Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Firefox: tom bookmarks.html - hvordan ?
Fra : maj171984@yahoo.dk

Dato : 22-03-05 12:37

Jeg vil gerne have en frisk, tom bookmarks.html til Firefox browseren.

Man skulle tro det var muligt ved at importere en tom fil med dette
navn; men Firefox fortolker tilsyneladende 'import' som 'ekstra'; så
jeg er nu endt med en voldsom stor fil med en masse dubletter, fordi
jeg ved de første forsøg troede at 'import' betød 'erstat'.

Man kan ikke slette dem alle inde fra Bookmark Manager ved 'Select
All', derpå 'Delete'; men godt slette nogle ad gangen.

Er der nogen der har et tip, så man kan starte på en frisk når filen
er blevet _for_ broget.

(Jeg kommer fra Opera, hvor en frisk ny *.adr fil ikke har voldt
problemer hidtil.)

--
Mvh Peter Hansen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-03-05 18:07

Den 22-03-05 12.37 skrev maj171984@yahoo.dk følgende:

> Jeg vil gerne have en frisk, tom bookmarks.html til Firefox browseren.

Luk Firefox. Brug søgefunktionen i dit styresystem til at finde filen
"bookmarks.html". Slet filen. Når du starter Firefox igen, skulle der
gerne blive oprettet en ny bogmærkefil.

I stedet for at slette filen, kan du evt. omdøbe den til bookmarks.bak,
så har du den liggende, hvis noget skulle gå galt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis backup med Ceren Backup.

Fra : maj171984@yahoo.dk

Dato : 23-03-05 17:36

Date: Tue, 22 Mar 2005 18:06:57 +0100

>Luk Firefox. Brug søgefunktionen i dit styresystem til at finde filen
>"bookmarks.html". Slet filen. Når du starter Firefox igen, skulle der
>gerne blive oprettet en ny bogmærkefil.

Tak for svaret.
Det havde jeg faktisk gjort, og også fundet en 'bookmarks.html'; men
ikke den rigtige. Den fandt til gengæld et lille program jeg var gået
igang med for at få fjernet dubletter: 'Bookmark Converter'. Den fandt
den rigtige udgave i en folder med et svært gennemskueligt navn:
....\qbc5ia1m.default. Dér lå min opsvulmede version.
Jeg kunne så lægge en slankere version ind fra en anden maskine og
slippe for den anden omvej.
Jeg er først her for nylig begyndt på en XP og skal regne med at
finde filerne gemt godt væk.

--
Mvh Peter Hansen