Gammelt computerspils musik??
Fra : JS

Dato : 11-03-05 12:10

Er der nogen der ved hvor man kan downloade en masse computerspils musik fra
gamle spil? I stil med Amiga 500 spil men også meget gerne endnu mere
primitivt!

Mvh

Johs

Fra : FedeDorit

Dato : 11-03-05 12:21

"JS" <sfsdfs@asdas.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra
> gamle spil? I stil med Amiga 500 spil men også meget gerne endnu mere

mener at nogen af C64 siderne har musik og afspiller...
prøv at kigge på www.lemon64.org

Fra : Laziter [9440]

Dato : 11-03-05 12:37

"FedeDorit" <123@123.dk> skrev i en meddelelse

> mener at nogen af C64 siderne har musik og afspiller...
> prøv at kigge på www.lemon64.org

www.back2roots.org har også lidt liggende, derfra kan man også streame
gennem WinAmp

Mvh
Benjamin

Fra : Zodiax

Dato : 11-03-05 12:52

"JS" <sfsdfs@asdas.com> wrote:
> Er der nogen der ved hvor man kan downloade en masse computerspils musik
fra
> gamle spil? I stil med Amiga 500 spil men også meget gerne endnu mere
> primitivt!

remix.kwed.org

//Zodiax

Fra : Morten

Dato : 11-03-05 13:50

> Er der nogen der ved hvor man kan downloade en masse computerspils musik
> fra
> gamle spil? I stil med Amiga 500 spil men også meget gerne endnu mere
> primitivt!

Så er det vist Commodore 64 musik du skal have fat i. Mere simpelt end
Amigaen, men dog i en kvalitet man har lyst til at høre (modsat de gamle
pc-speaker bib-lyde).

Den ultimative C64 musik-samling:
http://www.hvsc.c64.org/

Lyt især til musik fra europæiske kunstnere - Ben Daglish, Martin Galway for
blot at nævne nogle stykker.
Af én eller anden årsag er amerikanerne sjældent værd at lytte til, de
bruger oftest en typisk "silly blip-blip" (lyt til det og du finder ud af
det ;)

Commodore 64 forever!

Mvh
Morten

Fra : JS

Dato : 11-03-05 14:31

"Morten" <tilt_uz468@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Af én eller anden årsag er amerikanerne sjældent værd at lytte til, de
> bruger oftest en typisk "silly blip-blip" (lyt til det og du finder ud af

Den side holder max!!! Bare lidt noget skidt at man ikke kan lave en
playlist med enkelte numre da mange af numrene bare ligger i en fil...fx
Last Ninja 3er der 10 sange som ligger i en fil lidt usmart.

Johs

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 11-03-05 16:46

On Fri, 11 Mar 2005 14:31:06 +0100, "JS" <sfsdfs@asdas.com> wrote:

> Bare lidt noget skidt at man ikke kan lave en playlist med
> enkelte numre da mange af numrene bare ligger i en fil...fx
> Last Ninja 3er der 10 sange som ligger i en fil lidt usmart.

Det kan man med f.eks. SIDPlay.

Venligst
Thomas

Fra : Morten

Dato : 11-03-05 17:50

Til gengæld er det sådan det er på 64'eren (OK, der er lige proppet en
header på, men ellers...)
Dvs. så original fil som muligt :)

> Det kan man med f.eks. SIDPlay.

Jep.

Mvh
Morten

Fra : Morten

Dato : 12-03-05 11:51

> Den side holder max!!!

Og når du har fået nok af musikken kan du kaste dig over spillene:
http://www.gamebase64.com/

Desværre ikke alle spil, der er til download, men de fleste er.

Og bliver du helt vild, køber du en rigtig 64'er, da det er den eneste
rigtige måde at spille disse herlige spil på :)

Erstatning for båndstationen:
http://www.funet.fi/pub/cbm/documents/projects/interfaces/soundcard2tape.html
(Søg efter nye versioner af programmerne, dem der linkes til er gamle)

Sig til hvis nogen vil have den gamle ABC-Turbo "Grå V2.0".
OK, den "Blå V2.0" kan vist lidt mere, men den gamle "Grå V2.0" er der lidt
mere nostalgi over. Det var vist den de fleste danskere brugte - men er
modsat den blå ikke at finde på nettet nogen steder. Jeg forstår ikke helt
hvorfor de begge hedder version 2 når der tydeligvis er forskel på dem (dog
100% load/save kompatible).
Jeg har kopieret den ind på PC'en og konverteret den til rigtig program-fil
"prg", så sig til hvis nogen vil have den. Fandt den på et bånd jeg fik med
da jeg købte et par 64'ere.

Crackede spil (fra f.eks. GameBase64) konverterer du selv til bånd (WavPrg
er glimrende), uanset om de ligger som disketteformat (dog kun single load
spil) eller specielt emulator "Turbo Tape"-format. Enkelte spil, f.eks.
Super Oswald og Loco virker ikke med Turbo Tape/ABC Turbo encodning, der
skal du bruge The Quick Turbo i en emulator for at få dem konverteret til
bånd m. turbo. The Quick Turbo er ikke kompatibel med ABC/TurboTape.
Vil du have "originale bånd" m. load-screens, load-musik mv. er følgende
side at anbefale:
http://tapes.c64.no

Og der findes naturligvis også erstatninger for diskettestationen, men disse
er lidt sværere at have med at gøre og kræver noget DOS-baseret for at virke
(mener nu nogen har gang i noget de forventer at få til at virke under XP),
det bruger nemlig parallelporten.

Mvh
Morten

Fra : JS

Dato : 12-03-05 15:54

> [...]
> Af én eller anden årsag er amerikanerne sjældent værd at lytte til, de
> bruger oftest en typisk "silly blip-blip" (lyt til det og du finder ud af

Jeg har dowloadet det der foobar plugin, men jeg kan ikke bruge det til at
afspille SID filerne med. Hvordan bruger man foobar i forbindelse med SID?

Mvh
Johs

Fra : FedeDorit

Dato : 11-03-05 19:33

> [...]
> fra
> gamle spil? I stil med Amiga 500 spil men også meget gerne endnu mere

Prøv at søge efter en gut der kalder sig Instant Remedy...han laver remixes
af C64 musik med både det originale tema og synths...det er super nice...
Han kan findes via diverse P2P progammer...

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 11-03-05 20:34

On Fri, 11 Mar 2005 19:33:10 +0100, "FedeDorit" <123@123.dk> wrote:

> Prøv at søge efter en gut der kalder sig Instant Remedy...han laver remixes
> af C64 musik med både det originale tema og synths...det er super nice...
> Han kan findes via diverse P2P progammer...

Eller på sin hjemmeside:

http://user.tninet.se/~hpe123d/

Han har i øvrigt udgivet en CD, som kan bestilles hos Bjørn Lynne:

http://www.lynnemusic.com/instant-remedy.html

Venligst
Thomas

Fra : Sune Salminen

Dato : 21-03-05 15:38

JS wrote:
> Er der nogen der ved hvor man kan downloade en masse computerspils
> musik fra gamle spil? I stil med Amiga 500 spil men også meget gerne
> [...]

Check Tim Follin (og hans bror) ud. Imponerende musik, især for eksempel
Bionic Commands (samt Ghouls n Ghosts og meget andet) på C64 og det
meste af hans arbejde på ZX Spectrum 48k (maskinens evner taget i
betragtning - han siger selv at hans multikanal-routine på ZX Spectrum
lød som "en støvsuger med søm stukket ind i"

http://mono211.com/follindrome/ - han laver stadig musik til spil i dag.

Jeg synes personligt at Amiga musik hurtigt bliver kedeligt fordi det
normalt er lavet med samples. Chip-musik har mere charme og det kræver
mere af programmøren/musikeren at vride noget ud af maskinen der lyder
fedt.
....enhver kan sætte sig ned med en Amiga 500 og Soundtracker og klaske
nogle samples sammen til et stykke musik. Det har jeg f.eks. selv gjort
mig meget i

Her bor High Voltage SID Collection: http://www.hvsc.c64.org/ ... Den
definitive ressource for C64 musik.

-Sune