program
Fra : Jorgen

Dato : 13-03-05 09:42

søger et program til at pakke og udpakke zip filer.

Jørgen

Fra : Linnea

Dato : 13-03-05 10:36

"Jorgen" <oz3jbp@privat.dkx> skrev i en meddelelse
> søger et program til at pakke og udpakke zip filer.

Du har vel ikke tilfældigvis WindowsXP? For dér er det indbygget.

Mvh
Anette

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 13-03-05 11:22

Hej Jørgen

Prøv her:

http://www.winzip.com/

Jørgen Bondesen

Followup to newsgroup only please.
Jeg ønsker, at vi kommunikerer via nyhedsgruppen, tak.

It has removed 262 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Skindbeni

Dato : 13-03-05 15:59

"Linnea" <linneanospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Jorgen" <oz3jbp@privat.dkx> skrev i en meddelelse
>
> Du har vel ikke tilfældigvis WindowsXP? For dér er det indbygget.

Okay. Det vidste jeg ikke. Hvor ligger denne funktion i XP Home?

Fra : Bent

Dato : 19-03-05 13:10

> [...]
>
> "Jorgen" <oz3jbp@privat.dkx> skrev i en meddelelse
>
> Du har vel ikke tilfældigvis WindowsXP? For dér er det indbygget.

Hvor finder man lige det indbyggede i XP Home ?

Mvh // Bent

Fra : Leo Heuser

Dato : 19-03-05 13:35

"Bent" <belomo@webspeed.dk.FJERN> skrev i en meddelelse

> "Linnea" <linneanospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor finder man lige det indbyggede i XP Home ?
>
> Mvh // Bent

> Hej Bent

Den findes kun i Windows-XP Professional

Leo Heuser

Followup to newsgroup only please.

Fra : Bent

Dato : 19-03-05 14:39

OK -og tak Leo
//Bent

Fra : Leo Heuser

Dato : 19-03-05 15:11

Velbekomme, Bent

LeoH

Fra : Lars Klintholm

Dato : 19-03-05 20:29

Den 19 mar 2005 skrev Leo Heuser i dk.edb.programpakker.ms-office:

> [...]

I stifinder, højreklik, Send til, ZIP komprimeret mappe

> Den findes kun i Windows-XP Professional

Sådan er det i min XP home SP2

Lars Klintholm

Fra : Leo Heuser

Dato : 19-03-05 22:57

"Lars Klintholm" <nospam2005@klintholm.com> skrev i en meddelelse

> I stifinder, højreklik, Send til, ZIP komprimeret mappe

> Sådan er det i min XP home SP2
>
> --
> Med venlig hilsen
> Lars Klintholm

Hej Lars

Jeg har XP Home SP1 og kan ikke oprette
ZIP komprimerede mapper; valgmuligheden findes
ikke, når jeg højreklikker i en mappe og vælger
"Ny" (heller ikke hvis jeg følger hjælpen og går
til "Denne computer" eller prøver at oprette på
skrivebordet). Dette hænger sammen med, at
jeg har programmet "WinZip" indstalleret (se **).

Jeg havde ikke prøvet "Send til", og her findes
valgmuligheden med at sende til den ZIP-
komprimerede mappe, som du beskriver.

Hvis jeg vælger den, får jeg et spørgsmål om,
om jeg vil bruge ZIP-komprimerede mapper til
at håndtere ZIP-filer, og det har jeg ikke lyst til
at svare ja til, da jeg ikke ved, hvad der vil ske
med opsætningen af "WinZip".

**
Efter at have studeret hjælpen viser det sig, at
man ikke kan have både et komprimeringsprogram
og ZIP-komprimerede mapper på computeren.

Hvis man har et komprimeringsprogram, vil
valgpunktet "ZIP komprimeret mappe", når
man højreklikker i en mappe og vælger "Ny",
være erstattet med et valgpunkt til ens
komprimeringsprogram.

Tak for dit indlæg, der fik mig til at "stå på
hovedet" for at finde ud af, hvorfor jeg ikke
havde valgpunktet

Leo Heuser

Fra : Calle.

Dato : 20-03-05 21:49

Leo Heuser wrote:
> [...]
> at håndtere ZIP-filer, og det har jeg ikke lyst til
> at svare ja til, da jeg ikke ved, hvad der vil ske

det kan du roligt gøre der sker intet
--
Calle.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 20-03-05 23:48

Den 20 mar 2005 skrev Calle. i dk.edb.programpakker.ms-office:

> det kan du roligt gøre der sker intet

Roligt? Sikke noget vrøvl

WindowsXP SP1 og ZIP komprimerede mapper kan være en farlig cocktail:

http://www.microsoft.com/technet/security/Bulletin/MS04-034.mspx

Lars Klintholm

Fra : Calle.

Dato : 21-03-05 08:29

Lars Klintholm wrote:

> Roligt? Sikke noget vrøvl
>
> WindowsXP SP1 og ZIP komprimerede mapper kan være en farlig cocktail:
>
> http://www.microsoft.com/technet/security/Bulletin/MS04-034.mspx

Det var hans winzip han var bange for, og den sker der intet med som jeg
skrev. Det du henviser til er et sikkerhedsbrist, det har intet med sagen at
gøre. Dermed ikke sagt at det ikke er dumt kun at have SP1 installeret
--
Calle.

Fra : Calle.

Dato : 20-03-05 21:48

Leo Heuser wrote:
> "Bent" <belomo@webspeed.dk.FJERN> skrev i en meddelelse

> Den findes kun i Windows-XP Professional

sikke da en gang vrøvl
--
Calle.

Fra : Leo Heuser

Dato : 21-03-05 14:58

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> sikke da en gang vrøvl
> --
> Calle.

Jeg sætter pris på at blive korrigeret, hvis jeg kommer
med forkerte oplysninger. Jeg sætter også pris på, at
folk taler ordentligt til mig.
Dit uvenlige indspark er så meget des mere underligt,
når man tager i betragtning, at jeg et døgn, inden du
afsendte det, havde sendt et svar til Lars, hvori jeg
gjorde rede for, hvorfor jeg var "gået galt i byen"; men
det var åbenbart ikke nok for dig.

Leo Heuser

Fra : Calle.

Dato : 21-03-05 22:04

Leo Heuser wrote:
> [...]
> afsendte det, havde sendt et svar til Lars, hvori jeg
> gjorde rede for, hvorfor jeg var "gået galt i byen"; men

Ikke når nogen villeder folk så meget
--
Calle.

Fra : Calle.

Dato : 21-03-05 22:14

Calle. wrote:

> Ikke når nogen villeder folk så meget
der skulle stå vild-leder
--
Calle.

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 21-03-05 22:40

Hej Calle.

Hvis du mener vildleder, så er ordet mig bekendt uden bindestreg.
Nu håber jeg ikke du bliver vild i varmen.

"Calle." <fake@fake.fake> wrote in message

> der skulle stå vild-leder
> --
> Calle.

It has removed 382 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Calle.

Dato : 22-03-05 08:57

Jørgen Bondesen wrote:
> Hej Calle.
>
> Hvis du mener vildleder, så er ordet mig bekendt uden bindestreg.
> Nu håber jeg ikke du bliver vild i varmen.

er jeg klar over, men det var for at skære det ud i pap
--
Calle.

Fra : Lars

Dato : 24-03-05 14:57

In article <oOG%d.421$d12.371@news.get2net.dk>, fake@fake.fake says...
> der skulle stå vild-leder

Calle, måske skulle du læse lidt om citat-teknik, så vi ikke bliver vildledt af dine svar.

Best regards

Lars

Fra : Calle.

Dato : 25-03-05 14:40

Lars wrote:
> Calle, måske skulle du læse lidt om citat-teknik, så vi ikke bliver
> vildledt af dine svar.
>
> http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Du kan undlade at læse det hvis det er for svært
--
Calle.

Fra : Harald Staff

Dato : 13-03-05 13:17

Hei Jørgen

Jeg bruker ZipGenius
http://www.zipgenius.it/index_eng.htm
- gratis som det beste i livet.

HTH. Beste hilsen Harald

"Jorgen" <oz3jbp@privat.dkx> skrev i melding

Fra : Morten Nielsen

Dato : 13-03-05 15:11

On Sun, 13 Mar 2005 09:41:39 +0100, "Jorgen" <oz3jbp@privat.dkx>
wrote:

>søger et program til at pakke og udpakke zip filer.

IZArc fra http://www.izsoft.dir.bg/izarc.htm#

Google havde sikkert også kunnet hjælpe dig....

/Morten

Fra : Jorgen

Dato : 14-03-05 06:18

Tak for hjælpen

lige et spørgsmål mere.
Jeg har MS Office 97 med outlook 97,
kan man få opdatere outlook og hvor?

Jørgen

Fra : Jorgen

Dato : 14-03-05 09:00

Tak for hjælpen

lige et spørgsmål mere.
Jeg har MS Office 97 med outlook 97,
kan man få opdatere outlook og hvor?
og kan man ha flere konti.

Fra : Lars

Dato : 24-03-05 10:43

In article <4233fba0$0$201$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, oz3jbp@privat.dkx says...
> søger et program til at pakke og udpakke zip filer.
>
> Jørgen

Hej, den bedste løsning findes i Total Commander som er et sublimt filhåndterings værktøj.

Du kan f.eks. på een gang vælge mange zip (rar, arj etc)-filer på tværs af direktorier/ drev.
Alle disse kan da pakkes ud på een gang i et givent direktorie, hvor der optionelt skabes et
subdir med zip-filens navn.
Det er ligesåvel muligt at udpege en dynge direktorier og lade dem pakke til individuelle zip-
filer.

Du kan hente en gratis trial af programmet her:
http://www.ghisler.com/

--
Best regards

Lars