Bogføring af fragt / gebyr i Suma
Fra : Ukendt

Dato : 12-03-05 16:59

Hej. Jeg er helt newbie starter, med en lille web-butik.
Hvordan gør jeg, hvis en kunde bestiller en varer til 100kr, der til kommer
så 45 kr i fragt (postdk) og et gebyr på 10 kr til emballage og div. Hvordan
bogførese dette i suma?

varergruppe 1000: 100 kr ud
Kasse 58200: 100 kr ind

Fragt / gebyr ? ??

Fra : Knud Rasmussen

Dato : 12-03-05 20:40

"Kim Sørensen" <kim_s_dk (a) DEtteSkaLvÆk hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvordan gør jeg, hvis en kunde bestiller en varer til 100kr, der til
> kommer så 45 kr i fragt (postdk) og et gebyr på 10 kr til emballage og

Det står i manualen, se stikordsfortegnelsen - som du har fået, hvis du har
registreret dig,
ved piratkopi må du ty til én der kan lide at svare på piratkopister, for
jeg kan ikke

vh KR

Fra : Petersen_Michael

Dato : 12-03-05 21:10

In news:42334545$0$192$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Knud Rasmussen <knud@rasmussen.dk> wrote:

> Det står i manualen, se stikordsfortegnelsen - som du har fået, hvis
> du har registreret dig,
> ved piratkopi må du ty til én der kan lide at svare på piratkopister,
> for jeg kan ikke

Hvad er det for noget fis..

SS kan hentes gratis helt legalt, og kan i gratis udgaven håndtere 300
posteringer
Så slap lidt af med dine antydninger / Beskyldninger.
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Petersen_Michael

Dato : 12-03-05 21:20

In news:423311c1$0$262$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Kim Sørensen <kim_s_dk (a) DEtteSkaLvÆk hotmail.com> wrote:
> [...]
> Hvordan gør jeg, hvis en kunde bestiller en varer til 100kr, der til
> kommer så 45 kr i fragt (postdk) og et gebyr på 10 kr til emballage

Hvis du ikke synes der er egnede konti, så opret dem..

Hvorfor opdeler du fragt og emballage i to poster på fakturaen?

Personligt har jeg oprettet Konto 1790 til følgende vare:

PD1, PD5, PD10, PD20 varerne dækker over pakkeforsendelser med
postdanmark 1, 5, 10 og 20 Kg. med en salgspris, der inkluder den
samlede forsendelse, dvs. pakkeporto, papkasse, osv.

mht. bogføringen som sådan.
Du opretter en ordre / salgsfaktura, og skriver de ordrelinier der skal
til.

Jeg vil i øvrigt anbefale Britt Malkas hæfte om SS, det koster 55,20 Kr.
ex. moms