LYD optisk digi-ind hvordan billigst
Fra : Booggyman

Dato : 25-05-01 23:00

hej
jeg har digi sat receiver og der er jo en del god musik non-stop, så tænkte
jeg at man kunne jo brænde lidt til bilen

men analog udgang på receiver og kablet til pc-analog indgang på et ???
lydkort, hvordan mon det bliver.

jeg så et Lydkort idag hos computerCity med optisk ind/ud men det kostede
ca. 1800,- og det er ikke lige til min pengepung, og hvis jeg kun brænder 1
cd 1 gang om mdr. såååååå

nogle forslag???

--
---------signatur-----------
http://hjem.get2net.dk/booggyman

Fra : Madsen

Dato : 25-05-01 23:31

"Booggyman" <booggyman_b12@hotmail.com> skrev:

> [...]
> ca. 1800,- og det er ikke lige til min pengepung, og hvis jeg kun brænder 1

Jeg ville nok kraftig overveje det her kort:
Overvejer faktisk selv at købe det og smide mit Creative Live Platinium
i skralderen.

På ovenstående side er der et link til en omfattende test af det:

Når man tænker på at det er et kort du kan få for under 1000,- så
ser det umiddelbart ud til at være givet godt ud. Kender så ikke
nogen personligt der har det, men det lyder lovende må man sige.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Booggyman

Dato : 25-05-01 23:55

> Jeg ville nok kraftig overveje det her kort:
> Overvejer faktisk selv at købe det og smide mit Creative Live Platinium
> [...]

wow der ser fedt ud-lyder sikkert også godt
faktisk tror jeg det var det jeg så hos Electronicworld (city2) idag-havde
dog ikke tid til at nærlæse, men det ser ud til at det er "det" der skal
til-så er det bare kronerne der mangler
og så lige at undersøge om der er plads i puteren

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 26-05-01 12:54

"Booggyman" <booggyman_b12@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ca. 1800,- og det er ikke lige til min pengepung, og hvis jeg kun brænder

Winfast 4xsound 300,- hos zitech incl. 1,5m optisk kabel, kortet har coax
ud, optisk ind/ud.

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Booggyman

Dato : 26-05-01 22:53

> Winfast 4xsound 300,- hos zitech incl. 1,5m optisk kabel, kortet har coax
> [...]

lyder billigt- det er ellers ikke hvad jeg er vant i Zitech når jeg har
været derinde (Næstved)

kigger på det--tak skal du have

Fra : Booggyman

Dato : 26-05-01 23:07

tjaa det VAR for godt til at være sandt

http://www.leadtek.com/4xsound.htm

ikke connectors til optisk, kun "on-board"

Fra : LarsS

Dato : 27-05-01 10:58

> tjaa det VAR for godt til at være sandt
>
> http://www.leadtek.com/4xsound.htm
>
> ikke connectors til optisk, kun "on-board"

whadda you mean?
"SPDIF Optical Interface, connects consumer
devices, such as MD"
(der er ekstra panel med optiske tilslutninger
og der medfølger optisk kabel)
har selv kortet...

/LarsS

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 27-05-01 11:57

"Booggyman" <booggyman_b12@hotmail.com> wrote in message
> tjaa det VAR for godt til at være sandt
>
> http://www.leadtek.com/4xsound.htm
>
> ikke connectors til optisk, kun "on-board"

Med kortet medfølger et addon kort med optisk ind/ud, og de har det i
næstved, da jeg købte mit hos dem.

Ps: kan du ikke køre filen i følgende link, således at din outlook express
skriver Re: og ikke Sv:
http://home.chello.no/bmork/oefix.exe husk at have outlook express lukket,
mens du kører filen.

Der er flere newsservere der filtrerer Sv: fra bla sunsite, som jeg normalt
bruger.

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Booggyman

Dato : 27-05-01 15:46

> Ps: kan du ikke køre filen i følgende link, således at din outlook express
> [...]

sorry- har ikke fået det rettet efter Formatering- bedre nu ??

OK ang. kortet, det fremgik bare ikke at der fulgte et add-on med til prisen
tror lige jeg besøger Zitech imorgen.

Fra : Booggyman

Dato : 27-05-01 15:53

der står det understøtter 44 Khz men dur det også til 48Khz, for det er det
der kommer ud af min sat-receiver????

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 27-05-01 16:09

> der står det understøtter 44 Khz men dur det også til 48Khz, for det er
det
> der kommer ud af min sat-receiver????

Hmm, det kan jeg ikke lige huske, og jeg har ikke noget PCM materiale
liggende i Fs:48KHz :(

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Thumb

Dato : 28-05-01 08:34

On Sun, 27 May 2001 16:45:59 +0200, "Booggyman"

>sorry- har ikke fået det rettet efter Formatering- bedre nu ??
>
>OK ang. kortet, det fremgik bare ikke at der fulgte et add-on med til prisen
>tror lige jeg besøger Zitech imorgen.

De skriver ikke noget om det add-on. Det er bare med !

Jeg har købt 2 af de lydkort, hos Zitech. Fed pris, selv om Zitech
ikke just er berømt for lave priser. Men de overlever, det er også en
god ting.

hilsen

John