Hvordan virker MsgBox
Fra : Claus Marcussen

Dato : 03-04-05 02:14

Hej.

Jeg har en side, hvor jeg godt lige vil have en OK til at slette
en post : MsgBox lyder perfekt - men hvordan virker den ?? Jeg
kan ikke få den til andet end

Microsoft VBScript runtime error '800a0046'

Permission denied: 'MsgBox'

/admin/tilmeldtaendre.asp, line 55

Linie 55 er Call MsgBox("Skal han slettes ??",vbYesNo)

Gode ideer eftersøges.

mvh Claus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-04-05 10:08

Claus Marcussen skrev:

> Jeg har en side, hvor jeg godt lige vil have en OK til at slette
> en post : MsgBox lyder perfekt - men hvordan virker den ??

MsgBox anvendes clientside - og kan derfor ikke direkte anvendes på
en asp-side.

VBscript kan også køres på klienten, men kun af IE - så brug
hellere javascript-ækvivalenten "confirm".

Prøv at spørge videre i clientsidegruppen:
dk.edb.internet.webdesign.clientside
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Grundtvig

Dato : 03-04-05 12:05

Hej Claus

Hvis du uden for <% %> skriver

<SCRIPT LANGUAGE="VBScript">
Select Case msgbox("Vil du slette denne post",vbYesNo,"Overskrift")
Case vbYes
..
Case vbNo
.
End Select
</SCRIPT>

Men det kan kun køre i IE.

Med venlig hilsen

Peter Grundtvig

"Claus Marcussen" <claus.puma.uden.dyr.marcussen@mail.dk> skrev i en
meddelelse news:424f436a$0$43991$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Claus Marcussen

Dato : 05-04-05 17:06

Hej.

Peter Grundtvig wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Hvis du uden for <% %> skriver
>
> <SCRIPT LANGUAGE="VBScript">
> Select Case msgbox("Vil du slette denne post",vbYesNo,"Overskrift")
> Case vbYes
> ..
> Case vbNo
> .
> End Select
> </SCRIPT>
>
> Men det kan kun køre i IE.

Jeg takker for svarene til både dig og Jens - jeg laver nok en løsning
uden afhængighed til IE, selvom det er på en admin-side, hvor de har
det.

mvh Claus Marcussen