/ Forside / Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet erhverv
#NavnPoint
Nordsted1 1260
katekismus 960
ans 933
pifo 679
jakjoe 661
Benjamin... 550
Kortoverv.. 545
refi 518
dova 505
10  HelleBirg.. 475
CVR til hobby I/S?
Fra : Nygaard


Dato : 11-03-05 11:13

Hej

Jeg har et "hobby I/S" sammen med en ven. Da det ikke ser ud til at vi
kommer til at nærme os 50.000 i omsætning de første par år, og vi
hovedsageligt sælger services, har vi valgt at vi ikke skal momsregistreres
lige nu.
På startguiden (http://www.startguiden.dk/registrering/0/1/0) har jeg lige
set at alle sekskaber skal have et CVR nummer pr. 14/6 '04.
Gælder det også os (det er jo et selskab), og kan vi have et CVR uden at
være momsregistreret?

mvh
Keld Nygaard



 
 
Flemming Udbjørg (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Udbjørg


Dato : 11-03-05 11:24


"Nygaard" <nejtaktil@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:42316edf$0$21751$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Gælder det også os (det er jo et selskab), og kan vi have et CVR uden at
> være momsregistreret?
>
>

Ja, alle virksomheder - hobby eller pro - skal være registreret i det
centrale virksomhedsregister CVR. Uanset om de skal være momsregistrerede
eller ej.

Når du registrerer dig, skal du blot undlade at sætte kryds i
momsregistrering, så kører det helt af sig selv. Så vil din kommunes
skatteafdeling automatisk få besked om, at du nu (også) er
erhvervsdrivende,
så du skal have lavet B-skat.

/Flemming U




Heidi B. (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Heidi B.


Dato : 11-03-05 11:40



> Ja, alle virksomheder - hobby eller pro - skal være registreret i det
> centrale virksomhedsregister CVR. Uanset om de skal være momsregistrerede
> eller ej.
>
> Når du registrerer dig, skal du blot undlade at sætte kryds i
> momsregistrering, så kører det helt af sig selv. Så vil din kommunes
> skatteafdeling automatisk få besked om, at du nu (også) er
> erhvervsdrivende,
> så du skal have lavet B-skat.
>
> /Flemming U

Sjovt at du skrive det, for da jeg søgte et CVR nummer gjorde jeg som du
skrive, med at undlade at sætte kryds.
Og så fik jeg svar tilbage om at der manglede oplysninger og da jeg tog
kontakt til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen fik jeg afvide at jeg ikke kunne
få et CVR nummer hvis jeg ikke var momsregisteret.
Så selvom jeg heller ikke regner med at kommer over de 50.000 så er jeg nu
momsregisteret så jeg kunne få et CVR nummer.
--
Hilsen
Heidi B.
----
Se mine katte på: http://www.C-Guns.web20.dk
Se mine kattesenge på http://www.kattesenge.dk




Flemming Udbjørg (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Udbjørg


Dato : 11-03-05 15:06


"Heidi B." <Heidi.Bojsen@kattentdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4231758f$0$641$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>
> Sjovt at du skrive det, for da jeg søgte et CVR nummer gjorde jeg som du
> skrive, med at undlade at sætte kryds.
> Og så fik jeg svar tilbage om at der manglede oplysninger og da jeg tog
> kontakt til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen fik jeg afvide at jeg ikke
kunne
> få et CVR nummer hvis jeg ikke var momsregisteret.
> Så selvom jeg heller ikke regner med at kommer over de 50.000 så er jeg
nu
> momsregisteret så jeg kunne få et CVR nummer.

Hm...et eller andet er smuttet - for det er helt klippefast, at
registrering
i CVR ikke betyder at man skal være momsregistreret. Der findes i
tusindvis
af danske virksomheder, som ikke er momsregistredede, og som heller ikke
skal være det.

Hvis du er blevet momsregistreret, og ikke har en omsætning på over 50.000
kr., kan du roliogt meddele Told & Skat, at du skal afregistreres.

/Flemming U




Heidi B. (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Heidi B.


Dato : 11-03-05 15:43



> Hm...et eller andet er smuttet - for det er helt klippefast, at
> registrering
> i CVR ikke betyder at man skal være momsregistreret. Der findes i
> tusindvis
> af danske virksomheder, som ikke er momsregistredede, og som heller ikke
> skal være det.
>
> Hvis du er blevet momsregistreret, og ikke har en omsætning på over 50.000
> kr., kan du roliogt meddele Told & Skat, at du skal afregistreres.
>
> /Flemming U
>
>
Tja det kan da godt være at der er et eller andet der er smuttet, men pyt nu
er det i orden.
Og jeg tror nu heller ikke at jeg lade mig afregistere hos Told og Skat
--
Hilsen
Heidi B.
----
Se mine katte på: http://www.C-Guns.web20.dk
Se mine kattesenge på http://www.kattesenge.dk



Nygaard (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Nygaard


Dato : 11-03-05 11:43

> Ja, alle virksomheder - hobby eller pro - skal være registreret i det
> centrale virksomhedsregister CVR. Uanset om de skal være momsregistrerede
> eller ej.

Flemming,

Tak for info - så må jeg jo hellere få det gjort...

Jeg skal bare lige have løst den deadlock, at for at registrere sin
virksomhed skal man have en Digital Signatur, og for at få et Digital
Signatur til en virksomhed, skal man have et CVR nummer!?!?!

mvh
Keld



Skindbeni (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Skindbeni


Dato : 11-03-05 13:59

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse
news:423171ad$0$29283$14726298@news.sunsite.dk...

> Ja, alle virksomheder - hobby eller pro - skal være registreret i det
> centrale virksomhedsregister CVR. Uanset om de skal være momsregistrerede
> eller ej.

Det er ikke korrekt. Man behøver ikke at registrere sig som hobbyvirksomhed
og blive tildelt et CVR-nummer, som ligeledes ikke kan fås uden
momsregistrering



Flemming Udbjørg (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Udbjørg


Dato : 11-03-05 15:09

<ms1@FJERNDETTEskindbeni.dk> skrev i en meddelelse
news:4231960e$0$22684$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> >
> Det er ikke korrekt. Man behøver ikke at registrere sig som
hobbyvirksomhed
> og blive tildelt et CVR-nummer, som ligeledes ikke kan fås uden
> momsregistrering
>

Det kommer du til at dokumentere !!

Enhver dansk virksomhed skal være registreret i CVR - og registrering der,
kan samtidig give en registrering som momspligtig - men det hænger ikke
sådan sammen, at man altid er momsregistreret, når man har et CVR-nummer.

/Flemming U



Ukendt (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-03-05 19:20

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse
news:4231a66a$0$29285$14726298@news.sunsite.dk...
> <ms1@FJERNDETTEskindbeni.dk> skrev i en meddelelse
> news:4231960e$0$22684$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>> >
>> Det er ikke korrekt. Man behøver ikke at registrere sig som
> hobbyvirksomhed
>> og blive tildelt et CVR-nummer, som ligeledes ikke kan fås uden
>> momsregistrering
>>
> Det kommer du til at dokumentere !!

Hej Flemming.

Jeg vil lige så gerne se dig dokumentere din påstand

> Enhver dansk virksomhed skal være registreret i CVR - og registrering der,
> kan samtidig give en registrering som momspligtig - men det hænger ikke
> sådan sammen, at man altid er momsregistreret, når man har et CVR-nummer.

I de år jeg har været ansat i et revisionsfirma, har vi haft kunder, der
ikke har været registreret i CVR-regsitret, og det har ikke givet problemer
med hensyn til udstedelse af fakturaer / skat osv.



Flemming Udbjørg (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Udbjørg


Dato : 11-03-05 19:41

n" <Nospam> skrev i en meddelelse
news:4231e12a$0$627$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "
> I de år jeg har været ansat i et revisionsfirma, har vi haft kunder, der
> ikke har været registreret i CVR-regsitret, og det har ikke givet
problemer
> med hensyn til udstedelse af fakturaer / skat osv.
>

Kan denne side bruges som dokumentation ?

http://www.startguiden.dk/registrering/0/1/0

/Flemming



Skindbeni (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Skindbeni


Dato : 11-03-05 22:28


"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse
news:4231e63f$0$29276$14726298@news.sunsite.dk...
> n" <Nospam> skrev i en meddelelse
> news:4231e12a$0$627$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> "
>> I de år jeg har været ansat i et revisionsfirma, har vi haft kunder, der
>> ikke har været registreret i CVR-regsitret, og det har ikke givet
> problemer
>> med hensyn til udstedelse af fakturaer / skat osv.
>>
>
> Kan denne side bruges som dokumentation ?
>
> http://www.startguiden.dk/registrering/0/1/0

Hej Flemming.

Du misforstår teksten på linkene.

Linket siger ikke, at både personlige virksomheder som selskaber nu skal
registreres (hvis de vælger det) gennem E&S, hvorimod personlige
virksomheder tidligere blev registreret ved T&S.

Men der er ingen krav om registrerering.



Flemming Udbjørg (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Udbjørg


Dato : 11-03-05 19:44


"Hans Larsen" <Nospam> skrev i en meddelelse
news:4231e12a$0$627$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>
> I de år jeg har været ansat i et revisionsfirma, har vi haft kunder, der
> ikke har været registreret i CVR-regsitret, og det har ikke givet
problemer
> med hensyn til udstedelse af fakturaer / skat osv.
>

Og denne side - i forhold til kravet om CVRnr. på fakturaer - kan det
bruges
som dokumentation ?

http://www.startguiden.dk/faktura/0/1/0

/Flemming U




Skindbeni (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Skindbeni


Dato : 11-03-05 22:29

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse
news:4231e6d6$0$29275$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Hans Larsen" <Nospam> skrev i en meddelelse
> news:4231e12a$0$627$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>>
>>
>> I de år jeg har været ansat i et revisionsfirma, har vi haft kunder, der
>> ikke har været registreret i CVR-regsitret, og det har ikke givet
> problemer
>> med hensyn til udstedelse af fakturaer / skat osv.
>>
>
> Og denne side - i forhold til kravet om CVRnr. på fakturaer - kan det
> bruges
> som dokumentation ?
>
> http://www.startguiden.dk/faktura/0/1/0

Her mistolker du igen teksten.

Teksten indledes med...

"Når du sælger momspligtige varer ..."

Og varer ved en omsætning på under 50.000 kr. årligt er IKKE momspligtige,
hvorfor teksten på siden ikke er gældende for disse virksomheder, som derfor
ikke behøver registreres.



Allan Soerensen (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 11-03-05 13:19

"Nygaard" <nejtaktil@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:42316edf$0$21751$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> På startguiden (http://www.startguiden.dk/registrering/0/1/0) har jeg lige
> set at alle sekskaber skal have et CVR nummer pr. 14/6 '04.

Det er ikke sådan teksten skal forstås:

"Alle virksomhedstyper - selskaber og også personligt ejede virksomheder -
skal efter 14. juni 2004 registreres hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.
Herfra modtager de et CVR-nummer (CVR: Det Centrale Virksomheds Register)."

Det skal læses om efter 14. juni 2004 skal Erhvervs- og Selskabsstyrelsen,
tidligere skulle personligt ejede virksomheder registreres hos Told & Skat.
Nu tager Erhvervs- og Selskabsstyrelsen sig af registrering af alle
virksomhedstyper.

> Gælder det også os (det er jo et selskab), og kan vi have et CVR uden at
> være momsregistreret?

I behøver stadig ikke registrer jer, hvis omsætningen er under 50.000 Kr.
årligt.
Jeg mener bestemt ikke I kan få tildelt et CVR-nummer uden at blive
moms-registreret i samme omgang.



Flemming Udbjørg (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Udbjørg


Dato : 11-03-05 15:11


"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:42318cd0$0$285$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> I behøver stadig ikke registrer jer, hvis omsætningen er under 50.000
Kr.
> årligt.
> Jeg mener bestemt ikke I kan få tildelt et CVR-nummer uden at blive
> moms-registreret i samme omgang.
>

Alle virksomheder - hobby eller pro - skal være registreret i CVR! De har
ikke lov til at udskrive fakturarer, hvis de ikke har denne registrering!!

Men tusidnvis af danske virksomheder er ikke, og skal ikke være
momsregistrerede - men er og skal alligevel være CVR-registrerede.

/Flemming U




Allan Soerensen (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 11-03-05 15:29

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse
news:4231a6ef$0$29285$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:42318cd0$0$285$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>
>> I behøver stadig ikke registrer jer, hvis omsætningen er under 50.000
> Kr.
>> årligt.
>> Jeg mener bestemt ikke I kan få tildelt et CVR-nummer uden at blive
>> moms-registreret i samme omgang.
>>
>
> Alle virksomheder - hobby eller pro - skal være registreret i CVR! De har
> ikke lov til at udskrive fakturarer, hvis de ikke har denne registrering!!

Vil du godt dokumentere den påstand, for det er i hvertfald ikke rigtigt.



Flemming Udbjørg (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Udbjørg


Dato : 11-03-05 19:46


"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4231ab4d$0$204$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > >>
> >
> > Alle virksomheder - hobby eller pro - skal være registreret i CVR! De
har
> > ikke lov til at udskrive fakturarer, hvis de ikke har denne
registrering!!
>
> Vil du godt dokumentere den påstand, for det er i hvertfald ikke
rigtigt.
>

Kan disse sider bruges som dokumentation ?

http://www.startguiden.dk/registrering/0/1/0

http://www.startguiden.dk/faktura/0/1/0

/Flemming U




Allan Soerensen (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 11-03-05 23:22

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse
news:4231e75a$0$29279$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:4231ab4d$0$204$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> > >>
>> >
>> > Alle virksomheder - hobby eller pro - skal være registreret i CVR! De
> har
>> > ikke lov til at udskrive fakturarer, hvis de ikke har denne
> registrering!!
>>
>> Vil du godt dokumentere den påstand, for det er i hvertfald ikke
> rigtigt.
>>
>
> Kan disse sider bruges som dokumentation ?
>
> http://www.startguiden.dk/registrering/0/1/0

Nej, den dur ikke.
Som tidligere nævnt står der bare at alle typer virksomheder fremover skal
sende moms-registreringen til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.
Tidligere skulle personlige virksomheder sende registreingen til Told & Skat
og kun selskaber til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.

"Alle virksomhedstyper - selskaber og også personligt ejede virksomheder -
skal efter 14. juni 2004 registreres hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.
Herfra modtager de et CVR-nummer (CVR: Det Centrale Virksomheds Register)."

>
> http://www.startguiden.dk/faktura/0/1/0
>

Nej, den dur heller ikke.
Hvis man har et CVR-nummer er det et krav at det oplyses på fakturaen, men
der står ikke at man skal have et CVR-nummer.

Du må komme med bedre dokumentation for din påstand (for den er forkert).


Prøv at se http://www.startguiden.dk/svar_regnskab/49562/15/0

<SNIP>
Svar:

En virksomhed har i Danmark altid et CVRnummer - forudsat, at der er en
eller anden grund til at registrere virksomheden. Denne grund kan være
etableringen af et selskab (A/S eller ApS), behov for momsregistrering,
registrering som arbejdsgiver eller noget helt andet.

Har man derimod ikke nogen af disse behov kan det slet ikke lade sig gøre at
få et CVR-nummer. Man kan sagtens forestille sig en personlig drevet
virksomhed - endda et I/S - der ikke har et CVR-nummer. Det kan skyldes man
ikke har moms- eller andre agfitspligtige aktiviteter enten på grund af
branchen eller på grund af den årlige omsætning ikke overstiger 50.000 kr.
</SNIP>



Allan Soerensen (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 11-03-05 15:40

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse
news:4231a6ef$0$29285$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Alle virksomheder - hobby eller pro - skal være registreret i CVR! De har
> ikke lov til at udskrive fakturarer, hvis de ikke har denne registrering!!

Det er simpelthen ikke rigtigt.
Fra www.cvr.dk

"CVR har i dag oplysninger om alle virksomheder, der er
registreringspligtige i henhold til skattelovgivningen og
selskabslovgivningen."

En personlig virksomhed er først "registreringspligtige" hvis omsætningen er
over 50.000 Kr. årligt (en så lille virksomhed har næppe ansatte).



Ukendt (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-03-05 19:20


"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse
news:4231a6ef$0$29285$14726298@news.sunsite.dk...

> Alle virksomheder - hobby eller pro - skal være registreret i CVR! De har
> ikke lov til at udskrive fakturarer, hvis de ikke har denne registrering!!

Som jeg skrev i andet indlæg, så har vi haft kunder, der uden problemer har
modtaget udvidet selvangivelse og udstedt fakturaer m.v. uden at have et
CVR-nummer



Flemming Udbjørg (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Udbjørg


Dato : 12-03-05 08:50


"Hans Larsen" <Nospam> skrev i en meddelelse
news:4231e14d$0$644$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse
> news:4231a6ef$0$29285$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Alle virksomheder - hobby eller pro - skal være registreret i CVR! De
har
> > ikke lov til at udskrive fakturarer, hvis de ikke har denne
registrering!!
>
> Som jeg skrev i andet indlæg, så har vi haft kunder, der uden problemer
har
> modtaget udvidet selvangivelse og udstedt fakturaer m.v. uden at have et
> CVR-nummer
>
Jamen det ændrer jo ikke ved, at der er lavet nye regler, med skrappere
krav til, hvad der skal være på en faktura - vel ??

Og det gør det jo hverken lovligt eller rigtigt, at nogle af jeres kunder
gør det - eller at I som revisorvirksomhed ikke får jeres kunder vejledt
ind
på den rette løsning.

/Flemming U




Skindbeni (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Skindbeni


Dato : 12-03-05 13:51

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse
news:42329f33$0$29271$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Hans Larsen" <Nospam> skrev i en meddelelse
> news:4231e14d$0$644$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>>
>> "Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4231a6ef$0$29285$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> > Alle virksomheder - hobby eller pro - skal være registreret i CVR! De
> har
>> > ikke lov til at udskrive fakturarer, hvis de ikke har denne
> registrering!!
>>
>> Som jeg skrev i andet indlæg, så har vi haft kunder, der uden problemer
> har
>> modtaget udvidet selvangivelse og udstedt fakturaer m.v. uden at have et
>> CVR-nummer
>>
> Jamen det ændrer jo ikke ved, at der er lavet nye regler, med skrappere
> krav til, hvad der skal være på en faktura - vel ??
>
> Og det gør det jo hverken lovligt eller rigtigt, at nogle af jeres kunder
> gør det - eller at I som revisorvirksomhed ikke får jeres kunder vejledt
> ind
> på den rette løsning.

Flemming... Lige EN gang til.

Der er *ikke* krav om et CVR-nummer på en faktura.

Der er *kun* krav om et CVR-nummer på en faktura, *hvis* der er tale om en
virksomhed, der sælger momspligtige varer eller på anden måde har
registreringspligt.

Også efter de nye fakturaregler.

Derfor er det stadig lovligt og rigtigt, som vi / kunderne gør.



Allan Soerensen (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 12-03-05 17:59

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse
news:42329f33$0$29271$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Hans Larsen" <Nospam> skrev i en meddelelse
> news:4231e14d$0$644$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>>
>> "Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4231a6ef$0$29285$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> > Alle virksomheder - hobby eller pro - skal være registreret i CVR! De
> har
>> > ikke lov til at udskrive fakturarer, hvis de ikke har denne
> registrering!!
>>
>> Som jeg skrev i andet indlæg, så har vi haft kunder, der uden problemer
> har
>> modtaget udvidet selvangivelse og udstedt fakturaer m.v. uden at have et
>> CVR-nummer
>>
> Jamen det ændrer jo ikke ved, at der er lavet nye regler, med skrappere
> krav til, hvad der skal være på en faktura - vel ??

Nej, der er IKKE.
Så indse dog at du tager fejl i stedet for at blive ved med det vrøvl.
Nu er det 3. gang jeg poster link til
http://www.startguiden.dk/svar_regnskab/49562/15/0 hvor der direkte står at
du har uret

<SNIP>
Svar:

En virksomhed har i Danmark altid et CVRnummer - forudsat, at der er en
eller anden grund til at registrere virksomheden. Denne grund kan være
etableringen af et selskab (A/S eller ApS), behov for momsregistrering,
registrering som arbejdsgiver eller noget helt andet.

Har man derimod ikke nogen af disse behov kan det slet ikke lade sig gøre at
få et CVR-nummer. Man kan sagtens forestille sig en personlig drevet
virksomhed - endda et I/S - der ikke har et CVR-nummer. Det kan skyldes man
ikke har moms- eller andre agfitspligtige aktiviteter enten på grund af
branchen eller på grund af den årlige omsætning ikke overstiger 50.000 kr.
</SNIP>

> Og det gør det jo hverken lovligt eller rigtigt, at nogle af jeres kunder
> gør det - eller at I som revisorvirksomhed ikke får jeres kunder vejledt
> ind
> på den rette løsning.

Det ville være en sølle revisorvirksomhed, hvis de havde så lidt kendskab
til reglerne.
Du vil åbenbart hellere blive ved med at poste fejlagtige oplysninger end
indrømme at du har taget fejl/misforstået teksten på Startguiden.



Skindbeni (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Skindbeni


Dato : 11-03-05 13:58


"Nygaard" <nejtaktil@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:42316edf$0$21751$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg har et "hobby I/S" sammen med en ven. Da det ikke ser ud til at vi
> kommer til at nærme os 50.000 i omsætning de første par år, og vi
> hovedsageligt sælger services, har vi valgt at vi ikke skal
> momsregistreres lige nu.
> På startguiden (http://www.startguiden.dk/registrering/0/1/0) har jeg lige
> set at alle sekskaber skal have et CVR nummer pr. 14/6 '04.
> Gælder det også os (det er jo et selskab), og kan vi have et CVR uden at
> være momsregistreret?

Lige for at korrigere dig.

I er *ikke* et selskab, som du skriver.

Af selskaber kan bl.a. nævnes ApS og A/S

I et et Interessentskab, hvilket er noget andet og i en anden kategori, som
er væsentlig anderledes end et selskab.

/Michael Sørensen



Allan Soerensen (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 11-03-05 15:50

"Nygaard" <nejtaktil@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:42316edf$0$21751$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> På startguiden (http://www.startguiden.dk/registrering/0/1/0) har jeg lige
> set at alle sekskaber skal have et CVR nummer pr. 14/6 '04.
> Gælder det også os (det er jo et selskab), og kan vi have et CVR uden at
> være momsregistreret?

Som tidligere nævnt har du misforstået teksten.
Prøv at se http://www.startguiden.dk/svar_regnskab/49562/15/0

<SNIP>
Svar:

En virksomhed har i Danmark altid et CVRnummer - forudsat, at der er en
eller anden grund til at registrere virksomheden. Denne grund kan være
etableringen af et selskab (A/S eller ApS), behov for momsregistrering,
registrering som arbejdsgiver eller noget helt andet.

Har man derimod ikke nogen af disse behov kan det slet ikke lade sig gøre at
få et CVR-nummer. Man kan sagtens forestille sig en personlig drevet
virksomhed - endda et I/S - der ikke har et CVR-nummer. Det kan skyldes man
ikke har moms- eller andre agfitspligtige aktiviteter enten på grund af
branchen eller på grund af den årlige omsætning ikke overstiger 50.000 kr.
</SNIP>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408520
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste