Bedst sted at købe en PC
Fra : Peter Oestergaard

Dato : 26-05-01 10:06

Hello,

Det er et par år siden jeg købte PC sidst og vil nu købe en ny. Jeg skal
bruge en komplet PC uden skærm.

Er der nogle gode sites som kan anbefales (komponenter, service mm)??? Og
hvilken konfiguration skal jeg som minimum have???

/Peter

Fra : Hans Pedersen

Dato : 26-05-01 10:22

On Sat, 26 May 2001 11:06:21 +0200, "Peter Oestergaard"
<peter.oestergaard@usa.net> wrote:

>Er der nogle gode sites som kan anbefales (komponenter, service mm)???

http://www.bbec.dk har jeg udelukkende gode erfaringer med. Jeg har
ikke handler via deres website, da jeg bor i Esbjerg, men service og
viden om tingene har jeg ikke fundet mage nogen steder.

--
Hans Pedersen
ICQ# 9178476

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 26-05-01 10:48

"Hans Pedersen" <nyhedsgrupper@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.bbec.dk har jeg udelukkende gode erfaringer med.

Hmmm... "BB-Electronics Center" - jeg får straks associationer til
BjørneBanden.

Og vedrørende minimumkonfiguationen, så afhænger de jo helt af, hvad
maskinen skal bruges til. Mine forældre har stadig mere end nok i min gamle
P133, da de kun bruger den til tekstbehandling og pc-bank. Skal computeren
derimod bruges til spil, bør der vel sidde en rimelig hurtig processor
(Athlon), og et rapt grafikkort (Geforce2/3) og en heftig harddisk.

mvh
Peter

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 26-05-01 13:13

Midt-data på www.midtdata.dk eller Proconsult på www.proconsult.dk har
jeg lutter gode erfaringer med og jeg har efterhånden handlet for en
del penge hos begge firmaer!

Mvh. Brian

Fra : Jonny Jensen

Dato : 27-05-01 18:19

"Brian Bilenberg" skrev i en meddelelse
> Midt-data på www.midtdata.dk eller Proconsult på www.proconsult.dk har
> jeg lutter gode erfaringer med og jeg har efterhånden handlet for en
> del penge hos begge firmaer!

Har købt for ca 60.000 til firmaet gennem proconsult. Har altid været
tilfredse, til trods for at deres priser lidt høje. Deres service er god og
deres systemer 99,8737% fejlfi

Minimum i dag? Hvis spil, multimedie og Iternet, vil jeg mene følgene:

P3/Athlon 1000 MHz (Om det skal være den ene eller den anden er et spørgsmål
om religion

*GO AMD!!!*

128 MB Ram
GeForce2 (MX/GTS/Pro/Ultra, alt efter behov)
20 GB Ultra ATA 66 eller 100 harddisk
40x CD, gerne en ordentlig kvalitet.
17" Skærm, min 1280x1024 i 85 Hz

Resten ernæsten ligegyldigt. Bare det virker, og du kan lide mus/tastatur
osv

MVH

Jonny.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 27-05-01 12:32

Det bedste sted at købe pc, er en svær sag men gå ind på www.edbpriser.dk og
find den laveste pris ved en fornuftig forhandler her er der et godt
overblik gå evt direkte til hvis du ikke selv kan samle en, her er et godt
overblik.
http://www.edbpriser.dk/computere/homemade.asp?ID=3
og tryk på søg uden at vælge nogen Processor for så får du alle sammen.

Med hensyn til minimum krav vil jeg men.

Cpu, 800 Mhz
Grafikkort skal bare være et Geforce
Ram 128 Mb, det er meget let at opgraderer og billigt senere
Cd. rom min. x32
Det er også en god ide at få et godt Cdrom drev fra starten ikke alle er
lige gode
Gode cdrom drev kan følgende nævnes, Toshiba, Teac, Asus, jeg vil meget
heller ha et x24 speed cd-rom drev i en ordenlig kvalitet end et eller andet
lav pris mærke i x 100