Fejl her: "kort" & x = tal?
Fra : Morten

Dato : 04-03-05 21:30

Hej

Jeg vil lave en variabel der hedder "kort1" med værdien 5 - med denne
kode:

tal = 5
x = 1

"kort" & x = tal

Men der er syntax fejl i sidste linie ... hvordan skal dette gøres?

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : pepss

Dato : 04-03-05 21:49

"Morten" skrev

> Jeg vil lave en variabel der hedder "kort1" med værdien 5 - med denne
> kode:
>
> tal = 5
> x = 1

hvad har x med sagen at gøre?

> "kort" & x = tal

kort1 = tal

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Morten

Dato : 04-03-05 22:01

"pepss" <olefriis@privat.invalid> skrev i en meddelelse

> kort1 = tal

Den kunne jeg godt regne ud - du får hele sammenhængen:

Jeg skal lave 20 kort-variabler, og ville gøre det med denne kode:

tal = 5
for x = 1 to 20
"kort" & x = tal
next

så jeg får disse:
kort1 = 5
kort2 = 5
kort3 = 5
osv.
kort20 = 5

Fra : Jens Rosenkvist

Dato : 05-03-05 01:14

Morten wrote:
> "kort" & x = tal

Prøv at skriv:

tal = "kort" & x

Lige nu forsøger du at tildele værdien af variablen tal til "kort" & x,
hvilket ikke giver mening.

Hvis du tænker det som en pil gemmer asp sådan her:

x <- y & z

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-03-05 08:32

Morten skrev:

> Jeg skal lave 20 kort-variabler, og ville gøre det med denne
> [...]

Brug hellere et array:

Dim kort()

for x = 1 to 20
   kort(x) = tal