Karburator dyse
Fra : Anders P

Dato : 02-04-05 12:51

Hej!

Jeg har lige fået sat lidt tun på min gamle Monza.
47mm metrakit, 20mm dellorto og kn power filter.
Istarten virkede det nogen lunde, men den kunne ikke nå de sidste
omdrejninger, den begyndte at dø lidt ud, og holdt op med at trække.
På det tidspunkt var der er kraftigt knæk på luftfilter slangen, og
jeg tænkte det kunne være derfor. Men pludselig ville den godt tage
det hele, efter at jeg havde skubbet til filteret.
Så i dag fik jeg rettet på det, så der var ren gennemgang i filteret.
Og nu er den bare HELT død. Så snart jeg når over 1/3 gas, dør den
helt hen og holder op med at trække....?
Så kom jeg til at tænke på at det kunne være dysen, da den nu får mere
luft. Skiftede tilbage til org 96 fra min 110. Og det blev det meget
værre af. Så jeg regner med at det er en større der skal til..

MEN kan det passe? De findes kun op til 135, så skulle da mene den var
i den store ende? Nogle der køre med samme sæt der kunne oplyse deres
dyse evt?
Eller er der flere ting jeg kan justere på karburatoren?

Vil gerne have den ud at køre... :)

MVH
Anders Poulsen

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 05-04-05 07:28

"Anders P" <andersbp@gmail.com> skrev i en meddelelse

> MEN kan det passe? De findes kun op til 135, så skulle da mene den var
> i den store ende?

Ja kast en større dyse i prøv #120
Noget helt andet er at jeg har hørt om mange med dårlige erfaringer med den
20mm dell'o
Du har ikke en 17mm bing til at ligge du kunne prøve?

Fra : Anders P

Dato : 05-04-05 20:00

> Ja kast en større dyse i prøv #120
> Noget helt andet er at jeg har hørt om mange med dårlige erfaringer med den
> 20mm dell'o
> Du har ikke en 17mm bing til at ligge du kunne prøve?

Hej.

Nu har jeg boret den gamle 96 dyse med et 1.5mm bor. Nu virker det
faktisk også ok, men den kan stadig finde på at dø hen når jeg er helt
i top med omdrejninger, samt den har et sted lige i starten hvor den
ikke trækker, så får den lidt mere gas og så rykker den virkelig. Men
er det stadig dyse, eller skal jeg efter tændingen igen?

Nej har ikke lige en bing til at ligge, desværre.