Udstødningsbolt knækket i motorblok... hva~
Fra : S. Sørensen

Dato : 31-03-05 17:21

Halløj gruppe

Jeg står i den "herlige" situation, at jeg har knækket en bolt fra min
udstødning, og der sidder en rest fast i blokken, som ikke lige er sådan, at
komme til. Jeg har ikke lige svejseanlæg så jeg kan svejse en bolt fast til
eller mulighed for selv, at bore skidtet ud (og er iøvrigt nok heller ikke
den sikreste at sætte til nogen af delene). Nogen der har en ide til,
hvordan jeg lige får stumpen ud, eller eventuelt bor i nærheden af Ishøj og
har mulighed for, at hjælpe somehow?

Mvh

Steinbjørn

Fra : Thomas

Dato : 31-03-05 17:33

> [...]
> den sikreste at sætte til nogen af delene). Nogen der har en ide til,
> hvordan jeg lige får stumpen ud, eller eventuelt bor i nærheden af Ishøj

Hej.

Jeg har selv stået i den kattepine, men fik det dog løst nemt med lidt held.

Du skriver at den ikke sådan lige er til at komme til, men lidt plads
behøves dog til dette tricks.

Maskinen ned på siden så du kan komme ordenlig til, og derefter tog jeg en
temmelig stor skruestik, og fik kæberne til at klemme på stumpen som var
tilbage, og ved at spænde kæberne rigtig meget, så får du lavet tilpas meget
kant på stumpen at den faktisk drejer med af når du drejer hele skruestikken
rundt som en overdreven stor nøgle.

Held og lykke.... Du har brug for det...

Thomas.

Fra : S. Sørensen

Dato : 31-03-05 17:56

> [...]
skruestikken
> rundt som en overdreven stor nøgle.
>
> Held og lykke.... Du har brug for det...

Tak for tippet, men det dur nok næppe, for der stikker ikke lige nogen stump
ud, den er så godt som plan med motorblokken =/

Fra : Mikkel Lund

Dato : 31-03-05 18:15

Hej

Har prøvet det samme. Jeg indkøbte en "ornepik" et type bor som har modsat
"gevind" af bolten. Så er det bare at bore hul i bolten og skrue den ud med
"ornepiken".
ornepik:
http://www.scooterparts.dk/product.asp?product=12751&page=1

Hilsen Mikkel

"S. Sørensen" <steinbREMOVETOGETAVALIDEMAIL@worldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:3060a$424c22d3$3e3d8433$11696@nf4.news-service.com...

Fra : S. Sørensen

Dato : 31-03-05 18:59

"Mikkel Lund" <mmlu03FJERN@control.auc.dk> wrote in message
> [...]
> "gevind" af bolten. Så er det bare at bore hul i bolten og skrue den ud

Se det kunne være en vinder. Virker det også med rustfri stål bolte?

Steinbjørn

Fra : Mikkel Lund

Dato : 31-03-05 19:13

"S. Sørensen" <steinbREMOVETOGETAVALIDEMAIL@worldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:b343c$424c39e8$3e3d8433$26084@nf4.news-service.com...

> "Mikkel Lund" <mmlu03FJERN@control.auc.dk> wrote in message

> med

> Se det kunne være en vinder. Virker det også med rustfri stål bolte?
>
> Steinbjørn

Jep, bare du kan bore et hul i den.

Hilsen Mikkel

Fra : Allan Riise

Dato : 31-03-05 19:47

> [...]
> med

> Se det kunne være en vinder. Virker det også med rustfri stål bolte?

Hej Steinbjørn..
Ja det gør den, du skal bare være forsigtig og passe på at du ligger presset
lige, så du ikke kommer til at stå og vrikke med orne pikken.
Hvor bor du henne, jeg kunne komme forbi/hentes, hvis det er indenfor en
rimelig radius!

Allan Riise

Fra : S. Sørensen

Dato : 31-03-05 19:57

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message

> [...]
> lige, så du ikke kommer til at stå og vrikke med orne pikken.
> Hvor bor du henne, jeg kunne komme forbi/hentes, hvis det er indenfor en

Tusind tak for tilbuddet, men jeg har allieret mig med min svigerfar som
drøner herop med en ornepik lørdag formiddag, så denne gang klarer jeg mig
(forhåbentligt).
Derudover bor jeg i Ishøj, så det er småt med gode værksteder i den lokale
bebyggelse =)

Steinbjørn

Fra : Allan Riise

Dato : 31-03-05 19:49

> [...]
> med

> Se det kunne være en vinder. Virker det også med rustfri stål bolte?

Ja, nu så jeg jo lige, længere oppe at du bor i Ishøj, desværre lidt for
langt væk for mig, jeg har ellers både ornepik og tid...

Allan Riise ( Næstved )

Fra : S. Sørensen

Dato : 31-03-05 20:03

> Ja, nu så jeg jo lige, længere oppe at du bor i Ishøj, desværre lidt for
> langt væk for mig, jeg har ellers både ornepik og tid...
>
> Allan Riise ( Næstved )

Hehe, svigerfar bor i Vordingborg og HAN kan godt komme ;) Meeeen det er jo
nok noget andet =)

Steinbjørn

Fra : Allan Riise

Dato : 31-03-05 20:12

"S. Sørensen" <steinbREMOVETOGETAVALIDEMAIL@worldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:9f69c$424c48bb$3e3d8433$7018@nf4.news-service.com...

> "Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message

> Hehe, svigerfar bor i Vordingborg og HAN kan godt komme ;) Meeeen det er
> jo
> nok noget andet =)

Ja, f.eks. har jeg kun en Senda, og det først den 20'de!!

Allan Riise

Fra : Thomas

Dato : 31-03-05 20:21

Hej Allan

Har lige fået luftet "Din" Senda. Selv om den har stået hele vinteren kører
den perfekt. Stadig 95 og den starter uden problemer. Du kan godt glæde dig.

Thomas

Fra : Allan Riise

Dato : 31-03-05 21:52

"Thomas" <Hansen@hest.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Allan
>
> Har lige fået luftet "Din" Senda. Selv om den har stået hele vinteren
> kører den perfekt. Stadig 95 og den starter uden problemer. Du kan godt
> glæde dig.

Kan glæde mig?

Det har jeg sågu da gjort hele tiden !!
Og har allerede pakket rygsækken!

Allan Riise

Fra : Pwh

Dato : 31-03-05 20:14

Allan Riise wrote:
> jeg har ellers både ornepik og tid...

Nu må i sgu snart styrer jer

/Jens

Fra : S. Sørensen

Dato : 31-03-05 20:29

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message

> Nu må i sgu snart styrer jer
>
> /Jens

Så længe vi ikke smider billeder herinde går det vel? ;)

Fra : S. Sørensen

Dato : 03-04-05 09:29

"S. Sørensen" <steinbREMOVETOGETAVALIDEMAIL@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> den sikreste at sætte til nogen af delene). Nogen der har en ide til,
> hvordan jeg lige får stumpen ud, eller eventuelt bor i nærheden af Ishøj

Problemet er løst. Det lykkedes ikke helt med en ornepik, så vi endte med,
at bore hullet en størrelse op og smide en større bolt i. Men det tog så
også alligevel en 3 timer for to mand, at få skidtet ud og monteret
udstødning.

Tusind tak for hjælp og forslag

Steinbjørn