Er min hid pære sprunget ??
Fra : Brian

Dato : 31-03-05 19:36

Hej folkens

Da jeg står over for at ville sælge min Green-force A12 10Watt vil jeg
lige
høre om man kan måle på "pæren" om den er sprunget

--
Brian"Nitrox"Larsen
The Deeper I Go The Happier I Get

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : HKN

Dato : 31-03-05 19:50

> Da jeg står over for at ville sælge min Green-force A12 10Watt vil jeg
> lige
> høre om man kan måle på "pæren" om den er sprunget

Er der lys i den?

Mig bekendt kan en HID pære ikke springe - men den kan gå i stykker, og
det
kan man tydeligt se når det er sket, for så lyser den ikke mere!
Det jeg mener er, at hvis man f.eks taber lygtehovedet, så kan pæren
knække,
og det er du slet ikke i tvivl om når det er sket, for så er xenon gassen
sivet ud og den kan ikke lyse længere. Der er ikke nogen glødetråd - kun
elektroder.
Jeg har en enkelt gang set at det inderste glas i en pære var knækket,
hvor
den stadig kunne lyse.

Nu antager jeg at du har prøvet at tænde den, og at der ikke er lys i
den -
derfor så tror jeg mere på at det er ballasten der er gået - det koster
heldigvis ikke lige så meget som en ny pære.

Mvh
Henrik

Fra : Brian

Dato : 31-03-05 19:58

"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> derfor så tror jeg mere på at det er ballasten der er gået - det koster
> heldigvis ikke lige så meget som en ny pære.

jeg har siddet og rodet med den og renset stikforbindelserne for silikone og
nu ser det ud til at den virker

Brian

Fra : Kalle

Dato : 03-04-05 10:08

Hej Brian

Den har da ikke haft ret mange dyk har den ??

Casper

Fra : Brian

Dato : 03-04-05 13:10

"Kalle" <KalleD@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Brian
>
> Den har da ikke haft ret mange dyk har den ??
>
> Casper

hej casper

Nej det har den ikke 2

Brian