Ændre den viste baggrundsfarve i Fire
Fra : Jakob

Dato : 04-04-05 12:33

Hej!

Jeg bryder mig generelt ikke om hvide baggrunde når jeg skal læse en
længere tekst på min skærm. Synes det er anstrengende for øjnene. Er der
andre der har det på samme måde, og som ved om man mon få Firefox til at
ændre baggrunds- og tekstfarven for den side man er inde på? Gerne
manuelt, da det jo ikke er ved alle sider det er nødvendigt..

Hilsen Jakob

Fra : Steen Suder

Dato : 04-04-05 13:18

Jakob wrote:

> [...]
> til at ændre baggrunds- og tekstfarven for den side man er inde på?
> Gerne manuelt, da det jo ikke er ved alle sider det er nødvendigt..

Skriv about:config og indtast i filter-feltet:
browser.display.background_color

Her kan du indtaste en RGBværdi på vanlig vis.

NB
Det her er kun et skud fra hoften

--
Steen Suder

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-04-05 14:03

Steen Suder skrev:

> Skriv about:config og indtast i filter-feltet:
> browser.display.background_color
>
> Her kan du indtaste en RGBværdi på vanlig vis.

Men den værdi vil så være gemt til næste session.

Her er et par alternative muligheder (de to første kræver at man har
udvidelsen Web Developer lagt ind)

a) Vælg "Disable page colors" fra Disable-menuen i Web Developer. Det
vil få siden til at blive vist med standardfarverne (som man selv sætter
under indstillinger)

b) Vælg "Edit CSS" og indsæt følgende linje:
* {background-color: silver !important; color: black !important}

c) Brug DOM Inspector (Ctrl-Skift-i) og rediger css-værdierne for farve.

Jeg vil nok anbefale den første. Hvis man vil anvende sine egne
farveindstillinger hele tiden, kan man sætte hak i "Always use my
colors" under Options => General => Fonts & Colors.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-04-05 14:14

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

>Jeg vil nok anbefale den første. Hvis man vil anvende sine egne
>farveindstillinger hele tiden, kan man sætte hak i "Always use my
>colors" under Options => General => Fonts & Colors.

I Opera kan man skifte mellem dokumentets og ens egen opsætning
med Ctrl-G. Er der en lignende genvej i Firefox?

--
Bertel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-04-05 14:30

Bertel Lund Hansen skrev:

> I Opera kan man skifte mellem dokumentets og ens egen opsætning
> med Ctrl-G. Er der en lignende genvej i Firefox?

Med web developer kan man med et enkelt tastetryk (Skift-Ctrl-S) skifte
mellem "med og uden" css. Det svarer vist nogenlunde til Operas mulighed
med Ctrl-G.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jakob

Dato : 04-04-05 18:37

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Med web developer kan man med et enkelt tastetryk (Skift-Ctrl-S) skifte
> mellem "med og uden" css. Det svarer vist nogenlunde til Operas mulighed
> med Ctrl-G.

Jeg kigger på det - tak for forslagene!

--
Jakob

Fra : Lars

Dato : 06-04-05 11:02

On Mon, 04 Apr 2005 13:32:53 +0200, Jakob <jtonospam@mail.dk>
wrote:

> [...]
>ændre baggrunds- og tekstfarven for den side man er inde på? Gerne
>manuelt, da det jo ikke er ved alle sider det er nødvendigt..

Du kan lave et aktivt bogmærke der gør det, se på
<http://kimludvigsen.dk//tips-internet-bookmarklets-trin-moz.html>
der er der et der giver dig hvid baggrund og sort tekst, men det
er nemt at tilpasse så det giver andre farver.

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-04-05 13:27

Den 06-04-05 12.02 skrev Lars følgende:

> [...]
> der er der et der giver dig hvid baggrund og sort tekst, men det
> er nemt at tilpasse så det giver andre farver.

Når man har gemt bogmærket, højreklikker man på det og vælger Properties
(Egenskaber). I feltet Locations (Placering på dansk?) finder man:
background:white !

Udskift "white" med en anden farve, enten i form af et navn som "yellow"
eller "red" eller med en html-farvekode som "#dddddd". Anførselstegnene
skal ikke skrives.

Tekstfarven kan ændres ved at finde:
color: black
og udskifte "black".