Mandrakelinux boot
Fra : Ukendt

Dato : 08-03-05 07:23

Jeg har instaleret Mandrak linux og den har så lave en multi boot og det
virker sådanset fint !
den har bare sat sig selv til at være valg nr 1, så hvis jeg ikke gør noget
i booten så startetr den op i Linux frem for Windows som jeg geren vil have
den til.
Så hvordan ændre jeg det ?

Og !

Kan jeg tilføjde noget på sigt så jeg evt kan få den til at styre så det er
Win2000 der starter op!

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 08-03-05 14:25

Den Tue, 08 Mar 2005 07:23:22 +0100. skrev Kai LJ. Rasmussen:

> [...]
>
> Og !
>
> Kan jeg tilføjde noget på sigt så jeg evt kan få den til at styre så det er

du kan gå ind i mandrake kontrolcenter og så gøre det i opstart->
opstartsindlæser. På nr to billede kommer de opstartelige systemer op,
der kan du vælge din windows 2000 og ændre den så det er det forvalgte
system til opstart. Det vil virke permanent.

Hilsen
keld