Mon De har lært noget af det?
Fra : kaundapower

Dato : 27-03-05 10:28

Fandt lige denne artikel i Fyens stiftstidende i dag.

Vi må da håbe at de er blevet klogere nu.

14-årigs ben klippet af
En 14-årig dreng fra Ullerslev mistede det højre ben fra knæet, da han lang-
fredag var ude at køre på knallert sammen med to kammerater.

Det var den 14-årige, der styrede knallerten, mens hans to kammerater på 14
og 16 år fra henholdsvis Ullerslev og Langeskov sad bagpå.

På Tvevadgyden gik det frygtelig galt. Knallerten, som politiet anslår har
kørt op imod 80 km i timen, skred ud og tørnede med stor fart ind i et
jernhegn.

Drengens højre ben blev smadret ind i en af de jernrør, der er støbt ned i
betonfundamentet. Derved blev benet klippet af. Ulykken skete i en kurve,
hvor vejbanen samtidig gik ned ad bakke.

De to passagerer kom også til behandling på sygehuset for mere eller mindre
alvorlige kvæstelser.

Fra : Hekto

Dato : 27-03-05 11:11

In article <42467cbd$0$676$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
kaunda@Power.xn--gt-1ia.dk says...
> [...]
> hvor vejbanen samtidig gik ned ad bakke.
>
> De to passagerer kom også til behandling på sygehuset for mere eller mindre

Darwin in action!!!
Den ene har lært noget ... bare for sent.
De to andre vil sikkert gentage stunten, hvis de får muligheden. Ellers
havde ladet være allerede første gang!

Iøvrigt en type ulykke det er svært at gardere sig imod, hvis man ser
bort fra for høj fart, overvurdering af egne evner, samt overlæs med
deraf følgende dårlige køregenskaber.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage

Fra : Allan Riise

Dato : 27-03-05 11:48

"kaundapower" <kaunda@Power.xn--gt-1ia.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor vejbanen samtidig gik ned ad bakke.
>
> De to passagerer kom også til behandling på sygehuset for mere eller

Ja, det er noget værre noget, og lur mig om der ikke også har været spiritus
involveret.

Med chance for at lyde hellig, så er der blevet grinet af mig, mere end en
gang, når folk har set mig gå ud af en forretning, ud fra en tankstation,
med fuldt MC-Udstyr (Læderjakke med postringer, tykke læderbukser,
MC-handsker og selvf. hjelm) for derefter at sætte mig på en Yamaha FS1.
Men, det er nu mig der sidder og ryster på hovedet, når jeg ser dem drøne
afsted med +80 km/t ned af strøggaden uden sikerhedsseler, og med en pose
bajere mellem benene.
Yamahan, skal lige siges, blev målt til +90 km/t, så grunden var nu åbenlys
nok!

Allan Riise

Fra : RpR

Dato : 31-03-05 12:42

> Yamahan, skal lige siges, blev målt til +90 km/t, så grunden var nu
åbenlys
> nok!

mm, specielt da bremser på de gamle cykler ikke var noget at røbe højt for

Eller jo, "AF BANEN!" måske

Må da indrømme at jeg sjældent har det beskyttelses kluns på der skal til,
men _ALTID_ hjelm og jakke på der kan holde til en ordentlig tur ned i
asfalten.

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Myt

Dato : 27-03-05 12:59

"kaundapower" <kaunda@Power.gæt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor vejbanen samtidig gik ned ad bakke.
>
> De to passagerer kom også til behandling på sygehuset for mere eller

Det er ikke sikkert han har lært noget, næste gang kan vi vel læse om at en
trehjulet knallert er væltet med høj fart ! !

Myt

Fra : RpR

Dato : 31-03-05 12:44

> Det var den 14-årige, der styrede knallerten, mens hans to kammerater på
14
> og 16 år fra henholdsvis Ullerslev og Langeskov sad bagpå.

14år og 80km/t? Hvor er vi så henne?

Guvist kørte jeg også knallert som 14årig, men den gik fandme ikke mere end
30km/t og forblev lovlig i lidt over et år før den blev skruet op på
~60km/t, og det var sku heller ikke helt nemt dengang

Det er lidt for nemt at få scooterne til at rende stærkt idag..

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~