another instance ... is running
Fra : Marcus

Dato : 09-03-05 16:37

Försökte köra Setiathome på en SUN-maskin (Solaris 10) men fick beskedet

"Couldn't get lock file. This is probably because
another instance of SETI@home is running in this directory."

Med ett "-nolock" funkar det däremot bara bra... Varför har operativet
fått för sig att programmet redan rullar - och vad göra åt det?

(Gissning: skapa en lock-fil och lägga på lämpligt ställe... Var?)

/M
--
SUBLIMITETSAKADEMIEN
http://mac.abc.se/~pictor/

Fra : Espen Vestre

Dato : 09-03-05 16:37

Marcus <pictorNOSPAM@abc.se> writes:

> "Couldn't get lock file. This is probably because
> another instance of SETI@home is running in this directory."

så vidt jeg husker er dette nfs-relatert. Prøv å kjøre setiathome
fra lokal disk.
--
(espen)

Fra : Marcus

Dato : 09-03-05 16:52

> så vidt jeg husker er dette nfs-relatert. Prøv å kjøre setiathome
> fra lokal disk.

Det *är* från lokal disk, /-partitionen, som root-användare...

Samma maskin, med Solaris 9, har f.ö. snällt tuggat Seti i flera år utan
att krångla...

/M
--
SUBLIMITETSAKADEMIEN
http://mac.abc.se/~pictor/

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 09-03-05 18:46

On Wed, 09 Mar 2005 16:36:58 +0100, Marcus wrote:

> [...]
> fått för sig att programmet redan rullar - och vad göra åt det?
>
> (Gissning: skapa en lock-fil och lägga på lämpligt ställe... Var?)

Det lyder mest som om at Seti programmet ikke har fået slettet lock filen
sidst det blev lukket ned. Hvad filen hedder ved jeg ikke lige, men den
skal sandsynligvis bare findes og slettes.

--
Simon Lyngshede
simon@giraf.spiceweasel.dk