ATP folkebørs sikkerhed
Fra : F.Larsen

Dato : 06-03-05 02:25

Hej

Der var i starten af januar en debat om sikkerheden bag den den nye ATP
folkebørs. Bla blev muligheden for en 'anmeldelse' til datatilsynet på
baggrund af den måde som bla. login funktionen var konstrueret. Er der sket
mere i den sag ?

Har selv (for første gang) været inde og kigge på løsningen, men det
lykkedes ikke at komme igennem hele login funktionen og validering med
e-mail (min browser/IE er sat meget stramt op). Jeg ender på en side hvor
jeg bliver jeg bliver bedt om at gentage password for digital signatur (selv
om jeg er logget ind en gang) men det er ikke noget indtastningsfelt på
siden, så stopper festen der.

Så vidt jeg kan se, så laves den første login via en applet, mens den sidste
loging via et eksternt TDC webside.

Endvidere finder jeg sammenblandingen med TV2 yderst uheldig. Umideelbart
ser det ud som om man logger ind på TV2's (sub)website med sin digitale
signatur... ?

--
Flemming

Fra : Cifly

Dato : 24-04-05 09:58

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Endvidere finder jeg sammenblandingen med TV2 yderst uheldig. Umideelbart
> ser det ud som om man logger ind på TV2's (sub)website med sin digitale

Min IE er også rimelig restriktivt indstillet og kører med ekstremt
restriktive indstillinger i min firewall samt diverse spyware programmer.

Jeg har ikke problemer med at komme på Folkebørsen og bruger den flittigt.

Endvidere kan jeg oplyse, at årsagen til samarbejdet med TV2 bygger på, at
TV2 modtager et ekstremt stort antal hits hver dag, hvorfor Folkebørsen på
den måde eksponeres mest effektivt.

Hvis du er usikker på at bruge Folkebørsen på TV2s hjemmeside, så kan du
benytte den direkte på atp her
http://folkeborsen.atp.dk/X4/www/portal.nsf/startfrms!readform&Area=FolkeBForside ,
udenom TV2s interface.

Cifly