Pasningsorlov ??
Fra : Yildizhan

Dato : 14-03-05 16:26

Vi har 2 små børn som er født følgende :

29-01-03 & 24-03-04.

Min kone har holdt 1 års barsel. Altså 6 måneders fuld løn fra arbejdsgiver
og 6 måneder løn fra kommunen på begge børn. Dvs hun har næsten været hjemme
med børnene i ca 2 år. Og jeg har kun holdt de 2 første uger for hvert barn.

Mit spørgsmål er om hun kan yderligere holde noget orlov ??

Da min kone er kaldt på noget aktivering via AF og A.kassen har vi ikke
mulighed for at få vores børn passet. Hvis jeg fortæller dettte til A kassen
kan hun ikke få ret til dagpenge pga hun ikke er til radighed på
arbejdsmarkedet da hun er nødsaget til at passe børnene.

Jeg har rykket kommunen for en vuggestue plads 2 gange men det har ikke
hjulpet.

På forhånd tak

Fra : karsten & Pia

Dato : 14-03-05 17:13

> [...]
> barn.
>
> Mit spørgsmål er om hun kan yderligere holde noget orlov ??

Jeg vil ikke mene hun har mere orlov tilgode, så der er ikke andet at gøre
end at finde en ung pige i huset til at passe børnene mens din kone er i
aktivering. Som en start kan du jo tage ferie mens I leder efter pasning.

Pia

Fra : Rikke & Per

Dato : 15-03-05 12:40

--
Den, som ophøjer sig selv, skal ydmyges,
og den, som ydmyger sig selv, skal ophøjes.
"karsten & Pia" <xx@£.de> skrev i en meddelelse

> [...]
> aktivering. Som en start kan du jo tage ferie mens I leder efter pasning.

I vores kommune, at man kan få "tilskud til privat børnepasning". Det er
således muligt, at få betalt 70% af udgifterne til enten en ung pige elle en
privat dagpleje. Det kan faktisk vise sig, at være en hel del billigere end
to pladser i en vuggestue.

Mvh. Rikke