Mandrakelinux og Firefox installation
Fra : Harald

Dato : 06-03-05 19:01

Jeg har lige installeret Mandrakelinux 10.1 og har derefter hentet Firefox
1.0.1, men hvordan får jeg firefox installeret? Jeg har fået gz filen pakket
ud i en mappe men hvis jeg dobbeltklikker på firefox-installer sker der
intet.

/HK

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 06-03-05 20:04

Harald wrote:
> [...]
> ud i en mappe men hvis jeg dobbeltklikker på firefox-installer sker der

Hvis du er medlem af mandrakeclub er der en rpm med firefox,
alternativt kan du prøve at starte installeren fra en konsol.

--
Magnus Pedersen
No trees were killed in the sending of this message.

Fra : Harald

Dato : 06-03-05 21:36

"Magnus Pedersen" <mgpeder@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du er medlem af mandrakeclub er der en rpm med firefox,

Jeg har hentet firefox 1.0.1 fra firefox.com men der er ikke en rpm fil med,
og hvad har det egentlig at gøre med en klub?

/HK

Fra : Nuno Alexandre

Dato : 06-03-05 18:52

On Sun, 2005-03-06 at 19:01 +0100, Harald wrote:
> [...]
> ud i en mappe men hvis jeg dobbeltklikker på firefox-installer sker der

Prøve at køre den fra et terminal.

../firefox-installer ( eller hvad nu den hedder )

--
nuno alexandre
0416 95FD B8B2 AB9A 16C4 323D 9628 6E7B D4C9 1A22

Fra : Harald

Dato : 06-03-05 20:24

"Nuno Alexandre" <ikaro@fluxbox.org> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> /HK

>Prøve at køre den fra et terminal.

>./firefox-installer ( eller hvad nu den hedder )

Så skriver den:
../firefox-installer-bin: error while loading shared libraries:
libstdc++.so.5: cannot open shared object file: No such file or directory

/HK

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 06-03-05 23:29

Harald <nomail@noname.dk> wrote:

> S? skriver den:
> ./firefox-installer-bin: error while loading shared libraries:
> libstdc++.so.5: cannot open shared object file: No such file or directory

Du mangler et C++ standardbibliotek i major revision 5. Du kan eventuelt
soege paa google efter en mandrake rpm der indeholder filen og saa
installere denne. Det kan vaere at du skal goere det med flere filer. Se hvad
installeren laver dynamisk linking med via ``ldd -v firefox-installer-bin''.

--
jlouis

Fra : Harald

Dato : 07-03-05 00:57

"Jesper Louis Andersen" <jlouis@miracle.mongers.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvad
> installeren laver dynamisk linking med via ``ldd -v

Så fik jeg det til at virker, tak for det.

/HK

Fra : Hans Houmøller

Dato : 06-03-05 22:22

Uden at være meget klog på dette, kan jeg fortælle, hvordan jeg fik gang
i Firefox. Jeg åbnede en terminal og gik ind i det bibliotek, hvor
Firefox lå. Så skrev jeg 'sh' med navnet på den fil der lå der (vist nok
'install.sh') og så kørte det. Prøv.
) Hans

Fra : Harald

Dato : 06-03-05 22:41

"Hans Houmøller" <hanshoumoller@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Firefox. Jeg åbnede en terminal og gik ind i det bibliotek, hvor Firefox
> lå. Så skrev jeg 'sh' med navnet på den fil der lå der (vist nok

Der er ikke en fil der hedder noget med sh i den gz fil jeg har hentet.

/HK