/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
hjælp til hunderace
Fra : zuss


Dato : 04-03-05 00:14

Jeg er en pige i 20´erne, som bor på landet. Jeg påtænker at anskaffe
mig en hund, men har besvær med at bestemme race.

Har tænkt på en Jack Russel, men kan den "klare" sig mod vilde minke?
-Jeg har minke og ræve i mit område. Er en Jack Russel nem at opdrage?
Og er det en vagthund?
Hvad med en Tysk Jagt terrier?
Ellers har jeg tænkt på en Golden Retrewer, men er det en vagthund?

Hvis i har andre forslag, må i rigtig gerne komme med dem. Jeg skal
ikke have en "ulvehund", da dem er jeg bange for. Skal heller ikke
have en "dominerende" hund(Rottweiler eller lign), dem kan jeg ikke
styrre.

Det er vigtigt, at hunderacen er vagtsom, men nem at opdrage. Jeg
arbejder som aftenvagt, så det er vigtigt, at hunden kan være alene
hjemme i 8 - 9 timer pr dag.

zuss

 
 
Karin (04-03-2005)
Kommentar
Fra : Karin


Dato : 04-03-05 02:30

zuss wrote:
> Jeg er en pige i 20´erne, som bor på landet. Jeg påtænker at anskaffe
> mig en hund, men har besvær med at bestemme race.
>

(KLIP)

Hej!

Jeg synes at det lyder som en god idé med en schæfer. Den er både
vagtsom og lærenem

Hilsen Karin


Pwh (04-03-2005)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 04-03-05 08:32

Karin wrote:
> zuss wrote:
>> Jeg er en pige i 20´erne, som bor på landet. Jeg påtænker at anskaffe
>> mig en hund, men har besvær med at bestemme race.
>>
>
> (KLIP)
>
> Hej!
>
> Jeg synes at det lyder som en god idé med en schæfer. Den er både
> vagtsom og lærenem
>
> Hilsen Karin

Det var også den race der lige faldt mig ind, det kunne så evnt værer
en hvid Schæfer (hedder en Hvid Hyrdehund).
Sådan en stor hanhund havde min søster, den fulgte hende i tykt og tyndt,
og der var ingen der kom ind i deres hus uden hun havde givet dem lov

/Jens



Kito (04-03-2005)
Kommentar
Fra : Kito


Dato : 04-03-05 07:47


"zuss" <zuss@mail.dk> skrev i en meddelelse vh
Poulnews:38bc2bb9.0503031513.506b244a@posting.google.com...
> Jeg er en pige i 20´erne, som bor på landet. Jeg påtænker at anskaffe
> mig en hund, men har besvær med at bestemme race.
>
> Har tænkt på en Jack Russel, men kan den "klare" sig mod vilde minke?
> -Jeg har minke og ræve i mit område. Er en Jack Russel nem at opdrage?
> Og er det en vagthund?
> Hvad med en Tysk Jagt terrier?
> Ellers har jeg tænkt på en Golden Retrewer, men er det en vagthund?
>
> Hvis i har andre forslag, må i rigtig gerne komme med dem. Jeg skal
> ikke have en "ulvehund", da dem er jeg bange for. Skal heller ikke
> have en "dominerende" hund(Rottweiler eller lign), dem kan jeg ikke
> styrre.
>
> Det er vigtigt, at hunderacen er vagtsom, men nem at opdrage. Jeg
> arbejder som aftenvagt, så det er vigtigt, at hunden kan være alene
> hjemme i 8 - 9 timer pr dag.
>
> zuss
De 2 hunderacer du nævner først, har du alle muligheder for at løbe ind i
problemer.
Det er udprægede jagthunde som ikke så nemt kan bruges til familie hunde,
med mindre man er heldig eller utrolig dygtig.
Selv erfarne jægere må give op da disse hunde har en egen vilje som kan være
svær at hamle op med.
Golden retriveren er nok et bedre bud også selv om det er den hund her i
landet der har bidt flest børn, når man procentvis ser på hvor mange hunde
der er af hver.
Jeg kender flere golden som er meget vaktsomme og passer på ejeren.
Du skriver ulvehund som du er bange for.
Nu skal du lige tænke på art uanset hvilken race du får, vil du være ejeren
og du skal være leder for hunden. Du har ingen grund til at være bange for
den vokser op hos dig og vil respektere dig hvis du behandler den ordentlig.
Jeg ville måske overveje en foxterrier da den ikke er for stor og er ikke
bange for minke samt meget vaksomt.
Gå evt ind og læs om de forskellige hunderacer, så du får en du vil blive
gensidigt glad for.
vh
Poul



Mus (04-03-2005)
Kommentar
Fra : Mus


Dato : 04-03-05 09:04


zuss <zuss@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:38bc2bb9.0503031513.506b244a@posting.google.com...
> Jeg er en pige i 20´erne, som bor på landet. Jeg påtænker at anskaffe
> mig en hund, men har besvær med at bestemme race.
>
> Har tænkt på en Jack Russel, men kan den "klare" sig mod vilde minke?
> -Jeg har minke og ræve i mit område. Er en Jack Russel nem at opdrage?
> Og er det en vagthund?
> Hvad med en Tysk Jagt terrier?
> Ellers har jeg tænkt på en Golden Retrewer, men er det en vagthund?
>
> Hvis i har andre forslag, må i rigtig gerne komme med dem. Jeg skal
> ikke have en "ulvehund", da dem er jeg bange for. Skal heller ikke
> have en "dominerende" hund(Rottweiler eller lign), dem kan jeg ikke
> styrre.
>
> Det er vigtigt, at hunderacen er vagtsom, men nem at opdrage. Jeg
> arbejder som aftenvagt, så det er vigtigt, at hunden kan være alene
> hjemme i 8 - 9 timer pr dag.
>
> zuss

Har ikke selv erfarringer med terrier men kender en del og umiddelbart er
det mit indtryk at de kan være lidt svære at opdrage - især for uerfarne.
Samt at de har en tendens til at stikke lidt af - især hanhundene.

Ser dem nu ikke som vagthund. Hvis du mener den bare skal kunne gø når der
kommer nogen, så er det sikkert glimrende vagthunde - men specielt
skræmmende overfor feks indbrudstyve vil jeg umiddelbart ikke sige de er.

En dominerende hund kan du finde indenfor stort set alle racer. Hunde bliver
ikke mindre dominerende fordi de er små. Men der er racer der typisk - ikke
altid - er stærkere eller blødere psykisk.
Uanset hvad du vælger vil jeg råde dig til at gå til lydighedstræning med
din hund. Både hund og ejer har godt af det.

LN





Pwh (04-03-2005)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 04-03-05 10:01

Mus wrote:
> Uanset hvad du vælger vil jeg råde dig til at gå til lydighedstræning
> med din hund. Både hund og ejer har godt af det.

Ja du kunne nok godt selv trænge til at blive lidt mere lydig

/Jens



x Vuf x (04-03-2005)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 04-03-05 12:14

On Fri, 4 Mar 2005 10:00:46 +0100, "Pwh" wrote:
>Mus wrote:

>>Uanset hvad du vælger vil jeg råde dig til
>>at gå til lydighedstræning med din hund.
>>Både hund og ejer har godt af det.

>Ja du kunne nok godt selv trænge til
>at blive lidt mere lydig /Jens

Sagde Jens, som det endnu ikke
er lykkedes os at opdrage! ;-D

Mine papilloner ta'r både mus og rotter, er glade
for børn (hvis man husker at opdrage sine unger)
og er meget vagtsomme!
Så jeg vil klart anbefale en Papillon!


--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Nye Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP

Pwh (04-03-2005)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 04-03-05 12:35

>> Ja du kunne nok godt selv trænge til
>> at blive lidt mere lydig /Jens
>
> Sagde Jens, som det endnu ikke
> er lykkedes os at opdrage! ;-D

Jeg blev smidt ud fra lydighedsholdet og spor
kan jeg sgu heller ikke finde ud af at gå

> Mine papilloner ta'r både mus og rotter, er glade
> for børn (hvis man husker at opdrage sine unger)
> og er meget vagtsomme!
> Så jeg vil klart anbefale en Papillon!

Har de da spist mange børn når de nu er så glade for dem
Det kan jo godt værer at Zuss vil have en hund der kan lidt
mere end at sig bjæf hvis der kommer uventede gæster

/Jens



x Vuf x (04-03-2005)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 04-03-05 19:32

On Fri, 4 Mar 2005 12:35:02 +0100, "Pwh" wrote:

>>>Ja du kunne nok godt selv trænge til
>>>at blive lidt mere lydig /Jens

>>Sagde Jens, som det endnu ikke
>>er lykkedes os at opdrage! ;-D

>Jeg blev smidt ud fra lydighedsholdet og spor
>kan jeg sgu heller ikke finde ud af at gå

DET tror vi på!

>>Mine papilloner ta'r både mus og rotter, er glade
>>for børn (hvis man husker at opdrage sine unger)
>>og er meget vagtsomme!
>>Så jeg vil klart anbefale en Papillon!

>Har de da spist mange børn når de nu er så glade for dem

De ta'r kun smagsprøver af børnene ved at slikke dem
på hænderne og i ansigtet, hvis de kan komme til det.
De er eminent gode til at rense ører!

>Det kan jo godt værer at Zuss vil have en hund der kan lidt
>mere end at sig bjæf hvis der kommer uventede gæster

Det sagde hun ikke noget om. Hun søgte en VAGTHUND! :-þ


--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Nye Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP

Pwh (04-03-2005)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 04-03-05 20:12

>> Det kan jo godt værer at Zuss vil have en hund der kan lidt
>> mere end at sig bjæf hvis der kommer uventede gæster
>
> Det sagde hun ikke noget om. Hun søgte en VAGTHUND! :-þ

Hun var jo selv inde på en Rotte, og lige meget hvor stopfodrede
dine Papsere er, så er de vel ikke oppe i Rottestørrelse, endnu

/Jens



x Vuf x (09-03-2005)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 09-03-05 23:48

On Fri, 4 Mar 2005 20:11:38 +0100, "Pwh" wrote:

>>>Det kan jo godt værer at Zuss vil have en hund der kan lidt
>>>mere end at sig bjæf hvis der kommer uventede gæster

>>Det sagde hun ikke noget om. Hun søgte en VAGTHUND! :-þ

>Hun var jo selv inde på en Rotte, og lige meget hvor stopfodrede
>dine Papsere er, så er de vel ikke oppe i Rottestørrelse, endnu

Næ, men den fedeste, jeg har, ta'r utroligt nok mus!


--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Nye Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP

Ukendt (04-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-03-05 12:14


"zuss" <zuss@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:38bc2bb9.0503031513.506b244a@posting.google.com...
> Jeg er en pige i 20´erne, som bor på landet. Jeg påtænker at anskaffe
> mig en hund, men har besvær med at bestemme race.
>
> Har tænkt på en Jack Russel, men kan den "klare" sig mod vilde minke?
> -Jeg har minke og ræve i mit område. Er en Jack Russel nem at opdrage?
> Og er det en vagthund?
> Hvad med en Tysk Jagt terrier?
> Ellers har jeg tænkt på en Golden Retrewer, men er det en vagthund?
>

Jeg har en Golden Retriever. Den er bestemt ingen vagthund. Men det behøver
den heller ikke at være hjemme hos os. Vi har også en lille blandingshund,
der klarer de paragraffer.

> Hvis i har andre forslag, må i rigtig gerne komme med dem. Jeg skal
> ikke have en "ulvehund", da dem er jeg bange for. Skal heller ikke
> have en "dominerende" hund(Rottweiler eller lign), dem kan jeg ikke
> styrre.
>
> Det er vigtigt, at hunderacen er vagtsom, men nem at opdrage. Jeg
> arbejder som aftenvagt, så det er vigtigt, at hunden kan være alene
> hjemme i 8 - 9 timer pr dag.
>
> zuss

Jeg vil mene at en Schæfer er det mest oplagte. Nem at opdrage (hvis du går
til hundetræning) og meget vagtsom. Samtidig er den en utrolig kærlig
familiehund.

Liseth



x Vuf x (04-03-2005)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 04-03-05 12:23

On Fri, 4 Mar 2005 12:13:37 +0100, "Lisbeth" wrote:

>Jeg har en Golden Retriever. Den er bestemt ingen vagthund.
>Men det behøver den heller ikke at være hjemme hos os.
>Vi har også en lille blandingshund, der klarer de paragraffer.

Ja, det er dét, jeg altid har sagt; vil du ha' et perfekt
vagtteam, skal du ha' 1 stor hund og 1 lille hund. Den lille
til at være vagtsom og vække den store; den store til at bide
indbrudstyven i måsen!


--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Nye Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP

Pwh (04-03-2005)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 04-03-05 12:38

x Vuf x wrote:
> On Fri, 4 Mar 2005 12:13:37 +0100, "Lisbeth" wrote:
>
>> Jeg har en Golden Retriever. Den er bestemt ingen vagthund.
>> Men det behøver den heller ikke at være hjemme hos os.
>> Vi har også en lille blandingshund, der klarer de paragraffer.
>
> Ja, det er dét, jeg altid har sagt; vil du ha' et perfekt
> vagtteam, skal du ha' 1 stor hund og 1 lille hund. Den lille
> til at være vagtsom og vække den store; den store til at bide
> indbrudstyven i måsen!

Tyson klare nu begge ting helt fint selv om han kun er et lille
skvat på 45kg. Angel, den lille prop, er mere vagtsom når vi er
uden for huset og der siger Tyson aldrig en lyd

/Jens



JR 2610 (04-03-2005)
Kommentar
Fra : JR 2610


Dato : 04-03-05 16:57


"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse
news:93hg211liklto6gfj9rj0q3t8kqljc9lr0@4ax.com...

>
> Ja, det er dét, jeg altid har sagt; vil du ha' et perfekt
> vagtteam, skal du ha' 1 stor hund og 1 lille hund. Den lille
> til at være vagtsom og vække den store; den store til at bide
> indbrudstyven i måsen!

Hæ Sonja... man skulle tro at du havde besøgt mig
Lille Dise gøer så alle ved at der kommer nogen... Store Sif klatrer ned af
sofaen - og ser skræmmende ud, mens hun rumler godt i struben... Jo, jo-
fint samarbejde, de to har *lol*

Mvh Ann



x Vuf x (04-03-2005)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 04-03-05 19:33

On Fri, 4 Mar 2005 16:57:08 +0100, "JR 2610" <tsars> wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

>>Ja, det er dét, jeg altid har sagt; vil du ha' et perfekt
>>vagtteam, skal du ha' 1 stor hund og 1 lille hund. Den lille
>>til at være vagtsom og vække den store; den store til at bide
>>indbrudstyven i måsen!

>Hæ Sonja... man skulle tro at du havde besøgt mig
>Lille Dise gøer så alle ved at der kommer nogen...
>Store Sif klatrer ned af sofaen - og ser skræmmende ud,
>mens hun rumler godt i struben... Jo, jo-
>fint samarbejde, de to har *lol*

Sådan! ;-D


--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Nye Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP

Ukendt (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-03-05 08:54

On Fri, 04 Mar 2005 19:33:25 +0100 x Vuf x said:

> Jo, jo fint samarbejde, de to har *lol*
>Sådan! ;-D

Hvaffen en af mine små tæppehajer skal jeg så skille mig af med for
at få en stor hund istedet..... huh ...?
--
/lllllllll\
/( o¿o )\
_oOo_oOo_
DachsieMom

x Vuf x (09-03-2005)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 09-03-05 23:49

On Sat, 05 Mar 2005 23:53:55 -0800, DachsieMom <> wrote:
>On Fri, 04 Mar 2005 19:33:25 +0100 x Vuf x said:

>>>Jo, jo fint samarbejde, de to har *lol*
>>Sådan! ;-D
>Hvaffen en af mine små tæppehajer skal jeg så skille
>mig af med for at få en stor hund istedet..... huh ...?

Ingen. 2 små og 1 stor er fint nok!


--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Nye Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP

Ukendt (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-03-05 08:52

On Fri, 04 Mar 2005 12:23:01 +0100 x Vuf x said:

>Ja, det er dét, jeg altid har sagt; vil du ha' et perfekt
>vagtteam, skal du ha' 1 stor hund og 1 lille hund. Den lille
>til at være vagtsom og vække den store; den store til at bide
>indbrudstyven i måsen!

Hahaha! Det har jeg aldrig tænkt over. Det passer skam *-O
--
/lllllllll\
/( o¿o )\
_oOo_oOo_
DachsieMom

Palle (04-03-2005)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 04-03-05 18:06

> Har tænkt på en Jack Russel, men kan den "klare" sig mod vilde minke?
> -Jeg har minke og ræve i mit område. Er en Jack Russel nem at opdrage?
> Og er det en vagthund?
> Hvad med en Tysk Jagt terrier?
> Ellers har jeg tænkt på en Golden Retrewer, men er det en vagthund?

En Jack Russel terrier er en jagthund, og har et stort jagtinstinkt. Den kan
godt være svær at opdrage, og især hannerne kan finde på at strejfe.
Tysk jagtterrier er en JAGT-hund, og den vil jeg direkte fraråde til
førstegangshunddeejere og hundeejere der ikke vil bruge hunden til jagt.
En golden retriever er en god familiehund. Den er nem at opdrage, kærlig og
god. Men det er ikke en vagthund! Den kan måske godt sige vuf, hvis der
kommer fremmede, men det er kun for at hilse dem velkomne.

Jeg vil foreslå dig at låne et hundeleksikon på biblioteket og bladre lidt
frem og tilbage i det indtil du finder nogle hunderacer du kan lide.
Bagefter kan du så låne bøger (eller søge på nettet) om de hunderacer du har
udvalgt, for at finde ud af hvilken der passer bedst til dig...

Og når du så får hunden, vil jeg kraftigt anbefale dig at gå til
hundetræning, f.eks ved DcH. Et hvalpekursus burde være obligatorisk når man
får en hund.

Held og lykke

Mvh Palle



Lene (04-03-2005)
Kommentar
Fra : Lene


Dato : 04-03-05 20:46


"zuss" <zuss@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:38bc2bb9.0503031513.506b244a@posting.google.com...
> Jeg er en pige i 20´erne, som bor på landet. Jeg påtænker at anskaffe
> mig en hund, men har besvær med at bestemme race.
>
> Har tænkt på en Jack Russel, men kan den "klare" sig mod vilde minke?
> -Jeg har minke og ræve i mit område. Er en Jack Russel nem at opdrage?
> Og er det en vagthund?
> Hvad med en Tysk Jagt terrier?
> Ellers har jeg tænkt på en Golden Retrewer, men er det en vagthund?
>
> Hvis i har andre forslag, må i rigtig gerne komme med dem. Jeg skal
> ikke have en "ulvehund", da dem er jeg bange for. Skal heller ikke
> have en "dominerende" hund(Rottweiler eller lign), dem kan jeg ikke
> styrre.
>
> Det er vigtigt, at hunderacen er vagtsom, men nem at opdrage. Jeg
> arbejder som aftenvagt, så det er vigtigt, at hunden kan være alene
> hjemme i 8 - 9 timer pr dag.
>
> zuss

Hej..

Jeg ville nok først sørge for ikke at få en jagthund, da der er ræve og
vilde mink. Den eneste jeg kender der ikke ejer jagtinstikt er en collie.
Men det er jo selvfølgelig ikke den race man er mest bange for.. Men vil
helt sikkert give lyd hvis der er fremmed på grunden.
Held og lykke med søgningen af den helt rigtige hunderace.

Kærlig hilsen Lene



Ukendt (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-03-05 08:58

On Fri, 4 Mar 2005 20:46:19 +0100 Lene said:

>Den eneste jeg kender der ikke ejer jagtinstikt er en collie.
>Men det er jo selvfølgelig ikke den race man er mest bange for.

Nej vel? Og så særlig efter at Lassie har været så berømt ...
--
/lllllllll\
/( o¿o )\
_oOo_oOo_
DachsieMom

Løkke Lindkvist Niel~ (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Løkke Lindkvist Niel~


Dato : 06-03-05 23:24

Hej
ja jeg vil helt klart anbefale en Grand Danois de er langt en af
de roligeste og mindst krævende hunde racer der findes, både
shefer og labber kræver dobbelt så meget. og så skal det være en
gul eller tigerstribet de er ekstra rolige samt så må de ikke
motioneres for meget og ligende. personligt synes jeg også de er
hurtige at gøre renlige og nemme at have generalt

hilsen Løkke

zuss@mail.dk (zuss) skrev:
>Jeg er en pige i 20´erne, som bor
>på landet. Jeg påtænker at anskaffe
>mig en hund, men har besvær med at
>bestemme race.
>
>Har tænkt på en Jack Russel, men
>kan den "klare" sig mod vilde minke?
>-Jeg har minke og ræve i mit
>område. Er en Jack Russel nem at opdrage?
>Og er det en vagthund?
>Hvad med en Tysk Jagt terrier?
>Ellers har jeg tænkt på en Golden
>Retrewer, men er det en vagthund?
>
>Hvis i har andre forslag, må i
>rigtig gerne komme med dem. Jeg skal
>ikke have en "ulvehund", da dem er
>jeg bange for. Skal heller ikke
>have en "dominerende"
>hund(Rottweiler eller lign), dem
>kan jeg ikke
>styrre.
>
>Det er vigtigt, at hunderacen er
>vagtsom, men nem at opdrage. Jeg
>arbejder som aftenvagt, så det er
>vigtigt, at hunden kan være alene
>hjemme i 8 - 9 timer pr dag.
>
>zuss


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste