Firefox 0.01 DK win
Fra : Lotte M

Dato : 18-03-05 12:48

Min Firefox er sær i dag - i nattens løb er mine bogmærker forsvundet og
mine værdtøjslinier ser mærkværdige ud.

Jeg kan ikke finde bogmærkefilen og hverken af/reinstallation, eller
systemgendannelse har kunnet gendanne min Firefox.

Dump: http://www.lotte-m.dk/jpg/firefox.jpg

Hvad mon årsagen/løsningen er?
--
Mange hilsner
Lotte M http://www.lotte-m.dk

Fra : Lotte M

Dato : 18-03-05 12:50

Lotte M skrev:
> Min Firefox er sær i dag - i nattens løb er mine bogmærker forsvundet og
> mine værdtøjslinier ser mærkværdige ud.

Det er naturligvis Firefox 1.01 DK Win
/Lotte

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-03-05 13:12

Den 18-03-05 12.48 skrev Lotte M følgende:

> Jeg kan ikke finde bogmærkefilen og hverken af/reinstallation, eller
> systemgendannelse har kunnet gendanne min Firefox.

Har du prøvet at søge efter bogmærkefilen med Windows' søgefunktion? Søg
efter filen: bookmarks.html
Findes den ikke, så prøv at søge efter bookmarks.bak. Findes den, kan du
prøve at lave en kopi af bookmarks.bak og omdøbe kopien til
bookmarks.html - men sørg for at Firefox er lukket helt ned, inden du
omdøber.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at vælge sikre adgangskoder som er nemme at huske

Fra : Lotte M

Dato : 18-03-05 15:33

Kim Ludvigsen skrev:

> Har du prøvet at søge efter bogmærkefilen med Windows' søgefunktion? Søg
> efter filen: bookmarks.html
> Findes den ikke, så prøv at søge efter bookmarks.bak.

De findes det er 1 kb filer - filer uden indhold!

Jeg fatter ikke en brik!

Vedrørende mine bogmærker, har jeg en ældre backup med indhold, men den
løser jo ikke problemet alene - den nyinstallerede Firefox ser jo lidt
mærkværdig ud!
--
Lotte M
http://www.lotte-m.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-03-05 16:45

Den 18-03-05 15.32 skrev Lotte M følgende:

> Vedrørende mine bogmærker, har jeg en ældre backup med indhold, men den
> løser jo ikke problemet alene

Den løser problemet med de forsvundne bogmærker. Lav en kopi af
backuppen og flyt den til mappen med den tomme bookmarks.html. Husk at
Firefox skal være lukket, mens du flytter den!

> - den nyinstallerede Firefox ser jo lidt mærkværdig ud!

Kan du præcisere? Jeg kan ikke umiddelbart se, hvad du mener, ud fra dit
skærmskud.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til at fjerne spyware og undgå at få mere af skidtet ind på

Fra : Lotte M

Dato : 18-03-05 21:13

Kim Ludvigsen skrev:

> Kan du præcisere? Jeg kan ikke umiddelbart se, hvad du mener, ud fra dit
> skærmskud.

Værktøjslinierne var låste/døde, jeg kunne ikke lukke dem.

Efter endnu en reinstallation synes det forskellige at virke, dog er det
stadig uopklaret hvorfor problemet opstod - jeg har ikke tidlige oplevet
noget lignende og det skulle ikke gerne ske igen!

--
Mange hilsner
Lotte M

Fra : Kurt Hansen

Dato : 19-03-05 18:18

Den Fri, 18 Mar 2005 12:48:21 +0100, skrev Lotte M:

> [...]
>
>Jeg kan ikke finde bogmærkefilen og hverken af/reinstallation, eller
>systemgendannelse har kunnet gendanne min Firefox.

Mine bookmarks er også forsvundet. I en anden tråd læste jeg, at hvis
der er en rød pil oppe i højre hjørne af FF, betyder det at der er en
opdatering. Den kørte jeg og pist væk var mine bogmærker.

Nu har jeg geninstalleret 1.0.1´. Den 'bookmarks.html' der findes er
på 18 kb og indeholder kun standardbogmærkerne og bjlæken i FF under
menulinien, hvor standardbogmærkerne plejer at være, er tom og grå.

Jeg har ingen backup af 'bookmarks.html'. Tilbage er vel så kun at
importere de gamle bogmærker fra IE, men det er jo stærkt
utilfredsstillende, da jeg har brugt FF i et par måneder nu. Hvordan
importerer jeg disse - det skete vist automatisk ved min første
installation.

Øv, øv, øv!!! En ikke-gennemtestet opdatering burde ikke frigives.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-03-05 23:24

Den 19-03-05 18.18 skrev Kurt Hansen følgende:

> Mine bookmarks er også forsvundet. I en anden tråd læste jeg, at hvis
> der er en rød pil oppe i højre hjørne af FF, betyder det at der er en
> opdatering. Den kørte jeg og pist væk var mine bogmærker.

Lyder ikke godt, måske et problem på grund af en eller anden udvidelse?
Jeg har uden problemer opdateret flere Firefox'er, men det er vel ingen
trøst. Har du stadig alle dine udvidelser, og hvilke har du installeret?
Og hvad med andre ændringer, du har foretaget i indstillingerne, er de
også væk?

> Nu har jeg geninstalleret 1.0.1´. Den 'bookmarks.html' der findes er
> på 18 kb og indeholder kun standardbogmærkerne og bjlæken i FF under
> menulinien, hvor standardbogmærkerne plejer at være, er tom og grå.

Prøv at tjekke, om du skulle have fået oprettet en ekstra profil, i så
fald burde bookmarks.html med dine bogmærker ligge i den gamle profil.

> Hvordan importerer jeg disse

File --> Import.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox.

Fra : Lars Raaby

Dato : 08-05-05 12:29

Lotte M skrev:
> [...]
>
> Jeg kan ikke finde bogmærkefilen og hverken af/reinstallation, eller
> systemgendannelse har kunnet gendanne min Firefox.

Har du prøvet at køre en system gendanelse?
Firefox findes i en version 1.03 kan se at du bruger 1.01

--
MVH
Lars Raaby