Langsom IE på ny maskine
Fra : Karsten Jensen

Dato : 22-03-05 14:14

Jeg har netop sat en ny maskine op. Pentium IV, 3.4 GHz med 2 GB RAM
og WinXP UK PRO SP2. Med alle dertil ekstra hørende opdateringer. Har
1024/256-forbindelse.

Har Norton Antivirus 2005, ingen vira, ingen spyware o.l. - og
alligevel er min IE langsom til at loade sider og finde dem. Er der
nogen der har gode bud på hvad der kan være galt? Det er ikke maskinen
der er noget galt med, men problemet må være softwaremæssigt. Selv for
at gå ind på google.dk eller andre hjemmside går der lang tid inden
den loader siden - og ved navigering på undersider går der også lang
tid, men ikke så lang tid som ved at loade hovedsiden.

Jeg sletter jævnligt cache og tmp-filer - men er der nogen der kan
hjælpe med problemet?

Fra : John

Dato : 22-03-05 14:41

"Karsten Jensen" skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Har Norton Antivirus 2005, ingen vira, ingen spyware o.l. - og
> alligevel er min IE langsom til at loade sider og finde dem.

Prøv evt midlertidigt at disable Norton. Du kan læse nogle brugeres
kommentarer her:

http://www.download.com/Norton-AntiVirus/3640-2239_4-10321099.html?tag=lst-0-2

Mvh John

Fra : Karsten Jensen

Dato : 22-03-05 18:01

On Tue, 22 Mar 2005 14:40:51 +0100, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>Prøv evt midlertidigt at disable Norton. Du kan læse nogle brugeres
>kommentarer her:
>
>http://www.download.com/Norton-AntiVirus/3640-2239_4-10321099.html?tag=lst-0-2

Synes bare ikke den var så langsom på min gamle PIII 800 MHz maskine.
Har på fornemmelsen noget andet spiller ind - men ved ikke hvad.

Fra : John

Dato : 22-03-05 18:36

"Karsten Jensen" skrev i en meddelelse

> Synes bare ikke den var så langsom på min gamle PIII 800 MHz maskine.

Jamen.. prøv nu at slå den fra midlertidigt... selvom din nye maskine jo har
masser af kræfter

> Har på fornemmelsen noget andet spiller ind

Tjah... det kan vi jo desværre aldrig være 100% sikre på...

Mvh John

Fra : Karsten Jensen

Dato : 22-03-05 23:55

On Tue, 22 Mar 2005 18:36:22 +0100, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>Jamen.. prøv nu at slå den fra midlertidigt... selvom din nye maskine jo har
>masser af kræfter

Ok - det glemte jeg at fortælle jeg har prøvet, men ok *SS* prøvede
igen. Højreklik på NAV2005 og disable for 15 minutes......

ind på
www.google.dk - gaaaaab
www.tv2.dk - gaaaaaab
www.tv2fan.dk - gaaaaaaab
www.information.dk - gaaaab
www.foa.dk - gaaaaab.

Alle fire sidste sider véd jeg, at jeg ikka har være på med den nye
computer. 100 pct. sikker på det - og alligevel er de "gabende"
langsomme om at åbne for mig. Disablede også IEs indbyggede
pop-up-blocker.

Cachen står til automaticly - og jeg har sat cache til 10 MB i
størrelse i IE - mere er ikke nødvendigt tror jeg.....

Jeg accepterer 1. part cookies - blokerer 3. parts.
Tillader session cookies

>Tjah... det kan vi jo desværre aldrig være 100% sikre på...

Enig *S* - men fornemmelsen er der stadig...

Fra : John

Dato : 23-03-05 00:38

> [...]

> Alle fire sidste sider véd jeg, at jeg ikka har være på med den nye
> computer. 100 pct. sikker på det - og alligevel er de "gabende"

Hmmm... noget er da helt tosset.. og du har scannet og muget ud og gjort
ved... du kan jo evt prøve at reparere/gen-installere IE:

IEFix http://majorgeeks.com/download4467.html

XP-tip: http://www.tweakxp.com/article139784.aspx

Måske sker miraklet :)

Mvh John

Fra : Karsten Jensen

Dato : 23-03-05 11:02

On Wed, 23 Mar 2005 00:37:58 +0100, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>Måske sker miraklet :)

Nej, suk.......

På microsofts hjemmside - hvor man kan læse nyhedsgrupper ser jeg dog
at jeg ikke er den eneste med problemet, omend der ikke rigtig findes
relevante løsningsforslag.

Fra : John

Dato : 23-03-05 13:02

> Nej, suk.......

> På microsofts hjemmside - hvor man kan læse nyhedsgrupper ser jeg dog
> at jeg ikke er den eneste med problemet, omend der ikke rigtig findes
> relevante løsningsforslag.

Hmm... har to maskiner med xp og alle opdateringer. Den ene kun 900 Mhz, den
anden 1.8 GHz. Begger kører som lyn og torden...:)

Melder pas, men prøv evt:

http://speedtest.homepage.dk/

http://www.speedtest.ch/

Sidstnævnte giver hos os: "473.80kbps, which means you can download at 59.23
KB/sec. from our servers"

Mvh John

Fra : Karsten Jensen

Dato : 23-03-05 13:38

On Wed, 23 Mar 2005 13:01:42 +0100, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>Hmm... har to maskiner med xp og alle opdateringer. Den ene kun 900 Mhz, den
>anden 1.8 GHz. Begger kører som lyn og torden...:)

Jeg har netop prøvet at afinstallere Norton Antivirus 2005 - hjalp
ikke. Efter genisntallering - hjalp heller ikke.

Prøvede at installere Firefox - den tonser der udaf på nettet med den
hastighed den skal - men jeg vil hellere bruge IE. Kommer et par
steder med noget java-applets som ikke understøtter Firefox, men kun
IE - derfor er det ikke løsningen kun at bruge firefox. Har spurgt
deres support-afdeling, og den er god nok, de understøtter ikke
Firefox.

Har prøvet at reparere XP - hjalp ikke......

Hastigheden for downloads (og via Firefox) fejler IKKE noget.

Suk...........

Fra : John

Dato : 23-03-05 14:27

> [...]

> hastighed den skal - men jeg vil hellere bruge IE. Kommer et par
> steder med noget java-applets som ikke understøtter Firefox, men kun

Damn....har endnu ikke oplevet sløv IE efter ny-installation... men hvilken
java bruger du? Nogle sværger til Sun's java, som andre finder sløv. Vi
bruger IE+Maxthon browser og MS-java på begge maskiner. Java test (og evt
download af MS-java via sidens hjælpelinks):

http://www.misitio.ch/ie/ie_all/java/javatest.html

> Har prøvet at reparere XP - hjalp ikke......

Hmm... du _kan_ have snavs i installationen, som det blot ikke er lykkedes
at afsløre. Skete for os en enkelt gang, og vi måtte gen-installere. Vi har
på CD-rom gemt antivirus og firewall samt sp2, som installeres før vi går på
nettet.

Mvh John

Fra : Karsten Jensen

Dato : 23-03-05 17:50

On Wed, 23 Mar 2005 14:26:49 +0100, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

> [...]
>bruger IE+Maxthon browser og MS-java på begge maskiner. Java test (og evt
>download af MS-java via sidens hjælpelinks):

Ser fint begge urer *S*

Jeg bruger http://java.sun.com/getjava/index.jsp

- men er MS's egen java ikke fast installeret på maskinen med SP2?

> [...]
>på CD-rom gemt antivirus og firewall samt sp2, som installeres før vi går på

Min XP er med indbygget sp2 - og jeg har da tænkt det samme, men så er
det bare lidt mærkeligt, at Firefox suser af sted derud af på nettet -
og ikke IE....

http://www.microsoft.com/windows/ie/dgbrowser/en-us/default.mspx?dg=microsoft.public.windows.inetexplorer.ie6.browser&tid=80404d9c-873e-489c-afc0-bde5286a8b56&lang=en&cr=US&p=1
- mit tager mere end 7 sekunder, og jeg har ikke prøvet at starte i
safe mode.

Fra : John

Dato : 23-03-05 18:36

"Karsten Jensen" skrev i en meddelelse

> Ser fint begge ure *S*
Jaja...

> Jeg bruger http://java.sun.com/getjava/index.jsp
- som af nogle betegnes som sløv...:)

> - men er MS's egen java ikke fast installeret på maskinen med SP2?
Nej, som følge af noget rettigheds-fnidder. Afhænger dog evt af xp-version
(alder):
http://java-virtual-machine.net/microsoft-virtual-machine.html

MS Java Virtual Machine kan dog stadig findes mange steder på nettet,
fx her: http://www.misitio.ch/ie/ie_all/java/javatest.html (Min foretrukne,
virker hver gang, og nem mulighed for test)

eller her: http://hp.vector.co.jp/authors/VA012735/vm_en.html

Mvh John

Fra : Karsten Jensen

Dato : 23-03-05 23:16

On Wed, 23 Mar 2005 18:36:19 +0100, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

Er medredaktør af et par netportaler og i administrationsdelen bruges
der lidt java-scripts - og sun-javas compiler duer ikke..... Her skal
jeg desværre bruge IE..... øv.......

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-03-05 01:03

Karsten Jensen skrev:

>Er medredaktør af et par netportaler og i administrationsdelen bruges
>der lidt java-scripts - og sun-javas compiler duer ikke.....

De to ting har ellers ikke noget med hinanden at gøre, det er til
Java at man skalbruge en javafortolker og ikke til javascripts.
--
Knud

Fra : Karsten Jensen

Dato : 24-03-05 09:42

On Thu, 24 Mar 2005 01:03:04 +0100, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

>De to ting har ellers ikke noget med hinanden at gøre, det er til
>Java at man skalbruge en javafortolker og ikke til javascripts.

ok. Faktum er bare at jeg ikke kan bruge FF i visse dele af
administrationsdelen.

- og bortset fra det, så har jeg endnu ikke fået løst mine
IE-problemer

Fra : Karsten Jensen

Dato : 22-03-05 18:09

On Tue, 22 Mar 2005 14:40:51 +0100, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

Fandt denne her - men den er helt tilbage fra 2004:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/5faa3ca6df6f549888256edd0061c0a4/6e6ddd7fe87b4e5588256f5b005f30c0?OpenDocument&prod=Norton%20AntiVirus&ver=2005&src=sg&pcode=nav&svy=&csm=no

Fra : Karsten Jensen

Dato : 29-03-05 12:45

On Tue, 22 Mar 2005 18:08:52 +0100, Karsten Jensen
<k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:
Went the hard way her i påsken. Format C: og ren installation - nu
virker det igen. Uden problemer.....