WOW: Udtrække en lyd fra spillet
Fra : Daniel Overby

Dato : 14-03-05 17:45

Hejsa

Jeg leder (desperat) efter den tog-lyd, der kommer, når man bruger
kommandoen /train.

Det er efter min mening en helt genial lyd, som jeg godt kunne tænke mig at
overføre til mobilen. Såvidt jeg kan se ligger al lyden i en fil på 600 MB
og altså ikke lige sådan en hive ud.

Er der nogen, der har den gyldne løsning?

- Daniel

Fra : Sune Storgaard

Dato : 14-03-05 18:47

Daniel Overby wrote:
> Er der nogen, der har den gyldne løsning?

Sample den fra spillet ?

Hvis du har mulighed for at vælge "what you hear" eller "stereo mix" som
lydkilde, så sæt et program til at optage lyd, og så gå ind i spillet og
fremkald lyden, så skal den bare lige klippes ud. Det kan gøres i en
rimelig kvalitet. Med 2 pc'ere og spdif er der lidt flere muligheder, men
det første burde være okay.

Fra : Simon Nejmann

Dato : 14-03-05 19:02

On Mon, 14 Mar 2005 17:45:14 +0100, "Daniel Overby"
<mailFJERN@overbyhansenFJERN.dk> wrote:

> [...]
>og altså ikke lige sådan en hive ud.
>
>Er der nogen, der har den gyldne løsning?

Jeg kan kun gætte, men i Warcraft, Starcraft, og Diablo spillene
brugte Blizzard det samme filformat (MPQ), og de store datafiler WoW
har hedder også MPQ, så mon ikke det er samme format...?

Prøv at gå på nettet og søg efter editor programmer til de andre, og
se om de ikke virker på WoW (de pakke/udpakke programmer der findes er
vist lånt fra den oficielle editor til Warcraft spillene, så vidt jeg
kan huske...).

Ps. Hvis du prøver, så må du gerne skrive her om det virkede. :)

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : bb

Dato : 15-03-05 00:14

> [...]
>og altså ikke lige sådan en hive ud.
>
>Er der nogen, der har den gyldne løsning?

jeg har den liggende, send en mail hvis du vil have den