Automatisk videresend kopi af email
Fra : Svend Runge Nielsen

Dato : 26-05-01 10:48

Kan man på en hurtig og nem måde for videresendt en kopi af sin tilsendte
email til en anden mailbox. Lidt ligesom med en .forward-fil. Jeg skal
bare ha' en kopi af den videresendte email til at forblive i den første
mailbox.

mvh
/Svend.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 26-05-01 11:37

On Sat, 26 May 2001 11:48:00 +0200, Svend Runge Nielsen wrote:

> [...]
> tilsendte email til en anden mailbox. Lidt ligesom med en
> .forward-fil. Jeg skal bare ha' en kopi af den videresendte email

Det kan du fint bruge en .forward-fil til.

Du skriver bare både dit lokale login og videresendingsadressen i
~/.forward (på hver sin linie).

Mvh.

--
"Ok, so we didn't learn any big lesson. Sue me." Adam Sjøgren
"Live and don't learn, that's us." asjo@koldfront.dk

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 26-05-01 11:51

Adam Sjøgren skrev:

> Det kan du fint bruge en .forward-fil til.
>
> Du skriver bare både dit lokale login og videresendingsadressen
> i ~/.forward (på hver sin linie).

Går der ikke mailloop i det så?

Hvis .forward-filen nu ligger i ~bruger1 og der skal sendes en kopi
til bruger2, er syntaxen så ikke snarere noget i retning af

\bruger1, bruger2

?

// Klaus

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 26-05-01 12:10

On Sat, 26 May 2001 12:50:59 +0200, Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Går der ikke mailloop i det så?

Det er der ikke gået de sidste 8 år jeg har brugt det, men det er da
muligt at de har lavet det om

> Hvis .forward-filen nu ligger i ~bruger1 og der skal sendes en kopi
> til bruger2, er syntaxen så ikke snarere noget i retning af

> \bruger1, bruger2

> ?

Det er muligt, jeg har aldrig hørt om \'er i ~/.forward (jeg var for
doven til at finde .forward i en eller anden manual).

Nu fandt jeg lidt:

"A backslash before a username inhibits further aliasing."

(I en aliases(4) man-side på en sun-box).

I local(8) fra Postfix står:

"When an address is found in its own alias expansion, delivery is
made to the user instead. When a user is listed in the user's own
~/.forward file, delivery is made to the user's mailbox instead."

og så'n mener jeg det "altid" har virket.

Mvh.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 26-05-01 14:36

Adam Sjøgren skrev:

> [...]
> ~/.forward file, delivery is made to the user's mailbox instead."
>
> og så'n mener jeg det "altid" har virket.

Ja, sådan har det sikkert altid virket på de boxe du har været på, men
siden alias(4) ovenover nævner betydningen af \, er det åbenbart ikke
sådan på alle maskiner til alle tider, så der kan være grund til at
være forsigtig og bruge \ foran navne der ikke skal evalueres igen.

// Klaus

Fra : Allan Olesen

Dato : 27-05-01 12:01

kas@magnetic-ink.dk (Klaus Alexander Seistrup) wrote:

> [...]
>sådan på alle maskiner til alle tider, så der kan være grund til at
>være forsigtig og bruge \ foran navne der ikke skal evalueres igen.

Den konklusion mener jeg ikke, du kan drage. Den videresendelse, som \
skal forhindre, behøver vel ikke have noget med mailloops at gøre. Det
kan jo være, at man bare ikke ønsker mails til en adresse yderligere
videresendt.

--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 27-05-01 12:49

Allan Olesen skrev:

> Den videresendelse, som \ skal forhindre, behøver vel ikke have
> noget med mailloops at gøre.

Ikke generelt, nej, men i det konkrete tilfælde: jo.

// Klaus

Fra : Allan Olesen

Dato : 27-05-01 19:41

kas@magnetic-ink.dk (Klaus Alexander Seistrup) wrote:

>Ikke generelt, nej, men i det konkrete tilfælde: jo.

Nu er jeg ikke sikker på, at jeg kan følge dig. Man-siden er ikke
skrevet med henblik på det konkrete tilfælde. Så jeg fastholder min
påstand.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 27-05-01 20:14

Allan Olesen skrev: