : Henrik Nygaard

Dato : 05-04-05 12:22

Hvordan får jeg løst denne her?

Når jeg klikker på et hyperlink vil jeg gerne gemme 1 information
i min session.

Håber I har nogle gode forslag

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-04-05 10:12

Henrik Nygaard skrev:

> Når jeg klikker på et hyperlink vil jeg gerne gemme 1 information
> i min session.

Hvilken slags link klikker du på - og hvilken information vil du gemme?

Hvis det er links til dine egne asp-sider, kan du bare lade den side der
klikkes på sætte session-variablen:

maal.asp:

<% Session("foo") = "bar" %>

Hvis informationen er relateret til afsendersiden, kan du evt. overføre
den med querystring.

Er det links "ud af huset" eller links til andet end asp-sider, kan du
ikke direkte sætte en variabel. Men du kan bruge en viderestillingsside,
der først sætter din session-variabel og dernæst bruger
response.redirect til at sende browseren det rigtige sted hen.

--
Jens Gyldenkærne Clausen