Starter altid Adobe op...
Fra : Karsten Laursen

Dato : 09-03-05 19:57

Jeg har uden held forsøgt at hjælpe en med følgende problem:

Hver gang han prøver at starte et program op, så får han besked om, at
det ikke kan startes op med Adobe Reader, som i øvrigt ikke længere er
installeret.

Jeg har prøvet at starte følgende op med samme besked hver gang:

- Et viruscheck
- En installation af en spyware-scanner
- En kommandopromt
- Properties på 'My computer'

Det eneste, der umiddelbart er i stand til at starte er Windows XP og
Internet Explorer.

Hvad pokker gør man så? Er der nogen, der kender til en løsning på
problemet?

Fra : Peter Schrøder

Dato : 10-03-05 12:01

Karsten Laursen skrev:

> Hver gang han prøver at starte et program op, så får han besked om, at
> det ikke kan startes op med Adobe Reader, som i øvrigt ikke længere er
> installeret.

Mon ikke Exe filer er blevet sat til at åbnes
med Acrobat Reader?
Prøv at checke fil-associationen. I et vindue klikkes
på Funktioner / Mappeindstillinger / Filtyper.
Hvis exe filer er associeret til Acrobat, kan man slette
linien. Exe filer skal svjh åbnes med explorer (ikke at
forveksle med Internet Explorer)

Peter Schrøder

Fra : KT

Dato : 10-03-05 15:23

> Mon ikke Exe filer er blevet sat til at åbnes
> med Acrobat Reader?

Eller genvejene er sat til at åbne med acrobat, hedder de *.ink ?

Mvh Kim

Fra : Karsten Laursen

Dato : 12-03-05 11:35

Tak for jeres svar! Jeg vil prøve jeres forslag ad, når jeg ser ham og
hans computer igen i løbet af et par dage...

Venlig hilsen

Karsten Laursen

Fra : Karsten Laursen

Dato : 19-03-05 18:21

Jeg fik kigget på hans filassociationer, og forsøgte at sætte exe op
som "application". Det ændrede ikke noget i sig selv, men det gjorde,
at jeg nu kunne vælge "restore defaults" på exe-associationen, og så
var problemet løst. Tak for hjælpen :)

Venlig hilsen

Karsten Laursen