Webalizer generere mail til root
Fra : Carsten

Dato : 22-03-05 11:18

Webalizer generere mail til root, hvergang den laver en opdatereng,
fem gange i timen, hvordan får man den til at
lade være med dette ?
/Carsten

Fra : Jesper Krogh

Dato : 22-03-05 11:20

I dk.edb.system.unix, skrev Carsten:
> Webalizer generere mail til root, hvergang den laver en opdatereng,
> fem gange i timen, hvordan får man den til at
> lade være med dette ?

Du kan køre den med "quite" optionen sat. .. eller pipe outputtet til
/dev/null

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk
Danmark har fået sit eget Mozillaforum:

Fra : Carsten

Dato : 22-03-05 21:44

Jesper Krogh wrote:

> Du kan køre den med "quite" optionen sat. .. eller pipe outputtet til
> /dev/null
>
> Jesper

har prøvet ovenstående options uden held
jeg ved ikke om det er nødvendigt at nævne at webalizer bliver kørt af Cron
og at det er Cron Deamon der er afsenderen af mailen

From: root@xxx.dk (Cron Daemon)

/Carsten

Fra : Rasmus Grouleff

Dato : 22-03-05 23:49

Carsten wrote:

> har prøvet ovenstående options uden held
> jeg ved ikke om det er nødvendigt at nævne at webalizer bliver kørt af Cron
> og at det er Cron Deamon der er afsenderen af mailen

Du burde kunne gøre det ved at tilføje '>/dev/null 2>&1' til dit cronjob.

Mvh
Rasmus

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 23-03-05 00:57

Rasmus Grouleff wrote:

> Du burde kunne gøre det ved at tilføje '>/dev/null 2>&1' til dit cronjob.
>
> Mvh
> Rasmus

Eller tilføje et '-Q' til webalizer

Taget fra min 'man webalizer':
-Q ReallyQuiet. Supress all messages including warnings and errors.

Fra : Michael Eriksen

Dato : 23-03-05 10:01

Rasmus Grouleff <rasmus@-nospam-nerdd.dk> wrote in

> Du burde kunne gøre det ved at tilføje '>/dev/null 2>&1' til dit
> cronjob.
>
> Mvh
> Rasmus

Er der en, der gider at bøje dette i neon for mig. Jeg er helt med på
'>/dev/null' og jeg forstår også godt at resten ('2>&1') fanger
fejlmeddelelser, der normalt skal på konsollen.

Men hvad betyder '2' og '&1' helt præcist?

Fra : Rene Joergensen

Dato : 23-03-05 09:31

Michael Eriksen <sorry@no.spam> wrote:

> [...]
> fejlmeddelelser, der normalt skal på konsollen.
> Men hvad betyder '2' og '&1' helt præcist?

2 er STDERR file descriptor, som bliver redirectet ned i file descriptor
1 som er STDOUT.

Søg evt. på &1 i "man bash"

--
-René

Fra : Carsten

Dato : 23-03-05 12:00

Rasmus Grouleff wrote:

> Du burde kunne gøre det ved at tilføje '>/dev/null 2>&1' til dit cronjob.
>
> Mvh
> Rasmus
Ingen af de foreslåede løsninger virker!
men i webalizer.conf er der en linje der lige skal rettest i

# The Quiet option suppresses output messages... Useful when run
# as a cron job to prevent bogus e-mails. Values can be either
# "yes" or "no". Default is "no".

#Quiet no

rettes til

Quiet yes

så virker det
/carsten

Fra : Ivar Madsen

Dato : 23-03-05 16:45

Carsten wrote:

> Ingen af de foreslåede løsninger virker!

Hvorfor hjælper det ikke at bruge den parmeter på webalizer, når det virker
på andre programmer?

Ivar Madsen

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 23-03-05 13:33

On Wed, 23 Mar 2005 11:59:44 +0100, Carsten wrote:

> [...]

> # The Quiet option suppresses output messages... Useful when run #
> as a cron job to prevent bogus e-mails. Values can be either # "yes"

Var det ikke præcis hvad Jesper Krogh foreslog (udover slåfejlen i
hans indlæg)?

Mvh.

--
Woodhead's Law: "The further you are from your server, Adam Sjøgren
the more likely it is to crash." asjo@koldfront.dk

Fra : Carsten

Dato : 23-03-05 13:43

Adam Sjøgren wrote:

> Var det ikke præcis hvad Jesper Krogh foreslog (udover slåfejlen i
> hans indlæg)?

jeg vil lade det stå hen i det uvisse,
jeg tolkede at man skulle skrive webalizer -Q
ifølge --help
/Carsten