Virus på winXP
Fra : Birger Langkjer

Dato : 04-03-05 01:03

Jeg installerede fornylig AVG Free Edition og den fandt over 400 virus-filer
på min PC. Jeg tror nok, at den fjernede dem allesammen, men jeg har lagt
mærke til at med jævne mellemrum, så dukker der en lille besked op, der
siger:

AVG E-mail Scanner
AutoPOP3: Connecting to p54809565.dip.t-dialin.net

Er det en virus eller lignende, der sender email fra min computer?
Outlook Express er ikke åben, når beskeden kommer frem.

Fra : Daniel Horn

Dato : 04-03-05 01:17

"Birger Langkjer" <blangkjer@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Er det en virus eller lignende, der sender email fra min computer?
> Outlook Express er ikke åben, når beskeden kommer frem.

Jeg vil tro det er dit anti-virus program der opdaterer sig selv for at
beskytte din computer bedre - dog uden at kunne sige det med 100% sikkerhed.

/DHD

Fra : John

Dato : 04-03-05 03:15

"Birger Langkjer" skrev i en meddelelse

> Jeg installerede fornylig AVG Free Edition og den fandt over 400
> virus-filer
> på min PC.

Arrgh... det var da ellers en pæn bunke...:)

> Jeg tror nok, at den fjernede dem allesammen

Godtnok, men... din windows ser noget tilsandet ud, så... overvej evt at
installere alle vigtige opdateringer fra windowsupdate, ellers kommer
bæsterne jo blot igen.. og igen:
http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/default.aspx?ln=da

> med jævne mellemrum dukker der en lille besked op
> AVG E-mail Scanner
> AutoPOP3: Connecting to p54809565.dip.t-dialin.net

Steadysearch:
http://www.steadysearch.com/search?p=Q&ts=ne&w=dip.t-dialin.net

> Outlook Express er ikke åben, når beskeden kommer frem.

Hmm... lyder ikke som autoriseret trafik... måske noget orme-noget... prøv
midlertidigt at afbryde 'system gendannelse' og kør en ny og spændende
scanning med din behørigt opdaterede AVG7. En scanning med Ad-Aware SE er
sikkert også en god ide:

Lavasoft Ad-Aware: http://www.lavasoftusa.com/

Gode tips fra Grisoft:
http://forum.grisoft.cz/freeforum/read.php?4,6421,backpage=
(OBS: Du skal ha' lighedstegnet med!)

God jagt! Mvh John

Fra : Anders Lund

Dato : 04-03-05 07:47

Birger Langkjer wrote:
> mærke til at med jævne mellemrum, så dukker der en lille besked op, der
> siger:
>
> AVG E-mail Scanner
> AutoPOP3: Connecting to p54809565.dip.t-dialin.net

Lyder meget som om at du ikke har fået fjernet alt endnu. Jeg vil råde
dig til at reinstallere systemet, da du ikke kan være sikker på hvad du
har fået af underlige ting ind. Overstående er måske blot et enkelt
program som du er inficeret med - der findes måske flere som måske er
sat til at angribe andre computere på Internettet!

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!