SUSE ovenpå windows xp
Fra : Niels Frahm

Dato : 22-03-05 22:11

Jeg ville gerne prøve Suse linux ovenpå (ved siden af) min (og familiens)
Win xp - kan jeg få en url til en hjælpe fil eller et par gode råd herfra ?
mvh
Niels Frahm

Fra : Max Andersen

Dato : 22-03-05 22:26

Niels Frahm wrote:
> Jeg ville gerne prøve Suse linux ovenpå (ved siden af) min (og familiens)
> Win xp - kan jeg få en url til en hjælpe fil eller et par gode råd herfra ?
> mvh

Det er heldigvis så superdejlig nemt så du tror det er løgn.

Jeg satte suse 9.2 dvd'en i min Ibm T42P og så spurgte SUSE om den måtte
ændre størrelsen på mit windows-drev(ntfs), og det sagde jeg ja til, og
valgte selv hvor meget, og så kørte det ellers derudaf.

Max

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 22-03-05 23:15

Max Andersen wrote:

> [...]
> ændre størrelsen på mit windows-drev(ntfs), og det sagde jeg ja til, og
> valgte selv hvor meget, og så kørte det ellers derudaf.

Mig bekendt fungerer denne del af NTFS-resize fejlfrit i SuSE 9.2, men man
skal være forsigtig med dette. I SuSE 9.1 var der en fejl, hvor NTFS-resize
gjorde Windows partitionen unbootable (se
http://portal.suse.com/sdb/en/2004/05/fhassel_windows_not_booting91.html)...
Men denne fejl er heldigvis blevet udbedret.

Fra : Niels Frahm

Dato : 23-03-05 09:48

On Tue, 22 Mar 2005 23:15:05 +0100, Jacob Tranholm wrote:

> [...]
> http://portal.suse.com/sdb/en/2004/05/fhassel_windows_not_booting91.html)...
> Men denne fejl er heldigvis blevet udbedret.

Nu er jeg lige så heldig at have fået en 10 gb (brugt) harddisk - den vil
jeg bruge - noget specielt jeg skal tage hensyn til ?