Gå i fryseren
Fra : LARS MORTENSEN

Dato : 15-03-05 10:46

hej
jeg har hørt fra en veninde at man ikke må gå i fryseren, når man er gravid
da det skulle skade mælkekirtlerne så man ikke kan amme
jeg syntes at det lyder mystisk men vil godt høre andres mening om dette.

Med venlig hilsen

Den forvirrede.

Fra : Holst

Dato : 15-03-05 10:57

LARS MORTENSEN wrote:

> jeg har hørt fra en veninde at man ikke må gå i fryseren, når man er gravid
> da det skulle skade mælkekirtlerne så man ikke kan amme
> jeg syntes at det lyder mystisk men vil godt høre andres mening om dette.

Ja, det lyder mystisk. Men hvis du ikke går for længe, så får du sikkert
ikke alt for kolde fødder. Og lad være med at lukke døren.

Fra : Mus

Dato : 15-03-05 15:12

LARS MORTENSEN <lars_henriette@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:19yZd.330$4H7.209@news.get2net.dk...
> [...]
> da det skulle skade mælkekirtlerne så man ikke kan amme
> jeg syntes at det lyder mystisk men vil godt høre andres mening om dette.

Man skal godt nok høre meget før ørerne falder af

Jeg tror du skal passe på kulde når du har født pga evt. brystbetændelse,
men man må altså godt åbne fryseren når man har født. Men du må altså ikke
gå i min - kun din egen Husk varmt fodtøj.

LN

Fra : Gunnar007

Dato : 15-03-05 18:27

"LARS MORTENSEN" <lars_henriette@get2net.dk> skrev i en meddelelse
Klip en smule
> [...]
> da det skulle skade mælkekirtlerne så man ikke kan amme
> jeg syntes at det lyder mystisk men vil godt høre andres mening om dette.

Tror ikke det stemmer, hvad med dem som bor på grønland ??

Men jeg er nu mere nervøs, for se lige hvilket navn som står som afsender..

Hilsen G

Fra : karsten & Pia

Dato : 15-03-05 19:34

> [...]
> da det skulle skade mælkekirtlerne så man ikke kan amme
> jeg syntes at det lyder mystisk men vil godt høre andres mening om dette.

Jeg tror det hun har fået fat i er at man ikke skal læne sig for længe hen
over fryseren da man er mere udsat for kulde gennem brystet, og derved kan
få blærebetændelse, det er det jeg har fået at vide, og det også skulle
kunne give brystbetændelse ved jeg ikke.

MVh Pia

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 15-03-05 20:04

> [...]
> da det skulle skade mælkekirtlerne så man ikke kan amme
> jeg syntes at det lyder mystisk men vil godt høre andres mening om dette.

Alt med måde - men historien er nu ikke så
mystisk endda.
Når kvinder ammer, har de ofte tendens til at få
brystbetændelse, f.eks. bare ved at køle hænderne
af ved at skrælle kartofler i koldt vand.
Jeg har selv prøvet det flere gange,
det er noget, man virkelig skal tage sig i agt
for, det udvikler sig hurtigt (1-2 timer), og
man er lige så syg som en god gang influenza.
Så pas på med afkøling, ikke kun selve brystet,
men også hænder og fødder.

Mvh.Bodil.

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 17-03-05 09:11

Hej.

Jeg arbejder som sygeplejerske på Aalborg Sygehus. Når vi skal hente blod
til patienterne, skal vi hente det i et stort kølerum, som er ret koldt. Man
opholder sig dog ikke så længe der, men jeg har været der som gravid MANGE
gange, og jeg havde masser af mælk!! Og ja, hvad med folk der bor steder med
konstant sne og is??

Mvh. Rikke.