offentlig TFTP server?
Fra : Kim Emax

Dato : 23-03-05 19:50

Hejsa

Er der nogen, der har kendskab til en offentlig TFTP server, hvor man
kan lægge en fil op og derefter hente den igen? Jeg har brug for at
opgadere en switch, jeg har købt, men kan ikke få en TFTP til at køre på
en windåse...

--
Take Care
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...

Fra : Kasper Dupont

Dato : 23-03-05 20:42

Kim Emax wrote:

> [...]
> kan lægge en fil op og derefter hente den igen? Jeg har brug for at
> opgadere en switch, jeg har købt, men kan ikke få en TFTP til at køre på

Den fremgangsmåde lyder ret usikker. TFTP er kun
designet efter at blive brugt over netværk hvor
alle parter stoler på hinanden. Kender du ikke
nogen, der har en TFTP server? Så kan du jo bare
tage din switch med dig og få den opdateret.

--
Kasper Dupont

Fra : Kim Emax

Dato : 24-03-05 19:55

Kasper Dupont wrote:

> [...]
> alle parter stoler på hinanden. Kender du ikke
> nogen, der har en TFTP server? Så kan du jo bare
> tage din switch med dig og få den opdateret.

Det er jeg udemærket klar over, jeg ville bare prøve en anden løsning...
og hvis jeg upper og henter med det samme er sandsynligheden for at
der er nogen, der har pillet ved filen minimal... og det er en lege
switch, så det har ikke den store betydning, hvis det skulle gå galt

Fra : Michael Knudsen

Dato : 23-03-05 21:22

On 2005-03-23, Kim Emax <newsgroups@emax.dk> wrote:
> [...]
> kan lægge en fil op og derefter hente den igen? Jeg har brug for at
> opgadere en switch, jeg har købt, men kan ikke få en TFTP til at køre på

   http://www.solarwinds.net/Tools/Free_tools/TFTP_Server/

Mvh. Michael.
--
Rumour is information distilled so finely that it can filter through
anything.

Fra : Kim Emax

Dato : 24-03-05 19:51

Michael Knudsen wrote:

>    http://www.solarwinds.net/Tools/Free_tools/TFTP_Server/

tak, men som sagt havde jeg allerede prøvet at installere en... var
interesseret i et sted, hvor jeg kunne smide filen og hente den via TFTP

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-03-05 22:52

Kim Emax <newsgroups@emax.dk> writes:

> tak, men som sagt havde jeg allerede prøvet at installere en... var
> interesseret i et sted, hvor jeg kunne smide filen og hente den via
> TFTP

Efter hvad jeg har forstået kan man sætte Knoppix op til at tage imod
PXE-boot requests så Knoppix kan bootes på klienterne på denne måde.

Hvis der er en tftp-overførsel blandet ind i dette, kan du vel kigge
på om Knoppix kan bruges? Det kan let bringes til at fungere på en
Windowsmaskine uden at pille ved noget.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://www.unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-03-05 23:38

On Thu, 24 Mar 2005 22:51:57 +0100, Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Hvis der er en tftp-overførsel blandet ind i dette, kan du vel kigge på
> om Knoppix kan bruges? Det kan let bringes til at fungere på en
> Windowsmaskine uden at pille ved noget.
Det står beskrevet her:
http://www.tprthai.net/knoppix.htm
eller her
http://www.babytux.org/articles/howto/how2netknoppix.php

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Michael Knudsen

Dato : 25-03-05 04:06

On 2005-03-24, Kim Emax <newsgroups@emax.dk> wrote:
> tak, men som sagt havde jeg allerede prøvet at installere en... var
> interesseret i et sted, hvor jeg kunne smide filen og hente den via TFTP

Det lyder som noget, der lynhurtigt vil blive misbrugt af pirater.

Mvh. Michael.

Fra : Kim Emax

Dato : 24-03-05 20:14

Kim Emax wrote:
> kan ikke få en TFTP til at køre på en windåse...

*GRFTEDME* windows firewall man var _sikker_ på var slået fra...