Knoppix Install?
Fra : Thore

Dato : 21-03-05 16:13

Hej...
Jeg har en Knoppix CD, som starter fint på CD'en.

Vil gerne installere den på harddisken...

Qtparted starter, og jeg kan partionere og aktivere partitionen, men så
sker der ikke mere...hvad gør jeg galt?

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

(Erstat evt. AT med @ i mailadressen hvis du mailer direkte)

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-05 16:32

Thore wrote:
> Hej...
> Jeg har en Knoppix CD, som starter fint på CD'en.
>
> Vil gerne installere den på harddisken...

Vælger du knoppix-installer fra en root console, eller starter du bare
Qtparted ?

Fra : Thore

Dato : 21-03-05 17:07

On Mon, 21 Mar 2005 16:32:12 +0100, Svend-Erik Kjær Madsen
<sv-erik@stofanet.fjerndk> wrote:

>Vælger du knoppix-installer fra en root console, eller starter du bare
>Qtparted ?

Jeg kører sudo dsl-hdinstall fra en prompt.

Har fundet ud af (måske) at det er det forkerte image jeg
downloadede..:(

Det er en såkaldt Live-CD, der åbenbart kun kan køre fra CD...:(
Jeg må dl' en anden i morgen..

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-05 17:17

Thore wrote:

> Jeg kører sudo dsl-hdinstall fra en prompt.

Hvis du har en knoppix3.6 eller 3.7 kan du åbne en root console, "find
den i fanebladet knoppix fra kde-menuen", derefter kan du skrive
knoppix-installer, eller skriv sudo knoppix-installer fra en almindelig
xterm.

Fra : Michael

Dato : 21-03-05 19:16

Svend-Erik Kjær Madsen wrote:
> [...]
> den i fanebladet knoppix fra kde-menuen", derefter kan du skrive
> knoppix-installer, eller skriv sudo knoppix-installer fra en almindelig

Jeg tror at Thore har hentet DSL, men det må han selv svarer på.

http://www.damnsmalllinux.org/

Michael

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-05 19:50

Michael wrote:

> Jeg tror at Thore har hentet DSL, men det må han selv svarer på.
>
> http://www.damnsmalllinux.org/
>

> Michael
Ja, det er da vist også rigtigt, den har jeg aldrig prøvet at installere
på hd.

Fra : Thore

Dato : 22-03-05 16:28

On Mon, 21 Mar 2005 19:15:45 +0100, Michael <nospam2me@invalid.dk>
wrote:

>Jeg tror at Thore har hentet DSL, men det må han selv svarer på.
>
>http://www.damnsmalllinux.org/
>

>Michael

Rigtigt gættet..:)
Har ikke lige tid før, men efter påske vil jeg experimentere lidt
mere... tak for info..
BTW: Har også en Knoppix 3.3 jeg vil prøve...

Fra : Carsten Holck

Dato : 23-03-05 13:01

Thore said the following on 22-03-2005 16:27:

> Rigtigt gættet..:)
> Har ikke lige tid før, men efter påske vil jeg experimentere lidt
> mere... tak for info..
> BTW: Har også en Knoppix 3.3 jeg vil prøve...

Brug påsken til at hente 3.7 eller 3.8 fra http://tyge.sslug.dk/knoppix/

/carsten

Fra : Michael

Dato : 23-03-05 19:41

Carsten Holck wrote:

> Brug påsken til at hente 3.7 eller 3.8 fra http://tyge.sslug.dk/knoppix/

Jeg har hentet KNOPPIX-V3.8-Cebit-DA.iso og brændt imaget, og det virker.
Hvordan tjekker man cheksumen på ISOén? Jeg har hentet cheksumfilen,
brugt kommandoen: >md5sum -c KNOPPIX-V3.8-Cebit-DA.iso.md5< i en
terminal session. Der står intet i promten efter den har "tygget" på
kommandoen i ca. 1/2 min. Hvad gør jeg forkert?

Michael

Fra : Kent Friis

Dato : 23-03-05 20:13

Den Wed, 23 Mar 2005 19:41:16 +0100 skrev Michael:

> [...]
> terminal session. Der står intet i promten efter den har "tygget" på
> kommandoen i ca. 1/2 min. Hvad gør jeg forkert?

Du forventer at den skriver hvad der matcher. Det gør den ikke, den
skriver kun hvad der ikke matcher.

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but lazyness pays off right now.

Fra : Michael

Dato : 23-03-05 21:07

Kent Friis wrote:

> Du forventer at den skriver hvad der matcher. Det gør den ikke, den
> skriver kun hvad der ikke matcher.
>
> Mvh
> Kent

Ok, takker for svaret.