Skifter til Linux, men..
Fra : Laziter [9440]

Dato : 24-03-05 13:29

... hvordan får jeg lige alle mine meddelser fra Outlook Express med over?
Jeg synes at jeg har søgt nettet tyndt, men intet fundet.
Da min maskine bliver 100% Linux baseret vil jeg gerne have det hele med
over fra OE, men hvordan hulen gør jeg lige det?
Jeg har en NTFS formateret HD hvor alle mine meddelser fra OE bliver gemt i
en mappe, denne bliver ikke slettet i første omgang. Kan jeg evt. pointe
Thunderbird (det har jeg tænkt mig at installere) til den mappe jeg har på
min NTFS HD og importere derfra?
Meningen er så i længden at NTFS HD'en skal slettes og give plads til Linux,
først vil jeg bare lige have de små ting jeg har liggende "med over".

Hvis det hjælper, kan jeg lige give oplysninger omkring HD pladsen:
HD1: 40 GB, kommer til at rumme Linux
HD2: 80 GB, NTFS formateret, indeholder de ting jeg vil have "med over"

Nåja, det er Mandrake Linux 10.1 jeg smider ind..

Mvh
Benjamin

Fra : Sune Vuorela

Dato : 24-03-05 13:34

On 2005-03-24, Laziter [9440] <laziterNO@THANKSgmail.com> wrote:
> .. hvordan får jeg lige alle mine meddelser fra Outlook Express med over?
> Jeg synes at jeg har søgt nettet tyndt, men intet fundet.

søg på pst2mbox mener jeg den hedder. Mbox kan du importere til alle
mailprogrammer - eller bruge dem direkte.

> [...]
> HD1: 40 GB, kommer til at rumme Linux
> HD2: 80 GB, NTFS formateret, indeholder de ting jeg vil have "med over"

Hvis det kun er småting du vil have med over, burde du så ikke gøre det
omvendt ;)

Du skal bare være opmærksom på at man ikke bør skrive til en ntfs-disk
fra linux.

--
Sune

Fra : Laziter [9440]

Dato : 24-03-05 13:56

"Sune Vuorela" <nospam@vuorela.dk> skrev i en meddelelse

> søg på pst2mbox mener jeg den hedder. Mbox kan du importere til alle
> mailprogrammer - eller bruge dem direkte.

Det vil jeg da prøve at finde frem til

Linux,

> Hvis det kun er småting du vil have med over, burde du så ikke gøre det
> omvendt ;)

Hehe, der er nu en hel del, men det bliver nok bare fyret på et par DVD
skiver, kom da lige i tanke om det nok ville være en bedre løsning.

> Du skal bare være opmærksom på at man ikke bør skrive til en ntfs-disk
> fra linux.

Der skal jeg heller ikke, der skal kun læses fra den indtil jeg har fået der
over jeg skal have med, men igen kommer de der DVD'er nok med i billedet.

Mvh
Benjamin, der iøvrigt takker for svaret

Fra : Rune Maagensen

Dato : 25-03-05 21:37

Sune Vuorela wrote:

> søg på pst2mbox mener jeg den hedder. Mbox kan du importere til alle
> mailprogrammer - eller bruge dem direkte.

Så vidt jeg husker er det Outlook uden express som bruger pst. Outlook
express kan vist importeres direkte i Thunderbird.

På en eller anden måde så få en imap konto. så er man dobbeltdækket mht
mail og det er meget nemmere at skifte os/mail klient mv,

mvh Rune

Fra : Kim Emax

Dato : 26-03-05 15:30

Rune Maagensen wrote:

> Så vidt jeg husker er det Outlook uden express som bruger pst. Outlook
> express kan vist importeres direkte i Thunderbird.

Det har du ret i.

--
Take Care
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...

Fra : Kim Emax

Dato : 24-03-05 20:16

Laziter [9440] wrote:
> .. hvordan får jeg lige alle mine meddelser fra Outlook Express med over?
> Jeg synes at jeg har søgt nettet tyndt, men intet fundet.

kmail importerer det direkte ind, kan dog ikke huske om det husker de
forskellige foldere eller om du selv skal klare den. Kan du få gemt dit
adressekartotek i txt format, så er du også godt hjulpet der...

Held og lykke

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-03-05 21:48

On Thu, 24 Mar 2005 13:28:50 +0100, Laziter [9440] wrote:

> [...]
> Meningen er så i længden at NTFS HD'en skal slettes og give plads til
> Linux, først vil jeg bare lige have de små ting jeg har liggende "med

Det kan læses på dansk her:
http://math.iu.hio.no/linux/alle/outlookkonvertering.html

--
Hilsen/Regards