Indsæt en knap i Word
Fra : rondo

Dato : 17-03-05 16:16

Jeg har brug for at indsætte en knap i bunden af et Word 2002
dokument. Når man trykker på knappen skal dokumentet automatisk
sendes som en vedhæftet fil til flere e-mail adresser. Hvordan gør
man lige dette? Skal der laves en makro, og hvordan skal denne evt. se
ud eller kan det gøres uden?

Mvh
Ronnie

Fra : Dorthe

Dato : 30-03-05 15:20

rondo wrote:
> [...]
> gør man lige dette? Skal der laves en makro, og hvordan skal
> denne evt. se ud eller kan det gøres uden?

Hej Ronnie
Prøv at åbne din word

Indsæt denne VBA:

Sub SendMedMail()
'
' SendMedMail Makro
' Makro indspillet 30-03-2005 af Dorthe
'
ActiveDocument.SendMail
End Sub

Opret en genvejsknap på din standardword-værktøjslinie.
Alt du behøver at gøre nu er at trykke på den knap.

Men du kan jo også bare trykke Alt+F+I+V

Eller trykke på Funktioner - tilpas og klikke på Ctrl mens du
"kopierer" knappen under Filer-Send-til op på din værktøjslinie.
Jeg håber, ovennævnte hjælper dig videre... ellers skriver du
bare igen
--
Mvh Dorthe

Fra : Dorthe

Dato : 30-03-05 15:26

rondo wrote:
> [...]
> gør man lige dette? Skal der laves en makro, og hvordan skal
> denne evt. se ud eller kan det gøres uden?

Nå, jeg så lige, at du gerne ville have en knap sat ind i selve
dokumentet.
Hvordan forestiller du dig det? Skal det ske automatisk, når et
nyt dokument oprettes, eller hvordan?
--
Mvh Dorthe