Brug STARTGUIDEN
Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 11-03-05 19:55

Der dukker jævnligt en række gode og vigtige spørgsmål op i NG - i
relation
til start af virksomhed eller for den nyere eller lille virksomhed.

Jeg vil gerne henlede opmærksomheden på en hjemmeside, som kan give
fantastisk mange gode råd om det at starte virksomhed - i forhold til
registrering, moms, skat, regnskab og meget mere.

Siden er xxx.startguiden.dk

/Flemming U

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 11-03-05 19:56

Ups - mine fingre sad ikke helt rigtigt på tastaturet.

Hjemmesiden findes her: www.startguiden.dk

/Flemming U

Fra : Allan Soerensen

Dato : 11-03-05 23:25

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fantastisk mange gode råd om det at starte virksomhed - i forhold til
> registrering, moms, skat, regnskab og meget mere.

Du misforstår da ellers konsekvent teksterne på Startguiden jf. tråden "CVR
til hobby I/S?"

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 12-03-05 08:48

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> "Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse

> Du misforstår da ellers konsekvent teksterne på Startguiden jf. tråden
"CVR
> til hobby I/S?"

Tag en snak med en revisor eller en advokat - og lad os så tales ved. Jeg
indgår, med mere end 30 års erfaring, som konsulent og vejleder sammen med
både revisorer og advokater i et netværk, der vejleder både iværksættere
og
mindre virksomheder, i et tæt samarbejde med Told og Skat Nordsjælland.

Såh...der er selvfølgelig altid en mulighed for at jeg tager alvorligt
fejl,
men i så fald er der noget helt galt i vores netværk. :))

/Flemming U

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-05 09:08

> [...]
> fejl,
> men i så fald er der noget helt galt i vores netværk. :))

Flemming, jeg har lagt mærke til at dit svar tit har været "Tag en snak med
en revisor eller en advokat". Det er udemærket med revisorer og advokater
(jeg bruger dog hverken eller). Jeg indgår som du, i et netværk af
iværksættere, her i det sønderjyske, men derfor villle jeg da ikke undvære
de tråde og diskussioner her i gruppen. Det kan da godt være at der bliver
diskuteret forskellige ting og ikke alle svar er lige rigtige, men det giver
da en alsidighed og en inspiration til nærmere undersøgelser - tit med,
endda særdeles gode links.

/karsten

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 12-03-05 09:32

"Karsten Madsen" <km hos alsit i dk> skrev i en meddelelse

> Flemming, jeg har lagt mærke til at dit svar tit har været "Tag en snak
med
> en revisor eller en advokat".

Hej Karsten.

Jeg skriver kun ovennævnte, når jeg løber ind i deltagere i debatten, som
selv efter fremvist dokumentation om f.eks. momsregler el.lign.
fastholder,
at jeg taler om noget jeg ikke har forstand på.

Det kan jeg da ikke forhindre dem i at mene - men når jeg ikke kan
argumentere længere, og når den fremlagte dokumentation ikke kan bringe
vedkommende på andre tanker, så ser jeg kun den ene vej, at de da bør
ringe
til en revisor, advokat eller det lokale Told og Skat, for at stille
spørgsmålet - og dermed afklare, hvem der så faktisk har ret.

Eller er jeg helt enig med dig i dine synspunkter.

/Flemming U

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-05 13:06

Jeg skal i øvrigt sige at jeg er helt enig med dig i at www.startguiden.dk
er suveræn, når man søger oplysninger som nystartet.

/karsten

Fra : Skindbeni

Dato : 12-03-05 13:54

> [...]

> fastholder,
> at jeg taler om noget jeg ikke har forstand på.

Jamen Flemming...

Din fremviste dokumentation fra www.startguiden.dk bakker jo min / Allan
Sørensens påstande op.