Kan ikke se hjemmeside
Fra : KE Kofod

Dato : 11-03-05 23:47

Hej med Jer I kloge hoveder.
Hvad er galt ved mig, jeg kan ikke se vores antenneforenings hjemmeside,
forstået på sådan en måde at jeg mangler noget !.
Hjemmesiden er: www.balle-bredsten.dk
Kører jeg med for høj sikkerhed eller har jeg en fejl ???.
Jeg kan ikke se det grønne område i toppen hvor der står
Balle Bredsten Antenneforening og så mangler jeg det Danske flag nede i
venstre hjørne.
Bruger jeg mine LINUX maskiner er der ingen problemer !!!.
Men på min Windows XP Pro SP2 med Norton Internet Security 2003 begge er
totalt opdateret.
Er der fejl på hjemmesiden, eller er det et problem hos mig ???.
Jeg har både min hardware firewall i min router + Win XP + Norton aktiv !!!.
Min Windows installation er helt ny og som sagt totalt opdateret.
Kan I andre se denne hjemmeside uden fejl ???.
Mvh. KE Kofod.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 12-03-05 01:48

Hej KE Kofod, du skrev i dk.edb.sikkerhed:

> Hvad er galt ved mig, jeg kan ikke se vores antenneforenings
> hjemmeside, forstået på sådan en måde at jeg mangler noget !.
> Hjemmesiden er: www.balle-bredsten.dk

Den kommer fint frem her med Windows XP SP2 og (mere væsentligt)
IE6.

> Kører jeg med for høj sikkerhed eller har jeg en fejl ???.

Min kører ikke med særlig lav sikkerhed. Som udgangspunkt har jeg
"Mellem", og så har jeg bagefter (under "Brugerdefineret") slået
noget fra. Tilføjet er derimod intet.

Dvs. kører på med "Mellem" i IE6 mht. sikkerhed, er det ikke
sikkerhedsniveauet, der driller dig, da din i så fald accepterer
mere end min.

> Jeg kan ikke se det grønne område i toppen hvor der står
> Balle Bredsten Antenneforening og så mangler jeg det Danske flag
> nede i venstre hjørne.

Som sagt fint her, men...

> Er der fejl på hjemmesiden, eller er det et problem hos mig ???.

....der er nogle fejl på siden (som min ukritiske browser altså er
ligeglad med).

Langt de fleste betyder næppe noget mht., om det vises korrekt
(browsere er næsten altædende). Men der er et par stykker, som
måske driller.

Du kan få hjælp ved at tjekke (og dermed altså læse) på
<http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.balle-bredsten.dk%2F>

> Jeg har både min hardware firewall i min router + Win XP + Norton
> aktiv!!!.

Jeg har ikke noget Norton, ej heller firewall som sådan i min router.
Men det er en Cisco 677, hvorfor den måske kan siges at fungere som
en slags firewall (uanset den ikke er det).

Prøv evt. at slå Norton fra og se, om det er den, der driller.
Det er min eneste umiddelbare ide, da vores OS og browsere er ens.

Men det er nok også en god ide lige at løbe igennem, hvad W3C's
validator nævner (ovenfor). Det kan give dig et tip om, hvad der
evt. kan være drillepinden på selve siden.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-03-05 12:39

KE Kofod wrote:
> [...]
> Jeg kan ikke se det grønne område i toppen hvor der står
> Balle Bredsten Antenneforening og så mangler jeg det Danske flag nede

Jeg kan fint se den her. Både i nyeste Firefox og nyeste IExplorer. Måske er
forklaringen at du mangler Java. De skriver øverst på hjemesiden:

"Hjemmesiden har fået et mindre ansigtsløft og er samtidig blevet opdateret.
Siden er forsøgt tilpasset bedre til 800*600 opløsningen, men vil fortsat se
mest optimal med 1024*768 eller højere. Såfremt du ikke kan se knapperne til
venstre skal du lige en tur forbi www.java.com for at hente en Virtuel Java
Engine."

Så installer den seneste Java og se om det hjælper.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-03-05 13:57

Den 12-03-05 12.39 skrev Per Nielsen følgende:

> Jeg kan fint se den her. Både i nyeste Firefox og nyeste IExplorer.
> Måske er forklaringen at du mangler Java. De skriver øverst på hjemesiden:

Men det er noget vrøvl, de skriver (medmindre jeg får præsenteret en
helt speciel udgave af siden). Menuen er almindelige billeder, der
udskiftes med JavaScript. Der er Java på siden, men det er øverst til
højre på siden. Den virker dog ikke her, selvom jeg har Java installeret.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug filtre i Outlook Express til at holde styr på dine mails og til at

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-03-05 14:03

Kim Ludvigsen wrote:
> [...]
> udskiftes med JavaScript. Der er Java på siden, men det er øverst til
> højre på siden. Den virker dog ikke her, selvom jeg har Java

Aner det ikke, særligt Java-kyndig vil jeg ikke just sige jeg er. Det eneste
du mener er Java er vel så Ur + Kalender?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-03-05 14:57

Den 12-03-05 14.03 skrev Per Nielsen følgende:
> Kim Ludvigsen wrote:
>
> Aner det ikke, særligt Java-kyndig vil jeg ikke just sige jeg er. Det
> eneste du mener er Java er vel så Ur + Kalender?

Jeg kan som nævnt ikke se den, men Java'en hedder NeXTClock, så det er
nok meget sandsynligt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fintun Windows XP med TweakUI

Fra : Morten Lehrmann

Dato : 12-03-05 15:25

Kim Ludvigsen wrote:
> Jeg kan som nævnt ikke se den, men Java'en hedder NeXTClock, så det er
> nok meget sandsynligt.

Jeps, det er ur og kalender.

Jeg har i øvrigt ingen problemer med at se eller navigere på siden med en
Firefox 1.0 med Java 1.5.0 på Linux.

Mvh.
Morten

--
http://lehr.dk
Linux lehr.dk 2.2.20 #1 Sat Apr 20 11:45:28 EST 2002 i586 unknown

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-03-05 12:38

Den 11-03-05 23.46 skrev KE Kofod følgende:

> [...]
> Jeg kan ikke se det grønne område i toppen hvor der står
> Balle Bredsten Antenneforening og så mangler jeg det Danske flag nede i

Du skriver ikke, hvilken browser, du oplever fejlen i. Hvis det er
Internet Explorer, så prøv universalmidlet: Tøm mappen med midlertidige
internetfiler. Internet Explorer laver en masse forskellige fejl, hvis
der ligger for mange filer i mappen, heriblandt at den ikke kan vise
gif-filer.

Du kan læse nærmere om, hvordan du gør, og hvordan du undgår at fejlen
opstår igen på:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-ie.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Optag musik, brænd dine egne opsamlings-cd'er, og afspil musik med det

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-05 23:04

"KE Kofod" <skovl&spade@knold.dk> skrev i en meddelelse
> Hjemmesiden er: www.balle-bredsten.dk
> Men på min Windows XP Pro SP2 med Norton Internet Security 2003 begge er
> totalt opdateret.

Kan se, at der på selve forsiden, er beskrevet at der kan være problemer med
visning af siden, hvis man kører med XP & SP2.

Har du tilladt blokeret indhold, som de nævner?

--
/Stoltze
Har du husket at klippe i dit indlæg? Og læst det igennem en ekstra gang?