XP Pro klient bliver smidt af SBS-2003 net~
Fra : Morten Snedker

Dato : 16-03-05 10:29

Jeg har en Windows XP Professional (blandt andre) som gentagne gange
bliver smidt af netværket.

Når der fra klienten logges på domænet, sker det mod en SBS 2003.

Der kan fint logges på, men når den har stået nogen tid (timer) og
passet sig selv, bliver den smidt af.

Den gi'r dog beskeden:

Titel-linien: "Documents & Settings"

Besked:
"Systemet har registreret et muligt forsøg på at svække sikkerheden.
Kontroller, at du kan kontakte serveren, som godkendte dig."

Andre PC'er på samme netværk få ikke denne fejl.

Scroller jeg gennem netværket kan jeg fint tilslutte igen, efter
angivelse af brugernavn/kodeord til netværket.

Jeg har ingen idé om, hvad der forårsager fejlen - kan nogen hjælpe
mig til en løsning?

På forhånd tak for hjælpen!

FUT: dk.edb.netvaerk

mvh /Snedker
---
Besvar venligst under det du citerer
Klip og udelad venligst det du ikke besvarer

Fra : Klaus Larsen

Dato : 16-03-05 18:32

Morten Snedker wrote:

> Jeg har en Windows XP Professional (blandt andre) som gentagne gange
> bliver smidt af netværket.

Jeg har ingen ide om den specifikke fejl men overvej om ikke
reinstallation er den nemmeste. Det hænder man bruger uforbeholden meget
tid på et "underligt" problem uden at tænke på det at starte fra scratch
i virkeligheden er det hurtigste.

Vh

Klaus

Fra : Morten Snedker

Dato : 17-03-05 08:30

On Wed, 16 Mar 2005 18:32:23 +0100, Klaus Larsen <kla@pode.dk> wrote:

> [...]
>reinstallation er den nemmeste. Det hænder man bruger uforbeholden meget
>tid på et "underligt" problem uden at tænke på det at starte fra scratch

Jeg tror ikke det er svaret - jeg tror svaret ligger på SBS. For nogle
måneder siden stod en anden PC på samme plads, med Win2000
installeret. Også den blev smidt af.

Kommer lige til at tænke på, at det som den gamle og den nuværende har
tilfælles, er IP-nr og computernavn....måske jeg skulle prøve at gi'
den nyt navn og IP...ja, det gør jeg...vender lige tilbage....

/Snedker
---