sortere udtræk fra database vist i en tabe~
Fra : Dj Uncas

Dato : 11-03-05 21:10

Jeg er i gang med at lave et mini-system der skal kunne hente data ud fra en
MySQL db, vise dem i en tabel, og brugeren skal have mulighed for at sortere
i rækkerne. Indtil videre har jeg fået det til at virke den ene vej (dvs
fået den til at sortere "asc") men når jeg klikker på samme link igen vil
den ikke vise dem "desc"! Systemet ligger her:
Demo: www.aoa.dk/sort.asp
Koder: www.aoa.dk/sort.txt

Håber der er en der vil kigge på det!

Fra : VagnT

Dato : 12-03-05 07:03

Dj Uncas wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> den ikke vise dem "desc"! Systemet ligger her:
> Demo: www.aoa.dk/sort.asp
> Koder: www.aoa.dk/sort.txt

Hej DJ - udmærket med link til siden og til koden.

din SQL sætning ser således ud:
sql = "Select writerName, topicDate, topicTitle From fan_forum Order by '" &
sortBy & "' '" & sortType & "'"

Der mangler en ping (") til sidst og gnyfferne (') kan undværes

mvh

VagnT

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dj Uncas

Dato : 12-03-05 17:39

> [...]
> &
> sortBy & "' '" & sortType & "'"
>
> Der mangler en ping (") til sidst og gnyfferne (') kan undværes

Jeg tænkte mig lige om, og udskrev min sql. Herefter gav det sig selv, som
det jo ofte gør i denslags situationer. Min sql skal se således ud:

sql = "Select writerName, topicDate, topicTitle From fan_forum Order by " &
sortBy & " " & sortType

Tak for hjælpen!

Fra : Jens Peter Rosenkvis~

Dato : 12-03-05 18:49

Det ville gavne dig at læse her: http://asp-faq.dk/article/?id=95

Fra : Dj Uncas

Dato : 13-03-05 12:18

> Det ville gavne dig at læse her: http://asp-faq.dk/article/?id=95

Jeg forstår ikke helt hvad jeg skal bruge det til? Der er jo ikke nogle
steder hvor brugeren skal indtaste noget, så det er meget svært at gøre
noget forkert...