hvornår er det en virksomhed???
Fra : MooreHojer

Dato : 14-03-05 16:32

Hej NG

Jeg er amatør-hjemmeside-designer og nu kunne jeg godt tænke mig at
begynde at lave hjemmesider for andre og få penge for det. Skal jeg så
registreres i CVR-registeret eller hvor går grænsen?

Skal man registreres lige så snart man tjener penge på det eller hvad???

--
Moore Hojer

Fra : Carlos

Dato : 14-03-05 16:48

www.startguiden.dk

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Allan Soerensen

Dato : 14-03-05 17:05

> [...]
> begynde at lave hjemmesider for andre og få penge for det. Skal jeg så
> registreres i CVR-registeret eller hvor går grænsen?

Det behøver du ikke, hvis du omsætter for under 50.000 Kr. årligt.

> Skal man registreres lige så snart man tjener penge på det eller hvad???

Nej, men du skal indsende et årsregnskab sammen med din selvangivelse, så du
betaler skat af virksomhedens overskud.

Fra : MooreHojer

Dato : 14-03-05 17:09

> Det behøver du ikke, hvis du omsætter for under 50.000 Kr. årligt.

> Nej, men du skal indsende et årsregnskab sammen med din selvangivelse,
> så du betaler skat af virksomhedens overskud.

Så det regnes altså for en virksomhed så snart jeg tjener penge på det?

--
Moore Hojer

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 14-03-05 17:26

"MooreHojer" <simon@moorehojer.dk> wrote in message

> Så det regnes altså for en virksomhed så snart jeg tjener penge på
det?

Ja, det er en personlig ejet virksomhed, når du tjener penge på det og
det ikke er som led i et ansættelsesforhold.

hilsen
Uffe

Fra : Petersen_Michael

Dato : 14-03-05 18:13

In news:4235b71f$0$29284$14726298@news.sunsite.dk,
MooreHojer <simon@moorehojer.dk> wrote:

> Så det regnes altså for en virksomhed så snart jeg tjener penge på
> det?

Det gælder også selv om det giver underskud..

Ledeordet er _omsætning_
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : MooreHojer

Dato : 14-03-05 18:15

> Det gælder også selv om det giver underskud..
>
> Ledeordet er _omsætning_

Ok.

--
Moore Hojer