Ville I bruge APS til dette ?
Fra : Jane K.

Dato : 07-03-05 19:23

Hej

skal have lavet noget der ligner dette
http://www.hedelands-motorklub.dk/mx/resultater/klubmester2004.htm

bare til klubben på Amager
www.amager-motocrossklub.dk

ville I anbefale at bruge ASP til dette ? jeg har adgang til
følgende:

ASP
Frontpage Udvidelser
MySQL Database
MS Access

Uanset hvad I anbefaler ville jeg være dybt taknemmelig
for et par link da jeg er HELT grøn i det her ?

MVH
Jane

Fra : Denn!s H

Dato : 07-03-05 21:47

"Jane K." <kneis@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> bare til klubben på Amager
> www.amager-motocrossklub.dk
>
> ville I anbefale at bruge ASP til dette ? jeg har adgang til

Jeg ville opvejde den tid der skulle bruges på at lave en HTML tabel mod at
den tid det ville tage at lave ASP side(r) med database forbindelse.

Hvor mange data drejer det sig om?
Hvordan bliver det gemt nu, når de registreres - altså i hvilket program?
Måske du har andre emner i din menu, som også vil egne sig til en
database/ASP løsning og så er svaret vel ligetil.

Access databasen giver dig måske en mere brugervenlig fleksibilitet, da den
kan administreres offline og flyttes rund mellem PC'er i forbindelse med løb
og registrering i "marken".

En database løsning vil andre en dig nemmere kunne vedligeholde.

> ASP

Har du også adgang til ASP.NET, og et ASP.NET udviklings program?

--
vh
Denn!s H

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 07-03-05 21:52

> [...]
> MS Access
>

> Uanset hvad I anbefaler ville jeg være dybt taknemmelig
> for et par link da jeg er HELT grøn i det her ?

Siden er faktisk lavet i Excel hvilket kræver at siden ligger på en ISS
server for at virke.

Men en pænere og mere generel løsning er at lave den som en ASP side mod en
underliggende database.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

PS Jeg ville altså ikke starte et APS for at lave en hjemmeside

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 07-03-05 22:01

Jane K. wrote:

> [...]
[klip]
> ville I anbefale at bruge ASP til dette ? jeg har adgang til

Det ville vel være OK at lave i ASP. Har du ikke lov til at afvikle PHP?
Det er efter min mening bedre. Det er vel nok mest af alt en smagssag.
Brug det du har mest erfaring i. Jeg vil ikke starte en religionskrig.
Mht. database så smid MS Access væk og benyt hellere MySQL til det. Dog
ville jeg nok selv vælge postgresql.

--
Thomas Damgaard Nielsen - http://thomasdamgaard.dk
"Det er i hvert fald i størrelsesordenen 1000 eller flere om året der

Fra : Jane K.

Dato : 07-03-05 22:51

Tak de herre

lige hvad jeg ønskede at høre, men NU bliver det først rigtigt sjovt for
jeg har ALDRIG arbejdet med APS,
MySql hvor i mod jeg har ingen problemer med excel eller access, nå men det
skal jo læres.

Nej jeg har ikke adgang til PHP det var enten eller og med lidt rundgang på
nettet, mente jeg ASP var det
rigtige valg !

Jeg har også adgang til ASP.NET 1.1 men som sagt har jeg NADA ide om hvordan
noget af det virker, derfor
ville jeg være taknemlig hvis I havde nogle links, så man kunne læse sig til
lidt klogskab.

MVH
Jane

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-03-05 23:07

Jane K. wrote:

> men som sagt har jeg NADA ide om
> hvordan noget af det virker, derfor
> ville jeg være taknemlig hvis I havde nogle links, så man kunne læse
> sig til lidt klogskab.

http://html.dk/tutorials/asp/ kunne være et sted at begynde.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-03-05 22:50

Jane K. skrev:

> Tak de herre

Hvem svarer du og hvad svarer du på? Hvis du skriver dine
kommentarer neden under det du kommenterer er det lettere at følge
tråden - se evt. min signatur.

> lige hvad jeg ønskede at høre, men NU bliver det først rigtigt
> sjovt for jeg har ALDRIG arbejdet med APS,

For en ordens skyld - det hedder asp (Active Server Pages). Hvis du
er helt grøn kan du fx starte her: <http://html.dk/tutorials/asp/>.

> Jeg har også adgang til ASP.NET 1.1 men som sagt har jeg NADA
> ide om hvordan noget af det virker,

Der er også en tutorial til asp.net:
<http://html.dk/tutorials/aspnet/>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jane K.

Dato : 13-03-05 02:29

Beklager, havde problemer med at komme ind på nyhedsgrupperne, derfor er
dette indlæg sendt
2 gange.

MVH
Jane