Tråd eller bånd ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-03-05 09:14

Hej NG.

Så kommer der et par hestefoldsspørgsmål igen, nu da foråret snart (måske
???) kommer:

Vi har en gammel traver og en shetlandspony (som har en tendens til gerne at
ville bryde ud hvis strømmen ikke er i orden)

Hvad vil I vælge, tråd eller 40 mm bånd ?
Er bånd godt nok til shetlandsponyer, forstået som kan de mærke strømmen
gennem de små tråde ?

Er det ikke noget med at man kan købe nogle klippere som klipper båndet over
hvis hestene hænger i det ?

--
mvh / regards Christian - Denne ugen lille gættekonkurrence,
(alt for nem med google) vinderen får tilsendt mp3 med sangen

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 14-03-05 09:26

Christian B. Andresen wrote:
> Hej NG.
>
> Så kommer der et par hestefoldsspørgsmål igen, nu da foråret snart (måske
> ???) kommer:

Hehe, ja vi venter spændt...

> Vi har en gammel traver og en shetlandspony (som har en tendens til gerne at
> ville bryde ud hvis strømmen ikke er i orden)
>
> Hvad vil I vælge, tråd eller 40 mm bånd ?

Jeg ville bruge begge dele. Tråd fordi det holder bedere og læder
strømmen bedere. Bånd så hestene ikke kommer i tvivl om hvor hegnet er i
en snæver vending.

> Er bånd godt nok til shetlandsponyer, forstået som kan de mærke strømmen
> gennem de små tråde ?

Det er nok lidt tvivlsomt. Især i den periode hvor de har vinterpels.

> Er det ikke noget med at man kan købe nogle klippere som klipper båndet over
> hvis hestene hænger i det ?

Jo, mon ikke man kan det. Hvad med en saks?

-dennis

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-03-05 09:45

"Dennis Thrysøe" <dennis.FJERN@geysirheste.dk> wrote in message

> Hehe, ja vi venter spændt...

> Jeg ville bruge begge dele. Tråd fordi det holder bedere og læder
> strømmen bedere. Bånd så hestene ikke kommer i tvivl om hvor hegnet er i
> en snæver vending.

Bånd øverst og tråd nederst ?

> Det er nok lidt tvivlsomt. Især i den periode hvor de har vinterpels.

Det er netop det jeg tænkte på.

> Jo, mon ikke man kan det. Hvad med en saks?

Så skal man jo sidde i en stol ved siden af folden hele tiden, og det er
selvfølgelig også fint om sommeren, men det kunne være at man blev nødt til
at forlade dem.
Spøg til side, båndene skulle være meget stærkere en tråd, som bare rives
over.

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-05 09:53

"Christian B. Andresen"

> Spøg til side, båndene skulle være meget stærkere en tråd, som bare rives
> over.

Jeg bruger to tråde, og derover et hvidt bånd, uden strøm bare som
markering.

Jeg synes personligt, at båndet er for elastisk (måske har jeg købt for
billigt!!!!!) i hverfald har det i forbindelse med snefald kunne tynges
næsten til jorden af et lag våd tøsne.

Jeg vil derfor ikke kun være afhængig af bånd

hilsen john

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 14-03-05 10:00

Christian B. Andresen wrote:
> Bånd øverst og tråd nederst ?

Jeps. Vi har to tråde, og et smalt bånd viklet rundt om den øverste tråd.

> Så skal man jo sidde i en stol ved siden af folden hele tiden, og det er
> selvfølgelig også fint om sommeren, men det kunne være at man blev nødt til
> at forlade dem.

Nårh, okay. Sådan noget. Jeg mindes at have set et produkt der kan noget
i den stil. Men jeg aner ikke om det rent faktisk virker.

> Spøg til side, båndene skulle være meget stærkere en tråd, som bare rives
> over.

Det tivler jeg på - ihvertfald i vores tilfælde. Vi bruger 2mm tråd og
et 12 mm bånd. Tråden er ikke bare sådan lige at springe, men båndet
springer noget nemmere. Det slides faktisk over af blæsten alene
(friktion mod tråd mv.).

-dennis

Fra : Lene

Dato : 14-03-05 22:20

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en
Klip.
> Er det ikke noget med at man kan købe nogle klippere som klipper båndet
> over
> hvis hestene hænger i det ?

Hej, du skal have fat i Søren Vester, ingen ved så meget om hegn, som han
gør.

Mvh. Lene

www.travnyt.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-03-05 09:22

"Lene" <hamadryadfjerndette@mail.dk> wrote in message

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en
> Klip.
>
> Hej, du skal have fat i Søren Vester, ingen ved så meget om hegn, som han
> gør.

Det lyder da godt, men

1) hvordan får man fat i ham ?
2) han har sikkert ikke tid til henvendelser fra alle og enhver ?
3) forhandler han også hegn ?

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-05 09:37

KLIP

> [...]
> Hvilken sang og kunstner er denne strofe fra:
> "Well I'm an eight ball shooting double fisted drinking son of a gun"

OT, men har jo ikke din email.

Gretchen Wilson? Here for the party?

-Camilla

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-03-05 09:49

"M&M" <milla snabela jyde punktum dk> wrote in message
> KLIP

> OT, men har jo ikke din email.
>

> Gretchen Wilson? Here for the party?

Yep, klar til at modtage 3,5 MB på milla snabela jyde punktum dk ?

--
mvh / regards Christian
Denne ugen lille gættekonkurrence, blev gættet:

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-05 10:38

KLIP

> [...]
> mvh / regards Christian
> Denne ugen lille gættekonkurrence, blev gættet:
> Det var Gretchen Wilson med Here for the Party

YUP! Bring it on!

-Camilla