Wireless i firma-netværk
Fra : Søren Ribergård Møll~

Dato : 16-03-05 09:37

Jeg var til et foredrag i wireless-hacking, hvor jeg fik at vide at man i
følge persondata-lovgivningen i Danmark ikke måtte benytte trådløsenetværk i
de dele af firmaet hvor folk har adgang til fortrolige oplysninger om
medarbejder, så som løn etc.
Men da min chef gerne vil se dette på skrift, ville jeg høre om nogle af jer
har et link, vi fik nemlig at vide at det stod på en eller anden hjemmeside
(register tilsynet?)

- På forhån tak!
--
Mvh.
Søren

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 16-03-05 10:01

En helt masse bits fra Søren Ribergård Møller til dk.edb.sikkerhed gav
følgende:

[...]

> Men da min chef gerne vil se dette på skrift, ville jeg høre om nogle af jer
> har et link, vi fik nemlig at vide at det stod på en eller anden hjemmeside
> (register tilsynet?)

Persondataloven kan læses på
http://www.datatilsynet.dk/lovgivning/personoplysninger/indhold.asp

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"We can't shoot a dog. People? Okay, but not dogs"
-- Mel Gibson as det. sg. Riggs in 'Lethal Weapon'

Fra : Jens U. K.

Dato : 16-03-05 09:48

"Søren Ribergård Møller" <baby_alf@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> trådløsenetværk i
> de dele af firmaet hvor folk har adgang til fortrolige oplysninger om

Det må være en and.

/Jens Ulrik

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 16-03-05 11:41

En helt masse bits fra Jens U. K. til dk.edb.sikkerhed gav følgende:

[...]

> Det må være en and.

Hvad får dig til at skrive det?

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"I won't be able to drink solid food again..."
-- Megan Mullally as Karen Walker in 'Will & Grace'

Fra : Jens U. K.

Dato : 16-03-05 16:39

"Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> wrote in message
> En helt masse bits fra Jens U. K. til dk.edb.sikkerhed gav følgende:
>
> [...]
>
> Hvad får dig til at skrive det?

Min logiske sans og viden om netværk?! - og heldigvis viser det sig også
at passe, som man kan læse sig frem til på datatilsynets hjemmeside, som
du _tidligere_ selv har linket til andetsteds i tråden.

Jeg kan ihvertfald ikke læse hvor trådløst netværk bliver gjort forbudt at
benytte i den sammenhæng.

/Jens Ulrik

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 16-03-05 18:24

En helt masse bits fra Jens U. K. til dk.edb.sikkerhed gav følgende:

[...]

> Jeg kan ihvertfald ikke læse hvor trådløst netværk bliver gjort forbudt at
> benytte i den sammenhæng.

Det har jeg vist heller aldrig hævdet.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Together or alone - they work as a team"
-- Gary Burghoff as Corporal 'Radar' O'Reilly in 'M*A*S*H'

Fra : Jens U. K.

Dato : 17-03-05 10:28

> En helt masse bits fra Jens U. K. til dk.edb.sikkerhed gav følgende:
>
> [...]
>
> Det har jeg vist heller aldrig hævdet.

Det har jeg heller aldrig hævdet at du har hævdet

/Jens Ulrik

Fra : Max

Dato : 16-03-05 11:58

Hej Søren

> [...]
jer
> har et link, vi fik nemlig at vide at det stod på en eller anden

http://www.datatilsynet.dk/include/show.article.asp?art_id=567

Mvh Max

Fra : Morten Snedker

Dato : 16-03-05 13:08

On Wed, 16 Mar 2005 11:58:12 +0100, "Max"
<max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>http://www.datatilsynet.dk/include/show.article.asp?art_id=567

Gad vide om WPA i den forbindelse er "særlige
foranstaltninger"...sådan tolker jeg det i hvertfald..

mvh /Snedker
---
Besvar venligst under det du citerer
Klip og udelad venligst det du ikke besvarer

Fra : Kasper Dupont

Dato : 16-03-05 13:28

Morten Snedker wrote:

> Gad vide om WPA i den forbindelse er "særlige
> foranstaltninger"...sådan tolker jeg det i hvertfald..

Sådan vil jeg også tolke det. Et mere relevant spørgsmål
er, hvordan vi afgør, hvad der er en anerkendt algoritme.
Er WPA? Er WEP?

--
Kasper Dupont

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 16-03-05 13:37

Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> writes:
>Sådan vil jeg også tolke det. Et mere relevant spørgsmål
>er, hvordan vi afgør, hvad der er en anerkendt algoritme.

Man spørger blot Datatilsynet?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Max

Dato : 16-03-05 13:58

Hej

> Man spørger blot Datatilsynet?

Elementært, kære Watson :)

Mvh Max

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-03-05 14:06

On Wed, 16 Mar 2005 09:37:12 +0100, "Søren Ribergård Møller"
<baby_alf@hotmail.com> wrote:

> [...]
> i de dele af firmaet hvor folk har adgang til fortrolige oplysninger om

Så specifik er persondatalovgivningen naturligvis ikke. Hvis det
trådløse net er fornuftigt sikret, vil en overtrædelse af loven slet
ikke komme på tale, IMO. (But IANAL).

-A

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 16-03-05 17:19

Søren Ribergård Møller wrote:
> Men da min chef gerne vil se dette på skrift, ville jeg høre om nogle af jer
> har et link, vi fik nemlig at vide at det stod på en eller anden hjemmeside
> (register tilsynet?)

Hvad siger fordragsholderne?

Det lyder som de ikke ved hvad de snakker om....betalte i penge for
fordraget?

Eller snakkede de om usikre netværk ikke måtte bruges til formålet?