Sygate Personal Firewall Indtrængen på~
Fra : Viktor Andersen

Dato : 16-03-05 21:33

Jeg har oplevet på det seneste, at jeg dagligt får et pop op vindue fra min
firewall Sygate, og hvad jeg umiddelbart kan se, virker det som om nogen
ønsker at infiltrere i min pc.

Jeg har vedhæftet skærmbilleder under dk.binaer til belysning.

Jeg ville blive utrolig glad for at få at vide følgende:

1) Kan det være et evt. "skadeligt" forsøg på at sende oplysninger fra min
computer

2) Hvis så - hvordan kan jeg evt. rense min computer? Jeg har prøvet både
med CWShredder, Spybot og AdAware uden at kunne finde noget.
Alternativt fortælle min firewall, at jeg en gang for alle (læs altid)
ikke ønsker denne indtrængen.

Det skal lige siges, at den hver dag fremkommer med nye adresser, som om
den prøver at skjule sin rette eksistens og formål.

Jeg må indrømme, at jeg ikke vil være synderligt glad for at skulle
formatere hele min pc for at slette dette, men det kan I jo næsten gætte jer
til.

Alle gode råd imødeses med stor forventning.

På forhånd tak.

Viktor

Fra : jacob K

Dato : 16-03-05 23:49

------
"Viktor Andersen" <virgilante@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har oplevet på det seneste, at jeg dagligt får et pop op vindue fra
> min firewall Sygate, og hvad jeg umiddelbart kan se, virker det som om
> nogen ønsker at infiltrere i min pc.

snip
> Alle gode råd imødeses med stor forventning.
>
> På forhånd tak.
>
> Viktor

jeg er ikke sikkerhedsekspert, men kan "internet information service" ses
som MS' indbyggede server, og er det med vilje du har den kørende?

Fra : Viktor Andersen

Dato : 17-03-05 23:12

Hej Jacob,

Jeg skal ikke kunne svare, hvorvidt Internet Information Service ses som MS'
indbyggede server, og nej, jeg har ikke bevidst sat den op til at køre
sådan.

Jeg kan godt finde ud af, at åbne og lukke adgang for kendte programmer i
Sygates programmel, men så er alt desværre også sagt i den forbindelse.

Hilsen
Viktor

Fra : jacob K

Dato : 18-03-05 03:01

> [...]
>
> Jeg kan godt finde ud af, at åbne og lukke adgang for kendte programmer i
> Sygates programmel, men så er alt desværre også sagt i den forbindelse.

tjae viktor hvis vi alle vidste alting var der jo ingen grund til at spørge

Du skal via "kontrolpanel" finde frem til "computeradministration" og
derefter finde emnet "tjenester" og der se om der er noget der minder om
IIS/internet information service. jeg har ikke selv det samme installeret så
jeg kan ikke give et præcist svar på hvad serveren hedder i den forbindelse,
men finder du den skal du blot højreklikke og vælge "startype" og derefter
vælge enten manuelt eller deaktiveret. Dette vil jeg ud fra min viden råde
dig til, med mindre du helt præcist ved at det er et program du bare må have
kørende.

god weekend
Jacob

--
fjern/remove fjern

------

Fra : Viktor Andersen

Dato : 18-03-05 23:22

Hej Jacob,

Det vil jeg i første omgang prøve.

Fra : anja5

Dato : 18-03-05 13:55

Hej

Spørg her: http://www.spywarefri.dk/forum og få et hurtigt og korrekt
svar.

http://www.kandu.dk/

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 18-03-05 23:21

anja5 skrev:

> Spørg her: http://www.tilfældigwebside.dk/forum og få et hurtigt og
> korrekt svar.

Hvorfor skriver du ikke blot svaret i denne gruppe, så vi alle har
mulighed for at lære det uden at skulle anvende et tilfældigt web-
forum?

Fra : Viktor Andersen

Dato : 18-03-05 23:23

Hej anja5

Mange tak for dit svar. Det er i højeste grad værd at overveje. Tusind tak
for tippet.

Viktor