hensættelser i personligt ejet
Fra : Ukendt

Dato : 13-03-05 11:50

Hej

I forlængelse af mine tidligere spørgsmål, kommer der nu et mere:
Kan man i et psersonligt ejet (eller et i/s) undgå at et overskud kommer til
beskatning?
Baggrund: Hvis firmaet ejer et hus, ville det være hensigtsmæssigt, hvis man
kunne have en form for vedligeholdelseskonto, sådan at man ikke svarer skat
af et overskud ét år, for at man næste år skal fradrage et underskud pga.
større reperationer...

Jeg er gået væk fra tanken om et ApS, da kreditforeningen under alle
omstændigheder vil kræve personlig hæftelse. Således er fordelen ved ApS
indskrumpet til at man ikke får blandet privatøkonomi ind i det (og måske
kan man også undgå det ved personligt ejet - derom mit spørgsmål) og at vi
ikke hæfter over for andre kreditorer. Da andre kreditorer er stærkt
begrænset og da det koster at drive et ApS, tror jeg vi ender med et
personligt ejet eller et i/s. Selvom vi er 2 brødre som skal eje, kan det
være vi vælger en model med at jeg er eneejer, idet han bor i Norge og det
kan være noget besværligt skattemæssigt. Så laver vi bare et stykke papir
der sikrer os begge ved hhv. over- og underskud.

Puha... sikke en lang smøre..

Mvh Tommy
bruus snabela os.dk

Fra : Jonathan Stein

Dato : 26-03-05 17:50

TBJ wrote:

> I forlængelse af mine tidligere spørgsmål, kommer der nu et mere:
> Kan man i et psersonligt ejet (eller et i/s) undgå at et overskud kommer til
> beskatning?

Ikke helt, men du skal kigge på virksomhedsskatteordningen. Med den kan
et enkeltmandsfirma i høj grad (skattemæssigt) komme til at fungere som
et ApS - bl.a. ved at man kun betaler virksomhedsskat af det overskud,
der bliver i firmaet (i stedet for fuld personlig skat).

M.v.h.

Jonathan

--
Nye produktpakker med mere diskplads, flere postkasser
mere trafik og flere domæner på samme hotel.