Fri-tekst søgning
Fra : Ninzen

Dato : 25-05-01 22:48

Hej

Er der nogen der kan hjælpe med oplysninger om søgefelt.

Kræves der noget særligt for at lave fri-tekst søgning,
altså hvor brugeren kan indtaste et ord som forekommer i
sitet, og derpå gå til den side?

--
Venlig hilsen Ninzen

Fra : Martin Petersen

Dato : 25-05-01 22:55

"Ninzen" <Ninzen@ofir.dk> wrote in message news:9emjuq$1qh$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Kræves der noget særligt for at lave fri-tekst søgning,
> altså hvor brugeren kan indtaste et ord som forekommer i
Du kunne teoretisk set lave det statisk (du skal selv bestemme søgeordene) i
clientside-script (fx.javascript), men det er besværligt og ikke vildt
smart.

Hvis du har mulighed for en form for serverside-script (fx. cgi eller php)
skulle det ikke være et problem, men da du sikkert ikke har mulighed for
dette skal du finde et websted der tilbyder en løsning. Prøv at se
meddelsen:

--
Best regards/Med venlig hilsen
Martin Petersen

NOTE: There is no TREE in my address

Fra : Morgan Roderick

Dato : 26-05-01 09:45

Hej

Hvis du ikke har mulighed for at bruge serverside scripts, så prøv en af de
mange gratis søgemaskiner, f.eks. Atomz. http://www.atomz.com

mvh.
Morgan Roderick

Fra : Ninzen

Dato : 26-05-01 22:53

"Morgan Roderick" <morgan.roderick@image.dk> skrev

> Hvis du ikke har mulighed for at bruge serverside scripts, så prøv en af
de
> mange gratis søgemaskiner, f.eks. Atomz. http://www.atomz.com

Hmm, det skal ligge på en intern server, bag en firewall.
Så det kan jeg vist ikke. Mon? Hvad mon der ligger bag de
søgefunktioner der er i teksbehandlingsprogrammer o.lign.
Der er vel ikke nogen der har været inde og fortælle alle
ord der kan forekomme?
Er der nogen der kan svare på det?

--
Venlig hilsen Ninzen

Fra : Martin Petersen

Dato : 27-05-01 11:33

"Ninzen" <Ninzen@ofir.dk> wrote in message news:9ep8jj$am7$1@sunsite.dk...
> [...]
> søgefunktioner der er i teksbehandlingsprogrammer o.lign.
> Der er vel ikke nogen der har været inde og fortælle alle
Har du mulighed for serverside-scripting??

Fra : Ninzen

Dato : 27-05-01 15:40

"Martin Petersen" <martin@fyrreTREEklitten.dk> skrev

> Har du mulighed for serverside-scripting??

Øhh, det tror jeg ikke. Jeg forstår det ikke helt præcis.
Du mener Java eller?
Eller bare noget der kan lave udtræk af en database?
Her er jeg totalt på glatis.
Vil Access kunne bruges til noget?
Det er vel ikke serverside-scripting?
--
Venlig hilsen Ninzen

Fra : Martin Petersen

Dato : 27-05-01 16:25

"Ninzen" <Ninzen@ofir.dk> wrote in message news:9er44q$jh5$3@sunsite.dk...

> [...]
> Du mener Java eller?
> Eller bare noget der kan lave udtræk af en database?
fx. php eller perl (cgi)..

Fra : Ninzen

Dato : 27-05-01 17:06

"Martin Petersen" <martin@fyrreTREEklitten.dk> skrev

> fx. php eller perl (cgi)..

Her må nok outsources...
Eller laves en klokkeklar navigation med logisk indhold.
Det ville ellers have være totalt brugervenligt.
--

Venlig hilsen Ninzen