Boot problemer på 586 /100MHz
Fra : Carsten

Dato : 08-03-05 21:09

Hej NG
jeg har en ældre maskine jeg har plan lagt at installere Debian på,
men den vil IKKE boote på en Debian boot cd.
Det der undre mig, er at den godt vil boote på en Smoothwall boot cd
men hvorfor ikke på en Debian boot cd ?
Har prøvet at lave flere nye aftryk med samme kedelige udfald
/Carsten

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-03-05 21:41

Carsten <spam@spam.dk> wrote:

> [...]
>men hvorfor ikke på en Debian boot cd ?
>Har prøvet at lave flere nye aftryk med samme kedelige udfald

Den gamle maskine understøtter åbenbart ikke alle facetter af El Torito
Bootable CD-ROM Format Specification v1.0.

For mere information kig evt her:

http://www.nu2.nu/bootcd/

<mlr>

Fra : Carsten

Dato : 08-03-05 22:32

Michael Rasmussen wrote:

> Den gamle maskine understøtter åbenbart ikke alle facetter af El Torito
> Bootable CD-ROM Format Specification v1.0.

> [...]

det var åbenbart min CD-RW skive det ikke kunne læses i det gamle drev
det hjalp efter jeg har brændt en alm CD-R
/Carsten

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-03-05 00:27

Carsten <spam@spam.dk> wrote:

>det var åbenbart min CD-RW skive det ikke kunne læses i det gamle drev
>det hjalp efter jeg har brændt en alm CD-R

Se, det var selvfølgelig også en mulighed - Den er jeg faktisk også
hoppet på en gang....

<mlr>