Stjålet knallert
Fra : Asger Lund Mikkelsen

Dato : 17-03-05 18:41

Sort Suzuki DM 50, stelnummer WCR-107865K. Motornummer DM50-108028.
Stjålet for nylig fra en aflåst cykelkælder i Valby. Henvendelse til
nærmeste politi, hvis I finder den, eller har oplysninger der kan hjælpe.

På forhånd tak.

--
* erstat invalid med dk hvis du ønsker at e-maile mig.
* replace invalid with dk if you want to e-mail me.

Fra : Habit

Dato : 17-03-05 21:51

Allerførst.... Min kommentar er venlig ment! Hvis politiet er som flere
steder i Nordjylland, så er det næppe denne måde du ser din knallert igen
på. I Aalborg føler man som minimum at man er til besvær hvis man ringer om
stjålne cykler eller knallerter som ligger og flyder og bliver måske endda
bedt om at levere dem på politigården. I et par tilfælde er blevet decideret
forulempet ved henvendelse til politiet. Så denne praksis følger JEG
ihvertfald ikke mere.

Det samme sker i øvrigt også hvis man vil sikre sig at en cykel ikke er
stjålet (jeg ville købe et par brugte cykler til mine drenge. Fra sælgerens
bopæl ringede jeg fra mobilos. Her var der sørme ingen hjælp fra Aalborg
politi. Jeg valgte at tage risikoen og købte cyklerne alligevel)

Hvis du gerne vil have en mulighed for at se knallerten, ville en mindre
dusør sikkert være mere formålstjenlig, vel vidende at dette jo også kan
sætte visse kreative idéer igang hos nogle.

Håber det bedste for dig.

mvh

Fra : Ulf

Dato : 18-03-05 09:47

"Habit" <altomkrybdyrFJERN@mail.dk> wrote in message news:<4239edf5$1$58959$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> [...]
> dusør sikkert være mere formålstjenlig, vel vidende at dette jo også kan
> sætte visse kreative idéer igang hos nogle.

Det er sku ikke sjovt, når ens knallert bliver stjålet.. Har ikke
prøvet det i nu.. Og håber da heller ikke for fremtiden at det sker
for mig..!

Når, men alså som skrevet ovenfor.. Så skriv en mindre dusør.. eks.
500 kr. til ham som finder den!

Så kan du eks. bare skrive " DUSØR GIVES TIL VEDKOMMENDE SOM FINDER
DEN! "
Du behøver så ikke at skrive at det " kun " handler sig om 500 kr..

Hvad for en farve er den?

+

Du skal vide at idag er næsten alle tyveri'er.. bestillings tyverier..
Og derved skal du ikke regner med at se din knallter igen..

Hilsen Ulf

Fra : Asger Lund Mikkelsen

Dato : 22-03-05 20:50

On 18 Mar 2005 00:47:19 -0800, Ulf wrote:

> [...]
> for mig..!
>
> Når, men alså som skrevet ovenfor.. Så skriv en mindre dusør.. eks.

Det er en udmærket idé, men jeg lever i øjeblikket af bistandshjælp og har
simpelthen ikke råd til det.

> Hvad for en farve er den?

Som nævnt er den sort.

> Du skal vide at idag er næsten alle tyveri'er.. bestillings tyverier..
> Og derved skal du ikke regner med at se din knallter igen..

Det har du nok desværre ret i.
Tak for de venlige ord.

Fra : Asger Lund Mikkelsen

Dato : 22-03-05 21:00

On Thu, 17 Mar 2005 21:51:04 +0100, Habit wrote:

> [...]
> bedt om at levere dem på politigården. I et par tilfælde er blevet decideret
> forulempet ved henvendelse til politiet. Så denne praksis følger JEG

Jeg kan udmærket genkende din beskrivelse. Min oplevelse af politiet var,
at de mildest talt ikke var særlig hjælpsomme.

Dog har jeg lidt en holdning der siger, at det er sgu det politiet er til
for, og jeg har faktisk betalt min skat. Problemet er efter min mening, at
"vi" finder os i det, så politiet tror de kan nøjes med at gøre noget ved
den allergroveste kriminalitet. Jeg har da også allerede klaget over den
behandling jeg fik.

Og så kan jeg i øvrigt heller ikke rigtig se, hvad andet jeg kan gøre.

[SNIP]

> Håber det bedste for dig.
>
> mvh

Tak for det.
PS: Vi er nogle stykker, der vil blive glade, hvis du svarer _under_ det du
citerer.