Speedfight 2 . LC
Fra : K.H.

Dato : 31-03-05 09:04

For at gøre en lang historie kort, så har min mekaniker nu haft Scooteren på
besøg alt for mange gange, fordi han tilsyneladende ik gør sit job
ordentligt.

Den gik fint indtil nu, hvor den gør følgende

1. TOTAL død, når det går bare lidt op ad bakke. Kan komme kørende med 85,
og bare det så går lidt op, daler den til 55 og går det lige ud derefter
accelererer den måske 5 km/t / minut. Kan det være fordi mekanikeren mente
at rullerne skulle være smurt i silikone ?? Det eneste måde at accelerere
hurtigere er at bremse op, så remmen skal ned og køre anden gearing. Det har
den aldrig haft behov for før !!

2. Blinklyser lyser periodisk underligt nu. Den kan blinke normalt, indtil
jeg trykker på bremserne, så lyser de konstant, indtil jeg slukker
blinkeren - Hvad kan det være.

Håber nogle kan give mig nogle fifs.

mvh
Kenneth

Fra : Hekto

Dato : 31-03-05 11:36

In article <424baed3$0$676$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
bashuus@tiscali.dk says...
> [...]
>
> 2. Blinklyser lyser periodisk underligt nu. Den kan blinke normalt, indtil
> jeg trykker på bremserne, så lyser de konstant, indtil jeg slukker

Der skal være fedt i varioen på Pøjgot.
Det lyder som om en rulle er væltet/kæntrert. De skal trykkes fast i en
lille klat fedt når man samler den, så de bliver hvor de skal. De skal
være 9 gram.
Af igen og på igen. Det skal være højtemperaturfedt; men ikke
nødvendigvis silicone.

Lader den ordentligt?
Mål spændingen. Min. 12,5 volt.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650

Fra : K.H.

Dato : 31-03-05 12:27

> [...]
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Jeg må prøve, at pille motordækslet af, og se om varioen er som den skal
være.

Hvor vil du have jeg måler spændingen ??

mvh
Kenneth

Fra : Hekto

Dato : 31-03-05 13:24

In article <424bde73$0$723$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
bashuus@tiscali.dk says...
> Hvor vil du have jeg måler spændingen ??

Over batteriet. med motoren gasset op, bør den stige til ca. 13,25V.

Fra : K.H.

Dato : 01-04-05 09:44

Jeg tjekkede her til morgen, og det er faktisk når scooteren ikke får
omdrejninger, at blinklyset lyser konstant. Når jeg holder med bremserne
klodset, og gasser op, så blinker de på livet løs.

Fra : Henning Lund

Dato : 31-03-05 18:57

Hekto skrev:

> Der skal være fedt i varioen på Pøjgot.

Godaw, jeg har aldrig haft en Pesjø skilt ad så jeg spørger lidt dumt,
hvad pokker er det der gør at der skal fedt i varioen? Er varioen ikke
magen til andre scooters vario?

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-03-05 23:29

Henning Lund wrote:

> Godaw, jeg har aldrig haft en Pesjø skilt ad så jeg spørger lidt dumt,
> hvad pokker er det der gør at der skal fedt i varioen? Er varioen ikke
> magen til andre scooters vario?

PUG'en er lavet til at køre med fedt - varioen er af en lukket type hvor
jeg på andre har set nogle som er mere åbne.

MVH

Fra : Henning Lund

Dato : 01-04-05 04:25

Martin Johansen [6000] skrev:

> PUG'en er lavet til at køre med fedt - varioen er af en lukket type
> hvor jeg på andre har set nogle som er mere åbne.

Aha men kræver det så ikke tungere ruller i forhold til andre scootere,
for at svømme rundt i fedtet?

Fra : Hekto

Dato : 01-04-05 08:09

In article <424cc1c6$0$197$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
falsk_adresse@noget.invalid says...

> Aha men kræver det så ikke tungere ruller i forhold til andre scootere,
> for at svømme rundt i fedtet?

Varioen er i alu, der ikke er hårdtforkromet. Den slides hurtigere uden
fedt.
Rullerne skal være 9 gram, og der skal ikke varieres ret meget på den
vægt.

Fra : Henning Lund

Dato : 01-04-05 12:55

Hekto skrev:

> Varioen er i alu, der ikke er hårdtforkromet. Den slides hurtigere
> uden fedt.
> Rullerne skal være 9 gram, og der skal ikke varieres ret meget på den
> vægt.

Åkaj.