opstart af firma
Fra : Ole Madsen

Dato : 06-03-05 17:58

Jeg går og tænker på om jeg skal oprette et webfirma, jeg har hørt noget
om 20000 kr som må tjenes uden moms, jeg er førtids pentionist og vil
helt sikkert ikke komme over de 20000 kr, får jeg et virksomheds nummer
eller ikke hvis jeg ikke regner med at komme til at tjene så meget? og
hvad skal man bruge det til andet end ved moms køb til virksomheden?

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 06-03-05 17:59

Ole Madsen wrote:
> [...]
> eller ikke hvis jeg ikke regner med at komme til at tjene så meget? og
> hvad skal man bruge det til andet end ved moms køb til virksomheden?

jeg mente moms fri køb

Ole

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 06-03-05 18:15

"Ole Madsen" <o-madsen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> jeg mente moms fri køb
>
> Ole

Her finder du alle gode råd om start af virksomhed:

http://www.virk.dk/VirkPortal/site/VidenOgVaerktoej/VirkTema/Firmastart.as
px

/Flemming U

Fra : Johnny_9460

Dato : 06-03-05 19:04

> [...]
> ikke hvis jeg ikke regner med at komme til at tjene så meget? og hvad skal
> man bruge det til andet end ved moms køb til virksomheden?

Du må tjene op til 50.000-Kr før du skal tilføje mpms, men du må ikke
opkræve moms af de 50.000.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 06-03-05 23:10

"Johnny_9460" <johnny_madsen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Ole Madsen" <o-madsen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Du må tjene op til 50.000-Kr før du skal tilføje mpms, men du må ikke
> opkræve moms af de 50.000.

Det er forkert.
Det er ikke "tjene", men "omsætte" for op til 50.000 Kr. årligt før det er
et krav at man skal momsregistreres.

Fra : Ole Madsen

Dato : 07-03-05 10:27

Allan Soerensen wrote:
> "Johnny_9460" <johnny_madsen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det er forkert.
> Det er ikke "tjene", men "omsætte" for op til 50.000 Kr. årligt før det er
> et krav at man skal momsregistreres.

Tak til jer alle, jeg vil lige give jer et link, www.toldogskat.dk har
en dvd som man kan få tilsendt, det fandt jeg ud af ved at se på siden

Ole

Fra : Allan Soerensen

Dato : 07-03-05 12:05

> Tak til jer alle, jeg vil lige give jer et link, www.toldogskat.dk har en
> dvd som man kan få tilsendt, det fandt jeg ud af ved at se på siden

<SNIP>
I startmappen indgår en dvd med en kort informationsfilm med skuespilleren
Gordon Kennedy.

- Som selvstændig skal du sætte dig ind i mange nye ting og træffe mange
beslutninger for at komme godt i gang, begynder han i filmen, mens han
slentrer langs de store panoramavinduer i styrelsens kantine. I løbet af de
ca. 10 minutter dvd'en varer, fortæller han om både moms, A-skat,
lønsumsafgift, afgifter, regnskab og bogføring og en række andre ting, som
er nye for iværksættere.

</SNIP>

Det er dæleme flot at kunne fortælle om "moms, A-skat, lønsumsafgift,
afgifter, regnskab og bogføring og en række andre ting, som er nye for
iværksættere" på kun 10 minutter. Jeg må selv være ufattelig tungnem når det
er så simpelt

Fra : Ole Madsen

Dato : 07-03-05 12:58

Allan Soerensen wrote:
> [...]
> iværksættere" på kun 10 minutter. Jeg må selv være ufattelig tungnem når det

den var god, ja det havde jeg ikke læst, jeg trykkede bare på linken for
at se lidt, men jeg kan godt forstå at jeg bør bruge en del tid på det

Ole

Fra : Allan Soerensen

Dato : 07-03-05 13:33

> den var god, ja det havde jeg ikke læst, jeg trykkede bare på linken for
> at se lidt, men jeg kan godt forstå at jeg bør bruge en del tid på det

Den var ikke møntet på dig, men på Told & Skat

Det er at gøre grin med folk at udgive en DVD af kun 10 minutters varighed,
som skulle fortælle om både "moms, A-skat, lønsumsafgift, afgifter, regnskab
og bogføring og en række andre ting, som er nye for iværksættere" (den er
endda både på dansk, engelsk, arabisk og tyrkisk, så nu har pizzabageren
ingen undskyldning).
Der er selvfølgelig også den mulighed at jeg ikke har bemærket at man
virkelig har gennemført alle de administrative lettelser som vores Økonomi-
og erhvervsminister har lovet landets iværksættere.

Fra : Johnny_9460

Dato : 07-03-05 04:48

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> "Johnny_9460" <johnny_madsen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det er forkert.
> Det er ikke "tjene", men "omsætte" for op til 50.000 Kr. årligt før det er
> et krav at man skal momsregistreres.

Korrekt min fejl det er naturligvis omsætning.